obey-robots.txt
22 September 2018, 04:12
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Heb ik het zo goed gedaan

copperjet
Hiep hiep hoera...
Vandaag het modem ontvangen en gelijk bezig gegaan met aansluiten. Wat ik mij afvraag is het volgende: klopt het dat in je hoofdtelefoonstopcontact alleen het rode en blauwe snoertje zijn aangesloten.(wit,oranje,koper niet). Waarom ik dat vraag? Welnu in de instructie staat dat je de Splitter dicht bij het hoofdtelefoonstopcontact moet plaatsen. Maar bij ons zit het hoofdtelefoonstopcontact in de kamer en ik heb alles in de meterkast geplaatst. Dus heb ik gekeken in het hoofdtelefoonstopcontact hoe de draadjes waren aangesloten: blauw gaat over 2 aansluitschroefjes(1 boven en 1 onder), het rode snoertje gaat naar 1 aansluitschroefje.
Dus met wit, oranje en koper wordt niets meer gedaan.
Dus dit principe heb ik nagebouwd in de meterkast dmv gebruik te maken van de meegeleverde Hoofdtelefoon stopcontact in het Alice pakket. En heb ik dus het blauwe draadje aangesloten op de groene en gele aansluiting van het Alice Hoofdtelefoon stopcontact en de rode op het rode aansluiting van het Alice Hoofdtelefoon stopcontact. Hier laat ik het eerst bij... want mij vraag is: Is dit correct ? en Hoef je de witte, oranje en koper echt niet te gebruiken?

Ps. voor de duidelijkheid de activatie is pas 25 juli a.s.

Groetjes
Leen

pukpietje
hee

wacht op de kpn man ..die komt als het goed is langs om te kijken of je signaal hebt...
Ik zelf heb een oud huis en er komen allerlei kleuren uit die draden.
In eerste instantie heeft de kpn mij op de verkeerde draden aangesloten en heb het later zelf hersteld.
Ik kan helaas nu niet kijken wat voor kleuren het zijn (morgenvroeg op vakantie) maar hier op het forum is er al veel over gezegt meen ik ...
Maar wacht gewoon de kpn man af en doe daarna een speedtest als het werkt
Splitter heb ik niet gebruikt omdat ik ook telefoon van alice gebruik
Gewoon meteen testen zonder splitter
Wat betreft modem dicht bij je aansluiting....allemaal onzin vindt ik.
Bij mij loopt die vanuit de kelder waar het isra punt zit nog 10 meter onder de grond door naar mijn pc en daar zit pas de copperjet
Gewijzigd door pukpietje op 19 juli 2008, 23:15

copperjet
Kan iemand anders reactie geven op mijn bovenstaande vraag, dus of ik het zo goed heb aangesloten?

En dan nog wat vraagjes:

via de meegeleverde crosskabel heb ik de copperjet verbonden met een sweex switch moet ik nu vanaf de switch ook met crosskabels naar de beide pc's die ik wil aansluiten? Of kan ik daar gewone (straight) kabels voor blijven gebruiken?
En de volgende vraag: aangezien ik alleen Internet van alice heb en GEEN telefoon kan ik toch de splitter weglaten en het modem rechtstreeks aansluiten op het telefoon hoofdstopcontact?

Leen

MR2T
Sorry te moeten zeggen, maar de KPN monteur gaat oranje en wit (2de aderpaar) aansluiten bij je en de rode en blauwe (1ste aderpaar) losmaken, tenzij je nog tel van KPN ofzo hebt.

Ik werd door de KPN monteur vanuit de centrale mobiel gebeld met de vraag of de modem al aangesloten was, die moest ik dus loskoppelen anders is de meting die hij uitvoert niet correct.

dus eigenlijk had je nog niets moeten doen.
Gewijzigd door MR2T op 20 juli 2008, 18:04

MR2T
copperjet schreef:
Kan iemand anders reactie geven op mijn bovenstaande vraag, dus of ik het zo goed heb aangesloten?

En dan nog wat vraagjes:

via de meegeleverde crosskabel heb ik de copperjet verbonden met een sweex switch moet ik nu vanaf de switch ook met crosskabels naar de beide pc's die ik wil aansluiten? Of kan ik daar gewone (straight) kabels voor blijven gebruiken?
En de volgende vraag: aangezien ik alleen Internet van alice heb en GEEN telefoon kan ik toch de splitter weglaten en het modem rechtstreeks aansluiten op het telefoon hoofdstopcontact?

Leen

je kan idd gewoon striaght vanuit je router naar je pc.

aangezien je alleen internet hebt van alice is de vraag.
heb je vaste telefoon aansluiting van een andere provider bv KPN?
zoja dan heb je de splitter wel degelijk nodig omdat internet en tel gescheiden moet zijn.

zoniet dan kan je de spliter er tussenuit laten

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Heb ik het zo goed gedaan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
nog niet goed Webcare Alice 31 09 november 2009, 19:03
Zo gaat Alice goed ! Helpdesk 7 14 april 2009, 01:17
Is Dit Goed ? Algemeen 2 28 november 2008, 15:56
tot nu toe goed Algemeen 1 17 november 2008, 00:52
Heb ik het zo goed gedaan -2- Algemeen 2 20 juli 2008, 00:23
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief