obey-robots.txt
23 September 2018, 07:25
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

telefoon heeft gewerkt maar nu geen kiestoon meer

suepahfly
Sinds een maand maak ik gebruik van de diensten van Alice. Internet werkt prima. Telefonie is een ander verhaal.

Ik heb een doodnormaal oud analoog ptt toestel (twintoon 10). Deze in eerste instantie aangesloten met de bijgeleverde splitter. Dat werkte, althans een beetje... ik heb twee keer een telefoongesprek gevoerd. Beide keren werd na een aantal minuten de verbinding verbroken. De eerste keer kon ik gewoon opnieuw bellen, maar sinds de tweede keer krijg ik geen kiestoon meer wanneer ik de hoorn opneem. Het lampje 'phone 1' gaat wel branden.

Ik heb uiteraard gemaild en gebeld met de helpdesk.
Een van de tips was om de spiltter er helemaal tussenut te halen: dus je analoge toestel direct aan te sluiten op de phone 1 ingang op de copperjet en direct van het kpn punt naar de line ingang op de copperjet. Zo gezegd zo gedaan, maar geen kiestoon.

Er zou een tweede lijns call aangemaakt worden. Inmiddels heb ik geinformeerd hoe het daar mee staat. Helaas is het antwoord dat er helemaal geen tweedelijns call uitstaat voor mij... right.

Ondertussen ook al gaan zoeken naar andere manieren om met Alice in contact te komen. Ik heb via het helpdesk-afhandelende-bedrijf contact gekregen met een teamleider van de Alice helpdesk. Deze heeft er nu voor gezorgd dat er een tweedelijns call aangemaakt is. Daarover ben ik daarnet teruggebeld door iemand van de Alice helpdesk. De vraag was o.a. of ik ook al een ander toestel geprobeerd had: ehm, nee wat denk je zelf? Het werkte eerst wel (toestel al jaren in gebruik) en nu niet meer. Het zou natuurlijk het toestel kunnen zijn, maar erg waarschijnlijk is het niet. Na wat aandringen is er nu toch een aanvraag bij de technische dienst aangemaakt om dit probleem verder te onderzoeken. Daar gaat nu weer 1 tot 5 dagen overheen....

we wachten af....
Gewijzigd door suepahfly op 05 juni 2008, 18:20

pukpietje
Ik raad je aan om 2 dingen uit te proberen
Schaf of een beter/moderner toestel aan zodat je even kan uitsluiten of het niet aan je toestel ligt.
Leen /probeer even desnoods een toestel van buren/kennisen
Hier op de site staan veel toestellen die werken in combinatie met alice.Alleen kan ik de link niet vinden...misschien kan een modje je verwijzen....
Verder test ook eens zonder die splitter en plug hem er direct in.
Gooi ook even je modem stekker eruit en erin zodat alles wordt gereset
Gewijzigd door pukpietje op 08 juni 2008, 15:01

pukpietje
http://alice.gebr...rowstart=0

suepahfly
En dan ineens... dan werkt het weer wel. Heb niks gehoord van Alice, maar de telefoon ging zowaar weer eens over en er was verbinding...
Zou het met een thermische beveiliging te maken kunnen hebben? Nu is het koud(er), toen was het warm...

pukpietje: toch bedankt voor je antwoord, maar het was helaas niet erg relevant/reeds gedaan.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoon heeft gewerkt maar nu geen kiestoon meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief