obey-robots.txt
18 Oktober 2018, 05:53
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Als ik vandaag geen antwoord krijg is het over

jan1965
Ik ben op 1 juli aangesloten. Alles werkte ook op die dag en ik had zoiets van: " Waar klagen ze nou over?"

Dat zal me leren! De volgende dag zowel internet als telefonie weg. Vol goede moed ( Toen was ik nog zo'n eikel die dacht dat er mensen met verstand van zaken zouden zitten en geen ongeschoolde afhouders) de Helpdesk gebeld. ( 0,25 eurocent per minuut PLUS DE KOSTEN VAN MIJN MOBIELE TELEFOON) Immers ik had geen telefonie meer.

Alles door Alice doorgemeten en het probleem lag niet aan mijn zijde, maar deze lag bij Alice. Ze zouden het doorgeven aan de technische dienst en deze zou dit binnen 5 dagen oplossen. Ofschoon ik schok van het feit dat ik in deze digitale wereld 5 dagen zonder internet en telefonie zou zitten, had ik geen keuze.

Iedere dag een e-mail verzonden met de vraag wat de status was. Iedere keer weer een Alice ID gekregen voor mijn mailtjes, maar geen antwoord. Toen kreeg ik een mailtje met het verzoek geduldig het onderzoek van de technische dienst af te wachten en vooral om even te bellen.

Je begrijpt het al denk ik, nog steeds ben ik verstoken van internet en telefonie. Ik heb ze de 8e officieel in gebreke gesteld met de mogelijkheid tot het oplossen, of berichten van het probleem en de oplossing. Nu is het zover. Moet ik nu alsnog een brief sturen waarin ik, met verwijzing naar de ingebreke stelling, de overeenkomst nietig verklaar?

Volledigheidshalve zet ik de brief even in deze thread.Angry

Alice
Postbus 1404
6501 BK Nijmegen

BETREFT: In gebreke stelling

Delft, 08 juli 2008.

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit schrijven stel ik u hierbij nog éénmaal in de gelegenheid om te voldoen aan de op u rustende plicht tot nakoming van onze overeenkomst.

Op 1 juli 2008 ben ik aangesloten bij Alice voor zowel internet, als voor telefonie. 1 juli werkte dit ook allemaal, met uitzondering van het nummerbehoud, dat volgens uw schrijven binnen 2 weken een feit zou zijn. Ofschoon de beloofde snelheid achterbleef bij het voorgespiegelde 16 tot 20 MBit was ik de koning te rijk.

Op 2 juli begonnen de problemen. Van het ene op het andere moment kon ik noch internetten, noch kon ik bellen. Dit kan natuurlijk een keer voorkomen en het meest logische is dan de helpdesk bellen. ( oei, € 0,25 per minuut plus de kosten voor het gebruik van mijn mobiele telefoon). Na het doormeten van de verbinding kwam de medewerker tot de conclusie dat het probleem niet bij mij, maar bij Alice lag. Hij zou het doorgeven aan de technische dienst en deze zal het binnen 5 dagen oplossen.

Om de voortgang te bewaken, heb ik menigmaal een e-mail verzonden met de vraag wat op dat moment de status was (bijlage 1). Tot op heden heb ik alleen standaard mailtjes teruggekregen ( bijlage 2 en bijlage 3). Dit doet mij vermoeden, dat er niet daadwerkelijk werk wordt gemaakt van mijn aansluiting, of liever gezegd het ontbreken van deze aansluiting.

In uw algemene voorwaarden meldt u dat Alice niet aansprakelijk is voor andere dan materiële schade die geleden is door niet geleverde diensten van Alice. Het feit dat ik sollicitaties heb lopen met als return adres mijn Alice e-mail, vallen hier niet onder. Het feit dat ik nu al langere tijd geen telefonie aansluiting heb en alles mobiel moet doen valt hier ook niet onder.

Derhalve geef ik u nog tot vrijdag 11 juli 2008 de tijd om mijn aansluiting ( internet en telefonie ) operationeel te maken. Mocht dit niet lukken op vrijdag a.s. zie ik graag op vrijdag 11 juli 2008 een met reden omklede verklaring wat er mis is en hoe Alice dit gaat oplossen in de tussenliggende periode ( welke aansluiting ik per 11 juli kan gebruiken, hoe dit gaat met mijn telefonie en hoe dit financieel afgewikkeld gaat worden).

Mochten beide zaken uitblijven ga ik ervan uit, dat u de door ons afgesproken diensten niet kunt leveren conform afspraak en dat de overeenkomst tussen ons met terugwerkende kracht nietig is. Hieruit vloeit uiteraard voort, dat wij over en weer niets meer te vorderen hebben.

Ik ga er natuurlijk vanuit, dat u het zover niet zult laten komen en dat ik mijn aansluiting maximaal 11 juli 2008 volledig kan gebruiken.

Hoogachtend,

XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX

Bijlage 1: Mail van 8 juli met daaraan alle voorgaande mailtjes die ik naar de klantenservice heb verzonden.
Bijlage 2: Reply mail van de klantenservice naar aanleiding van mijn status vraag
Bijlage 3: Identieke Reply mail van de klantenservice naar aanleiding van mijn status vraag

NB.
Deze brief wordt zowel per mail, per gewone post en per aangetekende post aan u verzonden. Voor vragen van uw zijde, kunt u mij via voornoemde contactgegevens bereiken.

MaXMhZ
geen reactie of "bel de klantenservice" - wedden?

jan1965
Je hebt de weddenschap gewonnen.

Volledigheidshalve had ik nog wel even navolgende mail verzonden:

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb u onlangs in gebreke gesteld met een optie om het een en ander nog op te lossen.
Het is nu 14:45 uur en ik ga ervan uit, dat ik geen antwoord meer krijg, noch dat het probleem opgelost gaat worden.

Mocht uw reactie uitblijven en ik meld nu alvast dat die standaard mailtjes geen reactie zijn, ga ik ervan uit dat u akkoord gaat met mijn zienswijze.

Ik verblijf in afwachting.

Ik heb de ontvangstbevestiging gehad en geen antwoord. Lijkt mij dus dat ze het met mijn zienswijze eens zijn.

ben blij dat dit achter de rug is. Maandag maar een andere provider proberen. Compuserve ofzo.

Goed bedoelde tip:

NOOIT IN ZEE GAAN MET ALICE

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Als ik vandaag geen antwoord krijg is het over', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief