obey-robots.txt
23 Mei 2018, 05:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Onderwerp afdrukken

na firewall modum kapot

steam73
Ik heb de firewall in mijn copperjet 1616 2p aangezet, configuratie gesafed, en het modem herstart. Daarna deed niets het meer. Alleen het power-lampje brande. Modem direct aan cross kabel gehangen, en met het tooltje van de ftp-site van alied data weer aan de praat gekregen. Ik dacht het modem te resetten, maar in werkelijkheid is een nieuwe firmware geïnstalleerd. Nu heb ik uit dit forum 'standaardinstellingen' in een -.tpr bestand gedownload. Als ik die upload krijg ik de foutmelding: ht_update:The profile's product class is 237, should be 250.

Handmatig de instellingen overnemen uit wéér een ander topic, van vincentdv, maar helaas, ik krijg nog steeds geen internet of telefoon. Op de statuspagina staat dat de dsl-kabel disconnected is. Heeft iemand een idee? Of kan iemand met een zeer recente copperjet eens de backup.trp uploaden naar dit topic? Misschien lukt het daar wel mee. Ik wil geen problemen met alice natuurlij, maar het aanetten van de firewall zou toch echt moeten werken?

steam73
Jammer dat er niemand met me meeleeft. Anyway, nadat ik eerst de verkeerde firmware had gekozen (VOIP en ANNEX Cool was mijn modem wel weer via de webinterface toegankelijk. Maar de goede firmare ubloaden via de webinterface gieng niet. Toch maar weer met het Allied-Data-tooltje gedaan, en de standaard conf hier van het forum geupload, en direct internet! Alleen de telofoon blijft zwijgen. Ik ben blij maar ik wil nog veel blijer worden!

Zijn er nog andere instellingen dan alleen die oder VoDSL van belang voor telefoon?

EDIT: Laat maar, door al dat heen en weer gesjouw met dat modem ben ik een kabeltje vergeten aan te sluiten. ik heb internet 12Mb! (kpn haalde niet meer dan 1 en zei dat sneller niet mogelijk was) èn ik heb telefoon!
Jongens ik heb geen enkel antwoord op mijn posts gehad, maar met wat zoeken staat alles op dit forum. Geweldig!Wink
Gewijzigd door steam73 op 20 mei 2008, 22:25

BMP
Steam73,

Ik leef met je meeWink Als je al een firmware hebt geflashed welke is dat dan? dat kan je zien in de webinterface van het kopervliegtuig

je moet beslist een voor vodsl hebben heb je een voip firmware dan werkt de telefoon niet internet zal wel lukken ik wil je wel mij tpr instellingen mailen, .... pm mij dan even je email adresWink.

Tot Slot heb je al een verkeerde firmware dan kan je bij allied data een firmware ophalen annex a vodsl en zet dan eventueel mijn tpr (alice instellingen)terug, dan zou alles weer moeten werkenWink

Gr BMP

Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

steam73
je antwoord kwam enkele minuten na mijn edit. Het is dus toch gelukt. Maar heel erg bedankt voor je aanbod!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'na firewall modum kapot', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Firewall van Copperjet 1616-2P instellen voor VPN Instellingen 1 10 september 2010, 12:25
Modem 1616 kapot? Hardware instellingen 5 02 juli 2009, 00:32
modem kapot Algemeen 7 10 januari 2009, 22:54
Firewall Copperjet blokt opengestelde ftp poort Hardware instellingen 11 02 december 2008, 04:35
Waarom staat de Copperjet firewall uit? Hardware instellingen 2 17 oktober 2008, 16:03
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief