obey-robots.txt
17 Oktober 2017, 13:42
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Airport Extreme en Alice

Panis
Hallo,

mijn internetverbinding m.b.v. mijn Airport extreme en de Copperjet van Alice loopt op onvoorspelbare tijden "dicht", soms na een uur, soms na een dag. Alle internetverkeer gaat dan zeer traag, uploaden via ftp ook zeer traag. Vooral als ik ga bittorrenten, loopt het zaakje binnen 5 minuten helemaal dicht voor internet, hoewel audiostreams en de torrentdownload wel gewoon dor gaan! Zonder router loopt alles zeer snel en stabiel.!

Ik heb op het forum nu wel 10 mogelijkheden gezien om mijn router in te stellen, waarbij het mij vaak duizelt van de gebruikte termen en de vaak tegenstrijdige adviezen. Alice zegt, dat de router in bridged mode moet staan, met dhcp aan, velen spreken dit tegen. Wie kan mij nu eens in normale taal vertellen wat het best is! Alice i.i.g.niet!!! (vaak gebeld).

Jan

Apple_gebruiker
welke software versie gebruik je ? Leopard met Airport config 5.3 ?

Apple_gebruiker
Probleem al opgelost ?

Panis
Apple_gebruiker schreef:
Probleem al opgelost ?

helaas nog steeds niet. Heb Leopard en ook de laatste util. Heb inmiddels ook al een andere mail gepost.

groet,

Jan

Jim
Ik heb een Time Capsule achter de Copperjet, het enige dat enigszins werkt is het volgende:

1. Airport instellen met een vast extern IP-adres zoals 172.19.3.2
2. Copperjet instellen om alle poorten door te geven aan 172.19.3.2 (ik weet even niet meer preces hoe, en ik kan van achter de Time Capsule niet meer bij de Copperjet)

Als je hem zo instelt, hoef je nog maar 1 of 2 keer per week de stroom van de Copperjet af te halen om hem te resetten.

Oh, en download maar 3 torrents tegelijk, zet je uploadsnelheid op max 30kb en het aantal connecties op 30 per torrent, anders loopt hij nog steeds vast binnen een dag.

boxeetv
Misschien is het probleem allang opgelost, maar ik heb het volgende gedaan en dat werkt prima:

1. Time capsule gekocht
2. in de Copperjet "ZIPB" geconfigureerd (wel admin password nodig, maar dat is een kwestie van in google zoeken)

De Time Capsule (of Airport Express) krijgt dan het wan adres vd Copperjet doorgegeven.
De Time capsule doet dan ip adrressen aan je pc's,game-console's,dreamboxen etc doorgeven.

Nog geen last gehad van wegvallende verbindingen oid.
Groot voordeel is dat je de Copperjet ook nog gewoon kunt bereiken via het eigen ip adres. Mocht alice dus een ander ip adres uitdelen aan je copperjet, kun je vrij eenvoudig "ZIPB" een keer deactiveren en weer activeren.
Mijn ervaring leert dat dit nodig is als je een keer de stroom van je modem afgehaald hebt.

Misschien heeft iemand er iets aan.

ferryh
ik wil nu geen zeikerd zijn hoor... ook niet aanvallend bedoelt natuurlijk Smile
maar enig idee hoe duur een time capsule is?? om een werkende internetverbinding te behouden wil ik niet meer dan 30 per maand kwijt zijn en geen dure apparaten kopen omdat het anders niet werkt... ik heb geen timecapsule, maar wel een Airport Extreme besteld die vandaag wordt afgeleverd, ik heb de airport extreme gekocht omdat mijn (kl@te) Sitecom het steeds niet doet, en die is nieuw,
het is een N300 serie, gewoon draadloos met 4 poorten.. meer niet.. maar de internet verbinding valt continue weg...is steeds niet vindbaar op mijn macbook pro of ineens op die van mijn vriendin (terwijl de ander wel gewoon draadloos verbonden is) resetten heeft geen zin... dus gooi ik de sitecom vandaag nog de prullebak in.....

ik mag echt hopen dat die Airport Extreme wel gaat werken.. en niet steeds spontaan onvindbaar is..

Panis is het probleem inmiddels opgelost?
zo jah, wil je dan even hier uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

ik ben zelf ook een simpele gebruiker en snap al die dure termen ook niet..
Cool

Grts

Fer

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Airport Extreme en Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief