obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 03:59
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice was een vlotte dame maar,....

BMP
Ja toen ik pas Alice internet had was de snelheid in het begin een 11/12 m/bit, dat was 5 februari dit jaar.

Inmiddels vandaag en regelmatig de snelheid gecontroleerd het ging steeds stukje bij beetje langzamer, hmmmmmm vreemd even kijken wat te doen.

Oke gaat ie dan laptopje rechtstreeks op de copperjet niks anders,.. alle onnodige programma's uit, en beslist geen bittorent, limewire kazaa enz enz, want dan kakt je snelheid in als een pudding Cool

Goed maar even naar bbned de leverancier van onze dame gesurft,...

http://speedtest....e100mb.bin

En het binaire bestandje van 100 mb maar even gedownload Frown ahum wat blijkt 7 M/bit is wat ik er uit pers aiaiai Sad dat is even een verschil van een 5 M/bit en dat is niet voor de poes.

Waar ligt dat nu aan:

Heb ik netwerkverkeer buiten de bbned test om

Nee

Heb ik malware een virus of wat voor ware dan ook??

Nee ook niet alle beveiligings software up to date

Ligt het aan de kabel van de CJ naar de laptop??

Nee hoor ook al een andere geprobeerdAngry

heeft een marmot de kabels aangevreten??

Nee ik heb geen marmot GrinGrin.

Is het modem niet meer goed?

jawel ik heb een eigen copperjet en geprobeerd, geen verschilCool

Pfffffff ik weet geen oorzaak en het ligt zekers niet bij mij Wink aan wie ligt het dan, nou dat kan ik je wel zeggen in mijn geval is het de mooie dame die wat begint in te kakken en wel met 5 M/bit en dat vind ik te veel.

Alice zegt internet tot 20 M/bit te leveren, dat is alleen in het gunstigste geval goed koper in de grond en zeer dicht bij de centrale dan haal je 15 tot 20 m/bit, en dat is normaal en heb je met alle adsl providersWink

Wat kan ik nu doen ?? hmmm de KS bellen of een mail sturen, ik doe het laatste dan vertel ik ze er ook gelijk bij dat ze niet moeten zeggen u moet de KS bellen want dit kan niet per email.

Ik loop al een tijdje mee op computergebied en internet en weet waar ik over spreek wat betreft netwerken en internet, dus ik heb geen zin om een lijstje af te werken die (met alle respect hoor) een medewerker voor de neus heeftSmile

Ik ga een mail sturen met de link van dit topic (als er meer replys komen)eens kijken wat ze doen, mischien dat ze na het lezen eens wat actie ondernemen.

Wel moet ik zeggen ik heb de KS wel eens vaker aan de lijn gehad en de medewerkers deden wel hun best en bleven wel correct en aardig, dat mag ook wel gezegd worden.

Wie ook snelheids verlies heeft sinds het begin van de aansluiting, heel graag een reply en vermeld dan de snelheid in het begin en nu.

Alvast bedanktWink

Word vervolgdWink

BMP
Gewijzigd door BMP op 11 juli 2008, 20:03
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

marconi
Wat zijn de waarden waarop je modem intrained?
http://172.19.3.1...s.html?122

<knip>
Tx Bit Rate 1065100
Rx Bit Rate 19199400
Rx Attn DR 19212000
<plak>
Gewijzigd door marconi op 10 juli 2008, 23:43

venicefan
de mijne:

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 5437300
Rx Attn DR 5448000

Wat zeggen deze waarden overigens?

John

marconi
Maximale snelheid in Kbyte/sec is modem-intrain-waarde gedeeld door 10.000.

Dus:
Tx Bit Rate 1021200 / 10 = 102.1 KByte/s
Rx Bit Rate 5437300 / 10 = 543.73 KByte/s

Ik loop al een tijdje mee op computergebied en internet en weet waar ik over spreek wat betreft netwerken en internet, dus ik heb geen zin om een lijstje af te werken die (met alle respect hoor) een medewerker voor de neus heeft smiley

Dan weet je ook vast Google wel te gebruiken...

Baran
ik heb ook dit probleem vanaf het begin dl van 16 en nu schommel ik al een week op 8....

BMP
marconi schreef:
Maximale snelheid in Kbyte/sec is modem-intrain-waarde gedeeld door 10.000.

Dus:
Tx Bit Rate 1021200 / 10 = 102.1 KByte/s
Rx Bit Rate 5437300 / 10 = 543.73 KByte/s

Ik loop al een tijdje mee op computergebied en internet en weet waar ik over spreek wat betreft netwerken en internet, dus ik heb geen zin om een lijstje af te werken die (met alle respect hoor) een medewerker voor de neus heeft smiley

Dan weet je ook vast Google wel te gebruiken...

Hoe bedoel je Marconi??,.......

Ik start dit topic om dit probleem onder de aandacht te brengen met ik hoop veel replys.

Ook was mijn vraag om de snelheid in het begin van het abonnement en nu op dit moment te vermelden, om te kijken of het bij meer mensen speelt.

De zend en ontvangst waarden dat is een leuk verhaaltje maar daar heeft niemand wat aan, het gaat er om dat iedereen (ook leden die wat meer moeite met een computer hebben) die een probleem hebben met langzaam dalende snelheid dat in kaart te laten brengen, het is net of ze de nieuwe aansluitingen in het begin vol laten gaan en in verloop van tijd afknijpen, en ik kan je zeggen dat dit bij de meeste adsl providers het geval is.

Of dit nu bewust gebeurt of andere oorzaken dat weet ik niet Sad

Maar goed Baran heeft mijn topic tenminste wel begrepen, goed lezen is ook een kunst.

BMPWink
Gewijzigd door BMP op 12 juli 2008, 21:36

MR2T
Sinds 28 Maart Alice in huis en nu na 3 maanden is de snelheid nog steeds schommelend rond de 13.5 Mbit.

Baran
nou, ik zit nu op de 6 mbit, word steeds minder.. ben hier echt niet blij mee !

BMP
Baran schreef:
nou, ik zit nu op de 6 mbit, word steeds minder.. ben hier echt niet blij mee !

Draai je ook p2p/ bittorent applicaties ????

Baran
nee helemaal niet, ben puur een gamer, heb verscheidene poorten opengezet.. en hij liep altijd rond de 16 mbit, tot vorige week zakte ik naar 8mbit, belde met KS en diegene deed net of zn neus bloede, hij verzekerde mij dat ik van me volle snelheid werd voorzien... Ook voegde hij er aan toe dat speedtest.nl niet betrouwbaar is, bullshit imo
Het kan schommelen maar niet zo een verschil...

was even op 6mbit een dag lang, ben nu weer op de 8mbit...
Ik ben er van overtuigt dat ze aan het knijpen zijn.....

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice was een vlotte dame maar,....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief