obey-robots.txt
28 Mei 2018, 03:25
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

geen internet wel telefonie, pap login failed

ronjon
sinds 3 weken heb ik ook Alice. Na ontvangen van modem ging de installatie eigenlijk zonder problemen, direct 8 mbit verbinding en ook mijn telefonie werkte goed. (overgestapt van ADSL + KPN)

vorige week zou ook mijn telefoonnummer worden geporteerd worden, en sindsdien zit ik dus zonder internetbverbinding.

Gebeld met Alice, mevrouw aan de lijn: heeft u 1. firewall 2. router 3. switch
nee niets van dat alles. ook niet in Windows aanstaan? nee ook niet, ik gebruik Linux. Dat veroorzaakte direct een probleem, want ze had niet veel kennis van Linux, support ging alleen over Windows....

Na veel uitleggen duidelijk gekregen dat het echt niet aan mijn laptop ligt (het werkte voor 2 weken gewoon) en pas na de nummer portering is het fout gegaan.

Ik heb het Alice profiel nog eens (meerdere) keren opnieuw in het modem geladen, splitter wel en niet aangesloten, maar tot op heden geen resultaat, ik heb werkende telefonie maar geen internet.

de modem geeft elke keer dezelfde foutmelding:
pap login failed, authentication rejected
alle ledjes branden, 2x groen vinkje voor dsl en telefonie alleen mijn wan ip adres is dus 0.0.0.0

ik heb nu al diverse keren gebeld met de helpdesk, het zou in eerste in stantie in 5 werkdagen voor elkaar zijn, helaas is die belofte niet nagekomen. UPC wordt ineens weer aantrekkelijk ...Sad

berenland
ronjon schreef:
sinds 3 weken heb ik ook Alice. Na ontvangen van modem ging de installatie eigenlijk zonder problemen, direct 8 mbit verbinding en ook mijn telefonie werkte goed. (overgestapt van ADSL + KPN)

vorige week zou ook mijn telefoonnummer worden geporteerd worden, en sindsdien zit ik dus zonder internetbverbinding.

Gebeld met Alice, mevrouw aan de lijn: heeft u 1. firewall 2. router 3. switch
nee niets van dat alles. ook niet in Windows aanstaan? nee ook niet, ik gebruik Linux. Dat veroorzaakte direct een probleem, want ze had niet veel kennis van Linux, support ging alleen over Windows....

Na veel uitleggen duidelijk gekregen dat het echt niet aan mijn laptop ligt (het werkte voor 2 weken gewoon) en pas na de nummer portering is het fout gegaan.

Ik heb het Alice profiel nog eens (meerdere) keren opnieuw in het modem geladen, splitter wel en niet aangesloten, maar tot op heden geen resultaat, ik heb werkende telefonie maar geen internet.

de modem geeft elke keer dezelfde foutmelding:
pap login failed, authentication rejected
alle ledjes branden, 2x groen vinkje voor dsl en telefonie alleen mijn wan ip adres is dus 0.0.0.0

ik heb nu al diverse keren gebeld met de helpdesk, het zou in eerste in stantie in 5 werkdagen voor elkaar zijn, helaas is die belofte niet nagekomen. UPC wordt ineens weer aantrekkelijk ...Sad

Ehhh.. kan het niet zo zijn dat je een gebruikt modem hebt gekregen, waar mogelijk het wachtwoord is veranderd van de user ? Want ze hebben bij alice allemaal hetzelfde wachtwoord als gebruiker.

Zoek even in het forum naar de wachtwoorden hiervan en zet deze er zelf even correct in. Misschien moet je als admin inloggen om deze te corrigeren. Deze is ook te vinden in het forum..

Succes en laat even weten of het gelukt is!

mvg Berrie

ronjon
hi, dat lijkt me niet. ik heb nl. wel twee weken lang internet gehad, maar na die nummer portering is er ineens eea fout gegaan. de settings van het modem zijn ondertussen niet aangepast, en ik heb ook al diverse keren dat Alice profiel geladen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internet wel telefonie, pap login failed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief