obey-robots.txt
20 September 2017, 16:35
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Gebruik van torrents

guido
Kan iemand mij helpen steeds als ik bittorent gebruik word mijn verbinding zeer traag en na verloop van tijd kan ik zelfs geen internet pagina meer opvragen. Als ik de copperjet reboot werkt alles weer goed. Het lijkt dus niet aan mijn router te liggen.
Verder heb ik ook telefoon van alice.
Weet iemand wat ik moet/kan vernaderen? om normale snelheid te behouden?

BMP
Hoi Guido,

Dat je snelheid naar beneden gaat is heel logisch met bittorent heb je erg veel connecties, het beste is om minder connecties toe te staan in je client, maar evengoed kan de copperjet daar niet zo goed mee overweg.

Wat ik je wel kan adviseren is stop met bittorent en ga over op nieuwsgroepen, bij de meeste betaal servers heb je maximaal een 16 connecties en daar heb je totaal geen problemen mee, je kan dan op de maximale snelheid downloaden (afhankelijk van je ISP snelheid) en dan kan je ook nog normaal internetten.

Ook zit je wettelijk goed met muziek en films (voor eigen gebruik) met nieuwsgroepen, bij bittorent upload je ook en dat is verboden.

Software is een ander verhaal, kort door de bocht gezegd alle software waar je voor moet betalen is verboden, dat geld natuurlijk niet voor opencource/freewareWink

BMP
Gewijzigd door BMP op 18 juni 2008, 11:05
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Marcje
Dit heb ik ook gehad, Bittorrent is vrijwel niet te doen, zodra je ook maar een download start met uTorrent, kun je vrijwel niet meer internetten...
Ik ben inmiddels overgestapt op XS4all...

BMP
Marcje schreef:
Dit heb ik ook gehad, Bittorrent is vrijwel niet te doen, zodra je ook maar een download start met uTorrent, kun je vrijwel niet meer internetten...
Ik ben inmiddels overgestapt op XS4all...

Het maakt niet uit welke isp je hebt veel connecties met p2p kost enorm snelheid, vooral als je de upload vol open hebt, een handig progje is netlimiter http://www.netlim...wnload.php

Dan kan je het netwerk verkeer mooi zelf regelen maw de upload knijpen.

BMPWink

GuustFlater
Hoi,

Ook ik heb dit probleem gehad (voltooid verleden tijd).

Ik bleek te maken te hebben met een klapperlijn. In het begin alles prima, maar naarmate er meer ADSL lijnen werden aangelegd kennelijk toch een probleem. Iedere dag ging de snelheid omlaag en iedere dag moest de modem gereset worden. Tot op een gegeven moment de lijn zelf iedere halve minuut ging 'inleren'.

Ik ben van 16MB naar 12 MB gezet en nu gaan torrents als een tierelier.

Je moet wel de upload snelheid van je torrents beperken. Bij Alice is je max snelheid ongeveer 100kbps uplaod. Ik ga zelf meestal op 80-85 zitten voor uploads, anders kun je op dezelfde of een andere computer niet meer internetten. Overigens kun je in tegenstelling tot wat Marcje beweert ook in utorrent gewoon een maximum instellen. Ik gebruik ook utorrent.

Deze regel geldt voor alle ISP's (dus ook voor XS4All)
Dus: laat ff checken of je een klapperlijn hebt of dat je er dicht tegenaanzit.
Gewijzigd door GuustFlater op 18 juni 2008, 21:12

BMP
GuustFlater schreef:
Hoi,

Ook ik heb dit probleem gehad (voltooid verleden tijd).

Ik bleek te maken te hebben met een klapperlijn. In het begin alles prima, maar naarmate er meer ADSL lijnen werden aangelegd kennelijk toch een probleem. Iedere dag ging de snelheid omlaag en iedere dag moest de modem gereset worden. Tot op een gegeven moment de lijn zelf iedere halve minuut ging 'inleren'.

Ik ben van 16MB naar 12 MB gezet en nu gaan torrents als een tierelier.

Je moet wel de upload snelheid van je torrents beperken. Bij Alice is je max snelheid ongeveer 100kbps uplaod. Ik ga zelf meestal op 80-85 zitten voor uploads, anders kun je op dezelfde of een andere computer niet meer internetten. Overigens kun je in tegenstelling tot wat Marcje beweert ook in utorrent gewoon een maximum instellen. Ik gebruik ook utorrent.

Deze regel geldt voor alle ISP's (dus ook voor XS4All)
Dus: laat ff checken of je een klapperlijn hebt of dat je er dicht tegenaanzit.

Iid bij de kabelboeren is het echt niet anders met bittorent Smile
Gewijzigd door BMP op 18 juni 2008, 21:55

ZeRo4u
Dit probleem ligt toch echt bij het modem, ik gebruik nu een experiabox omdat ik toch geen telefonie gebruik.. Nu is dit ook niet het beste voor torrents maar hij loopt minder vaak vast dan het oranje sletje. Maar toch als ik torrents gebruik over alice gaat het wel retesnel.
Met max connections global: 2000 en max connections per torrent: 500
Ik zit zelf nog te zoeken naar een fatsoenlijk modem waar wel alles mee werkt. Had vroeger goede ervaringen met zyxel.. eens ff snuffelen Pfft

BMP
ZeRo4u schreef:
Dit probleem ligt toch echt bij het modem, ik gebruik nu een experiabox omdat ik toch geen telefonie gebruik.. Nu is dit ook niet het beste voor torrents maar hij loopt minder vaak vast dan het oranje sletje. Maar toch als ik torrents gebruik over alice gaat het wel retesnel.
Met max connections global: 2000 en max connections per torrent: 500
Ik zit zelf nog te zoeken naar een fatsoenlijk modem waar wel alles mee werkt. Had vroeger goede ervaringen met zyxel.. eens ff snuffelen Pfft

Heb je al eens nieuwsgroepen geprobeerd?

je pakt een ideale download client bijvoorbeeld SABnzbd, http://www.sabnzb... dan een payserver account aanmaken ze zijn er al vanaf een euro of 3 p/maand Wink

Niks geen ellende met volgelopen nat tabellen,..... met maximale snelheid downloaden en ook nog normaal internetten Grin

Als je meer wil weten vraag je maarWink
Gewijzigd door BMP op 20 juni 2008, 15:57

Alex
Zet DHT eens uit en probeer alleen met trackers te werken.
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

pukpietje
Bmp haalt iets aan waar die gelijk in heeft
Ga over op usenet en je bent van het hele gezeur met die torrents af!
Op www.binaries4all.nl vindt je alle uitleg over hoe of wat...

Zelf zit ik bij eweka met de buurman samen(allebei 4 lijnen)
Dus je deelt de kosten ook nog eventueel.
Nu met alice zit ik op 1600kb/s dus wat wil je nog meer...

Voor de hobby zit ik nog op 1 torrent site en daar gaat het verder prima met utorent en ben ik prima verbindbaar .
Ik denk dat je router de oorzaak is van al je problems
Haal die ereens tussenuit en test het dan nog eens
Gewijzigd door pukpietje op 21 juni 2008, 02:49

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebruik van torrents', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet Storing 9 11 juni 2011, 12:55
Tijdelijknummer gebruik Eigen telefoon netwerk 3 24 januari 2010, 23:41
Lees dit! Regel voor gebruik onderdeel Tweedehands apparatuur. Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 15 juni 2009, 20:13
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen! Helpdesk 15 02 februari 2009, 09:24
wat is Zipb en wanneer gebruik je het Eigen netwerk 13 10 oktober 2008, 20:08
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief