obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Gewoon voor de simpele zielen onder ons -2-

copperjet
En dan komt straks het modem van Alice binnen, ga ik netjes alles aansluiten, en dan....
Moet je ook nog je pc instellen ?
Zoja, staat dat ook in de handleiding die je er bij geleverd krijgt?

M.a.w. wie wil is vertellen of je alles perfect voor elkaar krijgt nadat je het modem van Alice hebt ontvangen.... zit er duidelijke instructie bij... wordt er uitgelegd hoe je je computer moet instellen etc...

Mvg
Leen

BMP
Leen,

Als je niks aan je pc hebt veranderd dan kan je de pc direct aan de switch zetten en de switch aan de copperjet natuurlijkWink

maar ook kan de copperjet rechtstreeks aan de pcWink

En ja er zit een instructie bij.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

copperjet
Beste BMP,
Hoe bedoel je... niks aan je pc veranderd...

Eerst hadden we @home als internet leverancier, maar daar zijn we mee gestopt.Dus nu vraag ik mij af of de instellingen straks ook veranderd moeten worden omdat we alice krijgen(adsl). Volgens mij wel want @home gaat via de kabel. Vervolgens vraag ik mij af... krijg je bij Alice de nodig instructie om de pc goed in te stellen voor adsl.
Mocht dat niet zo zijn wil ik graag op dit forum horen wat ik moet veranderen aan de instellingen om goed met Alice te kunnen internetten. Ik werk met XP home versie.
Dus concreet: geeft Alice de nodige instructie om je pc goed in te stellen.
Zoniet: Wie kan aan mij in SIMPELE STAPSGEWIJZE uitleg opnoemen wat ik waar moet instellen om straks als Alice Copperjet binnenkomt ik met een vliegende start over het internet donder.

mvg
Leen

BMP
Als je @home hebt gehad dan staat je pc goed, het gaat er om dat de ip en dns instellingen moeten op automatisch verklrijgen staan, en dat is ook het geval bij @homeWink

het belangrijkste voor jou is dat je eerst de copperjet goed installeerd als dat goed is gedaan en je dsl lampje is online dan zou het in principe moeten werken.Wink

BMPWink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MaXMhZ
@Home verkrijgt IP automatisch via de computernaam. Die computernaam gebruikt Alice niet, maar dat maakt niets uit. De handleiding is duidelijk genoeg. Gebruik wel het bijgeleverde "crossed" ethernet kabeltje van Alice om de computer op de modem van Alice aan te sluiten, wacht tot het ADSL: Lampje continu brandt en restart dan de PC. Daarna moet alles het doen.
Zo snel mogelijk een andere provider nemen zou ik zeggen, alhoewel dat niet zo makkelijk is bij Alice. Die help desk van ze kun je wel vergeten. Op dit forumn krijg je VEEL meer hulp.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gewoon voor de simpele zielen onder ons -2-', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet Storing 9 11 juni 2011, 12:55
Firewall van Copperjet 1616-2P instellen voor VPN Instellingen 1 10 september 2010, 12:25
poort alice modem open zetten voor netwerkhardeschijf Algemeen 2 02 juli 2010, 23:36
Modem alleen voor internet Alice met eigen modem 6 27 juni 2010, 22:37
D.M.Z. van Alice naar Linksys router openen voor VPN Alice met eigen modem 21 16 mei 2010, 10:45
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief