obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 03:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

draadloos met alice

teus
hallo wie helpt
ik wil draadloos vanaf de copperjet naar mijn computer die 8m vanaf mijn telefoon aansluiting staat.
ik heb nu vanaf mijn aansluiting de telefoondraad verlengd maar de verbinding valt steeds weg.
volgens alice moet ik de copperjet direct bij de hooftaansluiting plaatsen.
hoelos ik dit op?

Teus

BMP
Teus,

De copperjet dien je dicht bij het isra punt te plaatsen (meestal in de meterkast)

doe dan eens de computer rechtsreeks in de copperjet heb je het probleem dan nog steeds dan is er een verbindings probleem en kan je beter de ks bellen.

Maar je bent niet echt duidelijk , je hebt de telefoonkabel verlengd en daar de copperjet op???

BMP

Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

teus
De aansluiting in de woonkamer is de enige telefoonaansluiting in mijn huis dus daar van daan heb ik onder de vloerbedekking de telefoondraad verlengd en naast de computer volgens scheme alice de copperjet aangesloten.
de helpdesk van alice zegt dat ik de copperjet direct bij de telefoonaansluiting moet plaatsen en dan met een croskabel naar mijn computer maar die kabel komt dan in het zicht dat vind ik niet mooi vandaar dat ik draadlos naar mijn computer wil.

teus

BMP
Oke dan heb je een draadloze router nodig, maar die aansluiting is dat het isra punt, of gewoon het telefoon stopcontact?

teus
telefoonstopcontact
is de sitecom WL-575 inkl usb adapter een goede keus

teus

BMP
Hmm je hebt volgens mij toch een israpunt kpn aansluiting waar de kabel aan zit die naar het stopcontact loopt.

En bij dat israpunt moet je de copperjet plaatsen , meterkast gang??????

Mja dat is een wireless n niet echt nodig nog voor de snelheid en vrij duur.

mijn voorkeur linksys wrt54gWink kost een 45 euroWink

teus
als dat zo is dan moet ik mijn telefoon in de meterkast zetten, lijkt me niet echt
Gewijzigd door BMP op 11 juli 2008, 19:54

BMP
teus schreef:
als dat zo is dan moet ik mijn telefoon in de meterkast zetten, lijkt me niet echt

Natuurlijk niet, vanaf je isra punt gaat de telefoonkabel naar het telefoon stopcontact, die kabel moet je losmaken (doorknippen) vanaf het isra punt een stekkertje er aan wat in de copperjet phone 1 past.

Dan dien je vanaf het isra punt een kabel aan te sluiten volgens bijgeleverde gebruiksaanwijzing en die in de adsl aansluiting stoppen van de copperjetWink

Dan kan je eventueel een switch of router aansluiten op de ethernetpoort van de copperjet, en zo je computer,s voorzien van internet.

BMPWink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos met alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief