obey-robots.txt
14 November 2018, 02:25
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

dynamisc ip-adres

vincentdv
Het blijkt dat de ip-adrssen wisselen bij iedere power-cycle van het modem. Dat kan dus ook zijn een korte stroomuitval tijdens je vakantie, waardoor je eigen server niet meer bereikbaar is.
Een oplossing daarvoor is DYnamisch DNS, bijvoorbeeld via DynDNS.org.
Dit kun je instellen in het modem. Je moet daarbij een abonnement op de dienst nemen. Je krijgt daarvoor een vaste domeinaam die je kunt gebruiken om je servers mee te adresseren. Als je ip-adres verandert, wordt automatisch ook de DNS voor je domein gewijzigd.
Op het oog een prima service maar ik heb het nog niet aan de praat gekregen.
Wil iedereen die hier ervaring mee heeft zijn/haar wederwaardigheden hier plaatsen?

MacGyver
Ik heb een betaalde DynDNS account, echter, ik gebruik de software client die je op de server / pc / laptop moet draaien. Dit omdat ik altijd een DNS mapping naar m'n laptop wil hebben, waar ik ook ben (Dynamische online desktop support) en omdat ik slechte ervaringen heb met de DynDNS implementaties in zowel SMC als Linksys (Cisco) apparatuur, zoals niet updaten, te vaak updaten (wat weer leidt tot een tijdelijke blacklisting) etc.

Voordeel van de client software is dat je er onbeperkt veel entries in kunt aanmaken, bij de meeste router / modem implementaties is dit aantal beperkt tot 3, of erger nog, 1.

Ik zou zeggen, bekijk https://www.dyndn...t/clients/ en beslis zelf.

Op https://www.dyndn.../hardware/ vind je een lijst met door DynDNS gecertificeerde hardware. De Copperjet staat daar niet bij, wat betekent dat hij niet is getest door DynDNS zelf en het dus kan voorkomen dat hij zich misdraagt.
Gewijzigd door MacGyver op 08 oktober 2007, 09:28

Black Tiger
Nja, ik ben er niet gerust op, de verhalen wisselen toch teveel, de een zegt als de power van het modem is afgeweest, de ander zegt als je 10 minuten geen verbinding hebt, weer 2 anderen geven aan dat het ip ook gewoon wisselt als je modem wel online blijft.

Dat schiet niet echt op.

Dyndns is een leuke bezigheid maar ik ben me al weer heel hard aan het bedenken voorlopig maar bij Orange te blijven totdat Alice haar ip beleid gaat aanpassen.
Of voor langere tijd als ze dat niet gaat doen.Smile
Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dynamisc ip-adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Misbruik ip adres???? Algemeen 9 10 september 2010, 17:35
Geen ISRA-Punt bekend op dit adres? SuperSnel StudentenADSL 3 09 april 2010, 08:59
sinds vanmorgen geen mail ontvangt van mijn alice email adres Storing 39 20 augustus 2009, 05:50
Wel DSL signaal maar geen IP adres!! Opleveringsproblemen 27 23 juni 2009, 19:00
Krijg met ZipB geen Extern IP Adres Algemeen 7 05 juni 2009, 22:41
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief