obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:05
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

PPP probleem

HighWater
Hey,

ik heb sinds gisteren een ppp connection probleem,

DSL line is up, maar PPP blijft op attempting to connect

weet iemand heo dit op te lossen valt of moet ik toch die 1 tot 10 werkdagen wachten die de helpdesk me al heeft gemeld gisteren.

ik heb overgens al een andere provider bestelt want ik ben het nu echt zat dat het constant wegvalt en je totaal geen terugkoppeling krijgt van de helpdesk of van tweede lijns(die je uberhaupt niet te spreken krijgt ooit).

zodra me andere provider werkt zeg ik alice dan ook met een gerust hart op.

modem is al tijdje van stroom geweest, geen oplossing,
settings gerestored, geen oplossing
kabels opnieuw gelegd, geen oplossing.

groet
HighWater

BMP
Heb je al een ander modem geprobeerd? de experiaboxen werken ook, alleen geen telefoon, maar zo weet je of de copperjet stuk is.

BMPWink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

HighWater
Dit is al de derde modem die ik van alice heb gekregen inmiddels binnen 2 maanden.

tis inmiddels ook een andere revisie dan ik eerste had(rode rand eerst nu oranje rand) firmware is ook 6.11.36 ipv 33.

dus ik betwijfel of het alweer de modem is die stuk is.

strobotron
Ik heb gisteren hetzelfde probleem. Ik probeerde alle dezelfde dingen zonder oplossing. Maar na drie uren zonder internet werkt het plotseling ... maar nu heb ik een andere IP address. Vreemd, toch?

deftrix
HighWater schreef:
Hey,

ik heb sinds gisteren een ppp connection probleem,

DSL line is up, maar PPP blijft op attempting to connect

weet iemand heo dit op te lossen valt of moet ik toch die 1 tot 10 werkdagen wachten die de helpdesk me al heeft gemeld gisteren.

ik heb overgens al een andere provider bestelt want ik ben het nu echt zat dat het constant wegvalt en je totaal geen terugkoppeling krijgt van de helpdesk of van tweede lijns(die je uberhaupt niet te spreken krijgt ooit).

zodra me andere provider werkt zeg ik alice dan ook met een gerust hart op.

modem is al tijdje van stroom geweest, geen oplossing,
settings gerestored, geen oplossing
kabels opnieuw gelegd, geen oplossing.

groet
HighWater

Ik heb hetzelfde probleem met PPP. De modem blijft maar proberen, terwijl er een groen vinkje staat DSL.

Ik heb sinds 14 dagen een nieuwe modem gekregen van alice.

Gebeld en moet kabels vervangen, terwijl ik 8 maanden kon internetten. Alice wil niet geloven dat het daar niet aan ligt.

En nu? Ik weet het niet meer.

HighWater
Nog steeds geen ppp verbinding.
heb ff verder in het modem gekeken bij ppp settings en bij
Last Error Message staat heel droog,
Received Disconnect from peer, failed to connect.

Oftewel Alice stuurt een reset/kill connection signaal.

Hmm das hier ongeveer hetzelfde is heb alice sinds oktober dus ook ongeveer 8 maanden, en nu ben ik die problemen zat,

ik hoop vandaag of anders wordt het maandag ergens mijn andere provider te krijgen kan ik thuis in elk geval weer internetten.

sexydeluxe
Hello,

I live in Amsterdam center [Jordaan] and I don't have internet since Last Thursday. I had exactly the same issue a month ago..No internet for 8 days....called the hot line many times to get the same old story again: your request has been transmitted to the technical department and you'll hear from us within 5 working days. Of course you don't hear anything.....just by magic, the connection came back....I am going through exactly the same right now. Conclusion: I canceled my subscription and going to Orange [called now Online].
Any piece of advice: don't go to Alice....extremely unstable and no service at all.....This really tops off all the subscribers I had so far....

placemaster
Sinds vorige week woensdag geen internet gehad voor 1 week. Ik kreeg geen wan ip adres meer toegewezen. Een aantal keren met de helpdesk aan de lijn gehangen. De eerste keer werd na het vragen van mijn telefoonnummer de lijn direct gereset, dus weg telefoonverbinding. De tweede keer werd er aangegeven dat ze er 10 dagen over mogen doen om het te herstellen.
Nu werkt alles weer. Het elke dag de modem een aantal malen gereset en gekeken of hij zich kon aanmelden.
Uiteindelijk na een week lukte dit weer.

Sinds dat het weer werkt zijn er wel problemen. Wanneer er een pagina opgevraagd wordt komt er vaak te staan dat deze niet gevonden kan worden. Wanneer je dat op verversen drukt kan die de pagina wel vinden.
Ikzelf heb niets aan de configuratie verandert. Wie heeft er een idee.
Ik heb geen zin om weer de helpdesk te bellen aangezien ze toch geen idee hebben wat er aan de hand kan zijn.

wise guy
@placemaster;
Kijk hier eens voor je oplossing
Gewijzigd door wise guy op 03 augustus 2008, 18:44

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PPP probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
raar telefoon probleem. Storing 10 14 augustus 2011, 11:49
NAT probleem Instellingen 3 21 januari 2011, 21:31
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief