obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:25
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

poort forwarding

warbunny
poort forwarding is mij gelukt.

login op je copperjet.
login:admin
ww:bb@l1cE322 (letop E is hoofdletter)

kies configuration.
kies zipb.

neem de volgende instellingen.

1. enable de zipb.
2. kies de computer die geforwarded moet worden.( jou computer kiezen daar die je wil forwarden)
3. druk apply.

ik heb de volgende instellingen.

lan interface: ethernet-0
wan interfase: ppp-0
lan ip adress spoof: ppp server adress
manual lan adres: ZET HIER JOU IP ADRES. (kan je zien via www.myip.nl als je die nog niet weet)
lan subnet mask: naturel

verder niets veranderen.

kies oke.

save config.

letop als je modem uit geweest is moet je denk ik deze instellingen weer opnieuw doen.

dit is wat ik ondekt hebt en het werkt voor mij.
heb veel gezocht erover en gelezen maar uit die aanwijzingen is het mij niet gelukt.

hoop dat jullie er wat aan hebben en dat het duidelijk is en voor jullie ook zo kan gaan werken.

veel geluk ermee en als het bij jullie ook zo kan werken dan is mij moete in iedergeval niet voor niets geweest.

met vriendelijke groet,

warbunny Shock
Gewijzigd door warbunny op 01 augustus 2008, 20:09

Alex
Bedankt warbunny, ik maak je handleiding stickey!
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Abmg
Binnenkort krijg ik Alice internet en oriënteer mij alvast op port-forwarding. Ik heb een prachtige goed lopende SPA3102, die ik wil blijven gebruiken.

Bovenstaande configuratie: kan dat met een dynamisch IP-adres bij: manual lan-adres?
Gewijzigd door Abmg op 29 juni 2008, 12:28

Deddiekoel
Ik heb dit ook geprobeerd maar er gebeurd niets.
Als ZIPB werkt dan zou mijn PC toch het ingestelde IP adres moeten krijgen...

Edit:
Ik ben inmiddels verder. Je moet het een paar keer proberen maar op een gegeven pakt het. Goeie indicatie is als er onder security een extra interface zipb->dmz staat.

Maar het heeft mijn probleem verder niet verholpen want ik kan nog steeds niet van buiten af bij mijn webserver. Moet ik nog meer instellen?
Gewijzigd door Deddiekoel op 03 augustus 2008, 18:34

Deddiekoel
Ik heb het werkend!
De fout lag in deze volledig bij mij. Als je ZIPB werkend hebt dan hoef je niets meer te doen in de copperjet. Dus zodra je client het externe IP krijgt werkt het.
Mijn fout lag erin dat ik Windows Vista draai die een standaard firewall heeft. Toen ik die uitzette werkte alles direct! Nu staat hij weer aan met de door mij gewenste poorten open. Ben helemaal blij nu!

maho
ehm, ik heb een wireless router. ik zie een ander ip adres... wat nu ?

gerrit1992
warbunny schreef:
poort forwarding is mij gelukt.

login op je copperjet.
login:admin
ww:bb@l1cE322 (letop E is hoofdletter)

kies configuration.
kies zipb.

neem de volgende instellingen.

1. enable de zipb.
2. kies de computer die geforwarded moet worden.( jou computer kiezen daar die je wil forwarden)
3. druk apply.

ik heb de volgende instellingen.

lan interface: ethernet-0
wan interfase: ppp-0
lan ip adress spoof: ppp server adress
manual lan adres: ZET HIER JOU IP ADRES. (kan je zien via www.myip.nl als je die nog niet weet)
lan subnet mask: naturel

verder niets veranderen.

kies oke.

save config.

letop als je modem uit geweest is moet je denk ik deze instellingen weer opnieuw doen.

dit is wat ik ondekt hebt en het werkt voor mij.
heb veel gezocht erover en gelezen maar uit die aanwijzingen is het mij niet gelukt.

hoop dat jullie er wat aan hebben en dat het duidelijk is en voor jullie ook zo kan gaan werken.

veel geluk ermee en als het bij jullie ook zo kan werken dan is mij moete in iedergeval niet voor niets geweest.

met vriendelijke groet,

warbunny Shock

-----------------------------

Hallo

Ik heb dit ook gedaan maar dan doet mij internet het niet meer?
wat kan daar aan liggen want ik heb een webserver en ik moet mijn poorten open kunnen zetten en bij deze flut modem kan ik niet eens poorten openzetten dus wie weet hier raad mee?

groetjes gerrit

gerrit1992
g

mailman
Bij mij werkt het helaas nog niet.

Zit via wireless aan een linksys WRT54GL en dan de Copperjet:

Het enige wat ik zie dat anders is, is dat ik mijn Linksys IP heb geselecteerd bij Choose which computer will use the public IP address: Maar dat is ook de enige optie aangezien ik op een wireless zit.

ZIPB
Security
Linksys

rkoebrugge
Wat warbunny al zegt is het externe IP adres op mijn router weg wanneer het modem uit is geweest. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb al geprobeerd om IP spoof method op Manual (+ IP adres invullen) te zetten, echter komt Internet komt niet online. Ik heb daarbij Subnet op Natural gezet, maar ook zelf ingevuld, niks helpt..

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poort forwarding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port forwarding op copperjet 1616-2p Hardware instellingen 33 22 september 2011, 18:58
Nat type/Port forwarding problemen Alice IAD Eigen netwerk 1 10 oktober 2010, 21:34
poort 80 doorsturen Instellingen 18 05 augustus 2010, 00:36
Port forwarding? Zo moet het! Hardware instellingen 8 23 juli 2010, 16:53
poort alice modem open zetten voor netwerkhardeschijf Algemeen 2 02 juli 2010, 23:36
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief