obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 04:25
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Order geannuleerd?

Hemcho
Al ruim een jaar heb ik adsl-internet via Speedlinq en analoge telefonie bij KPN.
Per 4 juli 2008 is het internet-abonnement beëindigd en Alice Comfort aangevraagd met nummerbehoud. Nu beweerd Alice dat het hun niet mogelijk is om adsl aan te sluiten aangezien ik maar 1 ader zou hebben (constatering 11 juli 2008). Dus moet ik eerst KPN opzeggen en een nieuwe order aanvragen bij Alice. Ik krijg dan een nieuw telefoonnummer.

Is het waar wat Alice zegt, 1 ader? Of kan het zijn dat het signaal van Speedlinq nog op de lijn aanwezig is zodat Alice (nog) niet kan aansluiten?

MisterSenseo
Het zal het laatste wel zijn,je zult waarschijnlijk een nieuw abo aangevraagd hebben,terwijl het een overstap had moeten zijn.
Chack dat z.s.m en dan een nieuw abo aanvragen met de nadruk op OVERSTAP

Succes

Hemcho
Het antwoord van Alice Helpdesk:

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft een aanmelding bij 1 aderpaar.

Helaas voor u is er maar 1 aderpaar op uw adres beschikbaar. Daar zit de KPN momenteel op. Wij kunnen pas op de lijn als de KPN is opgezegt, maar dan zou de lijn weer door geactiveerd moeten worden. De activering wordt voor ons door de KPN gedaan, waarvoor u €69,- zult moeten betalen. Als u
2 aderparen gehad zou hebben, dan zouden wij op het andere aderpaar een aanvraag indienen en na de activering zou KPN opgezegt worden. Onze excusses voor het ongemak.

Terwijl ik altijd KPN vaste telefonie (analoog) en ADSL van Speedlinq heb gehad. Inmiddels heb ik een nieuwe aanvraag gedaan met vermelding overstap. Lukt het ook niet, dan is Telfort er nog!

Hemcho
Nog even KPN gebeld i.v.m. het verhaal van Alice helpdesk. Volgens KPN moet er geen enkel probleem zijn voor een adsl-aansluiting door een andere provider.

MisterSenseo
Het is ook volkomen BULLSHIT,als er ADSL op staat of gestaan heeft is het voor Alice geen enkel probleem en is het dus een smoesje.
Die KPN kerel of vrouw heeft gewoon gelijk,dus de overstap mag geen probleem zijn

Hemcho
Vandaag weer even gebeld met Alice i.v.m. de nieuwe aanvraag met overstap.

Deze is niet goed 'doorgekomen' bij Alice omdat ik geen toevoeging van het huisnummer heb vermeld (die ik ook niet heb). Wel kon ze zien dat de eerste aanvraag geannuleerd is (waar ik nooit bericht over heb gehad). Volgens de Technische Helpdesk kan ik wel 10 nieuwe aanvragen doen, maar er kan geen aansluiting plaatsvinden!

Ik heb gevraagd om een schriftelijke afwijzing, maar dat kunnen ze ook niet geven. Ik vrees dat ik straks twee verschillende aanmeldingen heb lopen als ik nu kies voor Telfort.

seoreh
Hemcho schreef:
Vandaag weer even gebeld met Alice i.v.m. de nieuwe aanvraag met overstap.

Deze is niet goed 'doorgekomen' bij Alice omdat ik geen toevoeging van het huisnummer heb vermeld (die ik ook niet heb). Wel kon ze zien dat de eerste aanvraag geannuleerd is (waar ik nooit bericht over heb gehad). Volgens de Technische Helpdesk kan ik wel 10 nieuwe aanvragen doen, maar er kan geen aansluiting plaatsvinden!

Ik heb gevraagd om een schriftelijke afwijzing, maar dat kunnen ze ook niet geven. Ik vrees dat ik straks twee verschillende aanmeldingen heb lopen als ik nu kies voor Telfort.

Ik zit nu ook in een soortgelijke situatie. Ik heb Alice aangevraagd, deze werd geannuleerd, maar daar heb ik geen bericht van gehad (ik wist het pas nadat ik de helpdesk belde om te vragen hoe het met mijn order zat).
Ik heb toen weer een nieuwe aanvraag ingediend bij Alice en nu al meer dan een week later niks gehoord. Ik wil nu dus ook een andere provider (tele2 ofzo), maar ik wil niet straks met twee aanmeldingen komen te zitten.

cathar
Ik kreeg ook vreemde verhalen van Alice te horen. Zo kreeg ik steeds maar geen bevestiging van mijn activeringsdatum. Heb toen zelf maar gebeld, emailvragen deden zo ook vreemd mee, ze vertelden me toen dat die hele activering niet door kon gaan want kpn kende mijn naam niet i.c.m. met mijn telefoonnummer(heb ik al 35 jaar). Zou toen opnieuw moeten opgeven en dan 69 euro betalen. ik zou dan niet mijn eigen nummer behouden. Heb me nu bij online ingeschreven en daar was het geen enkel probleem ook met behoud eigen nummer. Bovendien vind ik het slecht om mensen niet op tijd te informeren dat er iets niet goed zit en je zodoende grote kans loopt om zonder internet en telefoon te zitten. Ik heb ook een zeer boze email gestuurd maar of het helpt? Er werken vaak waardeloze figuren bij zo'n helpdesk, ze voelen zich oppermachtig, griezelig gewoon of ze zijn gewoon heel erg dom.ShockSad

stimorol
Hoi,
Ik had al een tijdje Alice, en ging verhuizen.
Ik dacht dat regel ik eventjes.
Mooi niet, bij alice kennen ze nml verhuizing niet,
wel oude opzeggen, en nieuwe klant worden.
Ofwel, geen zelfde telefoonnummer, geen zelfde emailadres houden en notabene ook nog 69, euro opnieuw betalen !

Heb dus heel de boel geannuleerd en ben naar Telfort gegaan.
Super gegaan, alles ruim op tijd binnen, tnt stond al voor de deur terwijl het huis nog niet eens opgeleverd was !
En niks geen extra kosten.

Wel blijveft Alice 29,90 afschrijven..... goed dat storneren werkt !
Gewijzigd door stimorol op 05 augustus 2008, 20:22

Hemcho
Zolang een provider de lijn niet heeft overgenomen, heb je ook geen contract. Inmiddels heb ik gekozen voor Tele2 (leuke aanbieding) en ik moet zeggen: Perecte klantenservice! Daar kan Alice nou iets van leren!!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Order geannuleerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief