obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ppp-connection

Hoppy
bas schreef:
Mijn internet werkt niet meer van alice. IK heb de modem gereset met vinkje fabriekinstellingen en nu blijft die bij ppp connection hangen. Ik krijg geen wan adres meer door. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Ik denk dat het probleem ligt aan het verifieren van gebruikersnaam en wachtwoorrd

Heb alice gebeld maar kan 5 dagen duren voordat het verholpen wordt

Een reset uitvoeren naar de fabrieksinstellingen lijkt me niet juist.
Controleer voor de zekerheid de instellingen zoals ze hier op het forum staan. Niet alleen het ppp login/wachtwoord maar ook de overige instellingen.

Zie ook:
http://alice.gebr...read_id=25
Gewijzigd door Hoppy op 06 oktober 2007, 23:58

Hoppy
bas schreef:
Nee helaas dit werkt ook niet en had alles al gereset dus dat is het probleem dan ook denk ik zo. Ik denk dat ik bij ppp settings van alles moet invullen alleen weet ikniet wat omdat ik niet de juiste config heb die bewaard moest worden.

Misschien nog meer ideeen, of instellingen die ik in moet voeren op de alice modem. Dat ik de config instelling kan overnemen van iemand

Als je de instellingen uit het bovenstaande topic overneemt zou het moeten werken, dus ook de PPP login/wachtwoord overnemen.

Je kunt de configuratie van het modem pas bewaren als je hiervoor de juiste rechten hebt. Standaard heb je die rechten niet.

wollie123
bas schreef:
Nee helaas dit werkt ook niet en had alles al gereset dus dat is het probleem dan ook denk ik zo. Ik denk dat ik bij ppp settings van alles moet invullen alleen weet ikniet wat omdat ik niet de juiste config heb die bewaard moest worden.

Misschien nog meer ideeen, of instellingen die ik in moet voeren op de alice modem. Dat ik de config instelling kan overnemen van iemand

Ik zal maar ff wachten met je intstellingen overhoop te spitten.
Ik heb hier sedert gisteravond geen internetverbinding meer.
Telefoon werkt wel,en lees op tweakers dat er meer mensen zijn met verbindinsproblemen.
postcodegebied 1544
Als er meer mensen zijn met storing kunt u dit dan hier melden ?

(Voor hetzelfde is mijn modem overleden.. dit schijnt nogal eens te gebeuren.)

Oldeberkoop
wollie123 schreef:

Ik zal maar ff wachten met je intstellingen overhoop te spitten.
Ik heb hier sedert gisteravond geen internetverbinding meer.
Telefoon werkt wel,en lees op tweakers dat er meer mensen zijn met verbindinsproblemen.
postcodegebied 1544
Als er meer mensen zijn met storing kunt u dit dan hier melden ?

(Voor hetzelfde is mijn modem overleden.. dit schijnt nogal eens te gebeuren.)

Ja, hier in het noorden ook geen verbinding meer sinds gisteravond. Wel linesync maar het modem kan niet inloggen bij Alice en krijgt dus geen IP-adres.

Maar rustig afwachten, gelukkig kan ik via de mobiel en de buren (draadloos netwerk) nog op het net.

Herman
Ik krijg ook geen verbinding meer sinds vanmorgen.
Heb de hele boel overhoop gehaald, kan gelukkig nog via @Home, maar dit begint al goed.
Heb op @Home nagenoeg geen problemen gehad de afgelopen jaren, maar dit moetnatuurlijk geen gewoonte worden.
Mijn snelheid via Alice is zowiezo niet wat mij beloofd is en als woensdag de KPN de analoge verbinding verbreekt dan houd ik mijnhart vast of dit allemaal wel goed gaat.
Maar ja je wilt goedkoop en snel, nou ik verneem het wel!!

Jyje
Hallo,

Hier (Den Haag) ook geen verbinding sinds vanmorgen, telefoon werkt nog wel. Wellicht is mijn internet alsnog weer afgesloten want vooralsnog heb ik de logica in mijn aansluiting nog niet kunnen ontdekken. Om een idee te geven:

27 Aug: Alice aangevraagd
12 Sep: verhuisd uit buitenland naar Den Haag
17 Sep: KPN belt voor afspraak monteur op 3 oktober
24 Sep: Opdrachtbevestiging met de mededeling dat ik per 27 Sep wordt aangesloten. Als nieuw telefoonnummer wordt mijn mobiele telefoonnummer vermeld (?).
1 Okt: na terugkomst uit buitenland toch maar eens gemaild waar mijn modem blijft
2 Okt: nog geen reactie op mijn email, dus tegen mijn zin vanaf mijn dure prepaid nummer toch maar de KS gebeld: "door een fout in de bezorging met de toevoeging van uw huisnummer is de modem retour gestuurd naar Italie (?). "Hij wordt alsnog opgestuurd en dan heeft u hem eind van de week"
3 Okt: KPN monteur komt de lijn doormeten. Ongeveer een half uur later staat postbode met modem op de stoep. Alles aangesloten en werkt (gemiddeld 3000 KByte/s). Geprobeerd mijn telefoonnummer te achterhalen door mijn mobiel te bellen, maar mijn nieuwe nummer blijkt afgeschermd (?).
4 Okt: alsnog een reactie op mijn email van eerder die week dat mijn order helaas geannuleerd is en vervolgens weer geactiveerd met een activeringsdatum van 2 november (maar alles werkt toch al??)
6 Okt: postbode aan de deur met tweede (!) modem
7 okt: geen internet meer, nog wel telefoon.

Ben benieuwd wat de volgende stap in dit avontuur gaat worden! Maar als ik inderdaad nu nog tot 2 november moet wachten dan ga ik me misschien alsnog elders aan een jaarcontract wagen.
Gewijzigd door Jyje op 07 oktober 2007, 15:39

iddefridde
Ook hier een storing met het zelfde als waar men het hier over heeft.
Sinds Gister 26-07-07 geen internet. het was net te laat om te bellen jammergenoeg zijn ze dicht op zondag.

Voor de duielijkheid
mijn modem geeft aan dat er wel een actieve DSL lijn is, maar kan niet inloggen.

wat ik vreemd vind is dat ik nooit een inlog heb gehad.

wollie123
iddefridde schreef:
Ook hier een storing met het zelfde als waar men het hier over heeft.
Sinds Gister 26-07-07 geen internet. het was net te laat om te bellen jammergenoeg zijn ze dicht op zondag.

Voor de duielijkheid
mijn modem geeft aan dat er wel een actieve DSL lijn is, maar kan niet inloggen.

wat ik vreemd vind is dat ik nooit een inlog heb gehad.

Ook zo iets belachelijks, er is gewoon niemand thuis op zondag bij Alice !?
Als ik dit van te voren had geweten dat de klantenservice gewoon dicht is op zondag dan was ik aan dit avontuur nooit begonnen!
Angry

marcelnl1
sinds vanmiddag 2uur heb ik hetzelfde probleem. Niets aan mijn kant veranderd, verbinding lag er gewoon opeens uit. Is wel DSL linesync maar geen ip adres... hardware reset van het modem haalt niets uit. Postcodegebied 4811

Murdock
na een reboot van het modem door stroom uitval.

Krijg ik ook geen verbinding meer

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ppp-connection', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bad connection or? Helpdesk 3 15 juli 2008, 16:31
PPP Connection: Attempting to connect... Storing 10 14 juni 2008, 00:39
RE: PPP Connection: Attempting to connect... Storing 2 28 mei 2008, 01:44
Connection down Storing 1 08 oktober 2007, 17:14
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief