obey-robots.txt
19 Oktober 2018, 20:43
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

eigen (netgear) modem in plaats van Alice modem: welke instellingen?

Lindabelinda
Uit een aantal berichten op de site heb ik afgeleid dat het wel degelijk mogelijk is om een eigen modem te gebruiken in plaats van het Alice modem, zeker als je geen telefonie hebt via Alice, zoals ik. Blijkbaar moet je dan met lagere snelheid genoegen nemen (8mb?), maar omdat snelheid toch niet geweldig is na aanpassing van klapperlijn, neem ik dat maar op de koop toe.

Nu wil ik mijn netgear DG834G (dat ook wireless mogelijk maakt) installeren als modem in plaats van het Alice modem. (ik weet dat elders op de site wordt beschreven hoe je netgear modem als accespoint kunt aansluiten op een Alice modem).
Wie weet welke instellingen gebruikt moeten worden om eigen modem in plaats van Alice modem aan te sluiten:
met name
Vraagt de provider een login? Zo ja, wat gebruik ik dan als login en
Is het PPPoA(atm) of PPPoE (ethernet)?

Als geen login vereist is:
moet dan wel account naam worden ingevuld?
Domain?

Het ip adres en ip subnet mask staat op de instellingenlijst van Alice (naar ik aanneem; subnet mask 255.255.0.0.)
Maar wat is het gateway ip address?

En zijn er dan nog andere wijzigingen die ik verderop in het menu van de netgear router moet aanbrengen?

Lindabelinda
Ik ben er na wat doorpuzzelen toch zelf uitgekomen. Het netgear modem werkt nu in plaats van het Alice modem, en het lijkt nog sneller te gaan dan het Alice modem ;-)
aansluiten kabels: zoals Alice modem, met zelfde kabels. (eerst leek Netgear modem niet te werken met rode ethernetkabel van Alice, maar toen alles eenmaal werkte, en ik als laatste mijn ethernetkabel verving door die van Alice, werkte het wel, en leken de pagina's ook sneller te laden).

instellingen netgear modem:
ppoA
login xxx@alice.nl
password: xxxxx (eigen password)

internet ip address:
get dynamically from isp

domain name server (DNS) servers
primary dns 62.177.144.11
secondary dns 82.204.127.40

Verder heb ik voor zover ik weet niets hoeven aanpassen in het Netgear modem.
De wirelessfunctie werkt ook weer perfect. Kortom, Het Alice modem kan terug naar Alice! (terwijl zij beweren dat je geen eigen modem kunt gebruiken!) Wink

Edit BMP: je andere posts haal ik weg driedubbel is ietsje te veel van het goede, je kan gewoon onder dit topic verder posten.Wink

Alvast bedankt.
Gewijzigd door BMP op 13 juli 2008, 12:28

Fredzz
Hoi Lindabelinda. Ik heb de alice modem en en linksys router maar het is niet goed voor de port forwarden en etc. Ik heb genoeg van alice modem and ik heb jouw post gezien want ik heb gegoogled voor "DG8334G alice.nl" want ik heb gezien dat het is een goede modem/router and wilde weten als het met alice werkt. En ik heb jouw post gezien en was heel blij. Dankje wel voor uit te legen hoe het moet met alice. Ik heb het al besteld in Pixmania.

Dankje wel!Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'eigen (netgear) modem in plaats van Alice modem: welke instellingen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief