obey-robots.txt
17 Oktober 2017, 13:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

vraagjes over de modem van Alice

master10
Hoi,

Had een vraagje over de modem van Alice.
Is het mogelijk om daar 2 pc's bedraad op aan te sluiten? ik heb me laten vertellen dat er 1 pc op aan gesloten kan worden,en een andere pc via bijvoorlbeeld een splitter aangesloten moet worden,klopt dit?

Bedankt.

MisterSenseo
Je rode cross kabel in een doodsimpele netwerk hub in de uplink poort en je kunt er minstens 200 pc's op kwijt,naar gelang je aantal pooerten van het hubje...............dus een hubje van 4 poorten is voldoende voor jouw 2 pc's
Kort en simpel antwoord,zo simpel is de oplossing
Succes...........

master10
Ok bedankt. Ik hoop dat het gaat lukken ( per 1 juli als alles goed gaat)
Zit er in de instalatiebox het een en andere,waardoor ik dit kan doen? (domme vraag misschien,maar heb nu IPB van KPN SX551,en daar kan je max 4 pc's bedraad op aan sluiten)
Gewijzigd door master10 op 08 juni 2008, 13:04

ZeRo4u
master10 schreef:
Ok bedankt. Ik hoop dat het gaat lukken ( per 1 juli als alles goed gaat)
Zit er in de instalatiebox het een en andere,waardoor ik dit kan doen? (domme vraag misschien,maar heb nu IPB van KPN SX551,en daar kan je max 4 pc's bedraad op aan sluiten)

De SX551 heeft 4 poorten jah, en werkt perfect met alice

master10
Maar deze moeten we waarschijnlijk opsturen,omdat we hem in bruikleen hebben.

MisterSenseo
Je krijgt een Koperstraaljager (Copperjet) modem (ook wel vierkante sinaasappel genoemd)waar je 1 pc of switch (hub) kunt aansluiten...........de bijgeleverde rode Crosskabel plug je in door jezelf gekochte hub in de uplink poort,da's alles

milko
Andere providers bieden ook (tegen een kleine meerprijs) meerpoorts- en draadloze modems aan. is dit bij Alice niet het geval?

master10
Op naar de pc boer voor een Hub. Welke zijn een beetje goed?

MisterSenseo
Een dood ordinaire hub van bijvoorbeeld Sweex is prima,en antwoord op de vorige spreker.............de Koperstraaljager is het enige modem voor Alice Comfort,geen enkel ander modem ondersteunt VODSL,voor de telefoon........heb je Alice Easy kun je elk willekeurig modem gebruiken met PPPoA ondersteuning.................dan zou je ook een Annex A modem kunnen nemen met meerdere poorten dan heb je hetzelfde resultaat...............succes met deze info..........:-)

master10
Ik zat te kijken op de site van Sweex,en deze leek mij wel wat: http://www.sweex....4&detail=o
Gewijzigd door master10 op 10 juni 2008, 09:49

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vraagjes over de modem van Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief