obey-robots.txt
21 September 2017, 17:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Modem in "bridged mode"

jemboy
Hallo,
ik heb deze forum afgestruint op zoek naar een manier om de Copperjet modem in "bridged mode" te zetten... echter ik kan niet genoeg info vinden om dit voor elkaar te zetten. Ik heb al enkele uren diverse settings geprobeerd, maar ik kom niet verder...

Kan iemand überhaupt bevestigen of het gelukt is om zijn Copperjet werkend in "bridged mode" te zetten?

Ik heb een "bridged" modem nodig omdat ik vanuit een andere verbinding naar mijn Aliceverbinding een VPN wil opbouwen en op dit moment al diverse (security camera) portforwardings gebruikt met een Draytek 2910i (dual WAN)... daarnaast wil ik op afstand direct in de Draytek de status en instellingen kunnen aanpassen...

Zuma
Wellicht stomme vraag maar gebruik je wel een cross-cable? Tussen de Copperjet en je WAN-router? In bridged mode met een normale UTP kabel gaat niet werken, meen ik mij nog vaag te herinneren uit de begin dagen van DSL...

ZeRo4u
jemboy schreef:
Hallo,
ik heb deze forum afgestruint op zoek naar een manier om de Copperjet modem in "bridged mode" te zetten... echter ik kan niet genoeg info vinden om dit voor elkaar te zetten. Ik heb al enkele uren diverse settings geprobeerd, maar ik kom niet verder...

Kan iemand überhaupt bevestigen of het gelukt is om zijn Copperjet werkend in "bridged mode" te zetten?

Ik heb een "bridged" modem nodig omdat ik vanuit een andere verbinding naar mijn Aliceverbinding een VPN wil opbouwen en op dit moment al diverse (security camera) portforwardings gebruikt met een Draytek 2910i (dual WAN)... daarnaast wil ik op afstand direct in de Draytek de status en instellingen kunnen aanpassen...

zoek functie werkt wel hoor Wink :

Zerobyte schreef:
Alice ondersteund geen bridge mode,maar ppp inlog protocol.
Dus je kunt alleen via ZIPB mode half bridge instellen.

Ik gebruik zelf nu een experiabox omdat ik toch geen telefonie gebruik.. maar bridge gaat idd niet werken. of iig niet met het alice modem Pfft

jemboy
Zuma schreef:
Wellicht stomme vraag maar gebruik je wel een cross-cable? Tussen de Copperjet en je WAN-router? In bridged mode met een normale UTP kabel gaat niet werken, meen ik mij nog vaag te herinneren uit de begin dagen van DSL...

Beste Zuma, de (rode) crosscable gebruik je alleen omdat de Copperjet een standaard netwerk poort heeft. Het is dan net alsof je 2 computers aansluit, dan heb je ook een crosscable nodig. De meeste routers (tegenwoordig) hebben AUTO IX/MDIX poorten, waardoor de poort automatisch in crosscable modus gaat als dat nodig is.

Wanneer je tussen de modem en router een crosscable plaats, dan zal de router de poort automatisch in "normale" modus zetten.Smile

jemboy
ZeRo4u schreef:
Zerobyte schreef: Alice ondersteund geen bridge mode,maar ppp inlog protocol. Dus je kunt alleen via ZIPB mode half bridge instellen.
Beste ZeRo4u, dit is appels met peren vergelijken. Je moet eerder bridged met routed vergelijken.
PPP kan je dan weer vegelijken met b.v. ethernet en PPTP. En van ZIPB wil ik helemaal wegblijven...Shock

Ik gebruik zelf nu een experiabox omdat ik toch geen telefonie gebruik.. maar bridge gaat idd niet werken. of iig niet met het alice modem Pfft
Dus voor de duidelijkheid, ook jouw Experiabox ondersteund geen bridged mode i.c.m. Alice internet? Frown

Zerobyte
Dus voor de duidelijkheid, ook jouw Experiabox ondersteund geen bridged mode i.c.m. Alice internet? Frown[/quote]

Het heeft niks met modem te maken ALICE maakt geen gebruik van BRIDGE mode maar van het PPP protocol.

Dus in het kort zo snel als je de bridge mode instellingen (BBNed instellingen VCI 0.35) in geeft heb je GEEN verbinding meer.

Alice gebruikt username-password.

Sterkte

ZeRo4u
Zerobyte schreef:
Dus voor de duidelijkheid, ook jouw Experiabox ondersteund geen bridged mode i.c.m. Alice internet? Frown

Het heeft niks met modem te maken ALICE maakt geen gebruik van BRIDGE mode maar van het PPP protocol.

Dus in het kort zo snel als je de bridge mode instellingen (BBNed instellingen VCI 0.35) in geeft heb je GEEN verbinding meer.

Alice gebruikt username-password.

Sterkte[/quote]

Zoals ik al zei: het gaat niet werken.. Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem in "bridged mode"', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Ellende om retourgestuurde modem Klacht over Alice 22 19 april 2011, 13:24
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief