obey-robots.txt
22 Januari 2018, 07:12
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

zeer traag

robm
Sadsinds enkle dagen is mijn verbinding erg laag, nog geen 1mb. Getracht via de mail contact te krijgen met Alice maar krijg alleen een mailtje terug dat ik moet bellen. Doe je dat wordt je alleen maar in de wacht gezet, schiet dus ook niet op (voor hun wel). Alles thuis nagelopen kabels en instelligen, andere modem; geen resultaat. Naar mijn inziens zit het dus in de aanlevering. Jammer nog niet zolang bij alice, begon goed, maar krijg nu al spijt.

GLGriffioen
Ik heb sinds ongeveer een week hetzelfde probleem. Bij installatie ca. 1,45 mb/sec, nu amper 10 KB/sec! Volgens helpdesk ligt probleem aan mijn aansluiting (Copperjet 1616-2p + Linksys WRT54G). Kan volgens mij niet, tot afgelopen week met dezelfde configuratie geen problemen. Volgens mij alles al geprobeerd, modem gereset (bij Quickstart -> Alice PPPoa), Linksys gereset (met knop achterzijde) en opnieuw ingesteld. Computer met cross ethernet kabel aan modem verbonden. C:\ volledig geformateerd en windows Vista opnieuw geinstalleerd (ik hoopte dat het aan een virus lag, not!) Het helpt allemaal niets Shock Ik heb hier nog wel een Linksys WAG200G liggen, maar zag op dit forum dat anderen alleen het ADSL deel aan de praat hebben gekregen. Iemand tips? Alle tips/hulp is welkom! Alvast bedankt voor het reageren.

MaXMhZ
Ik had ook veel verbindings problemen. Van alles geprobeerd. Nadat ik van het externe 93.xxx IP af was en terug op een 78.xxx zat, zijn die problemen voor het grootste deel verdwenen. Moest wel via quick-config de Alice setup eerst laden en daarna mijn portforwarding etc. weer instellen. Ik gebruik een statisch IP in de 172.19.3.xxx reeks voor mijn computer.
Volgens mij is Alice nog steeds an het rotzooien, maar de problemen worden minder.
Gewijzigd door MaXMhZ op 29 juli 2008, 10:27

BMP
GLGriffioen schreef:
Ik heb sinds ongeveer een week hetzelfde probleem. Bij installatie ca. 1,45 mb/sec, nu amper 10 KB/sec! Volgens helpdesk ligt probleem aan mijn aansluiting (Copperjet 1616-2p + Linksys WRT54G). Kan volgens mij niet, tot afgelopen week met dezelfde configuratie geen problemen. Volgens mij alles al geprobeerd, modem gereset (bij Quickstart -> Alice PPPoa), Linksys gereset (met knop achterzijde) en opnieuw ingesteld. Computer met cross ethernet kabel aan modem verbonden. C:\ volledig geformateerd en windows Vista opnieuw geinstalleerd (ik hoopte dat het aan een virus lag, not!) Het helpt allemaal niets Shock Ik heb hier nog wel een Linksys WAG200G liggen, maar zag op dit forum dat anderen alleen het ADSL deel aan de praat hebben gekregen. Iemand tips? Alle tips/hulp is welkom! Alvast bedankt voor het reageren.

je kan de wag200g er op zetten en kijken of je dan weer snelheid hebt, heb je dat dan wel dan is het een copperjet probleem (stuk of iets met de instellingen)

Hier eventueel de instellingen voor de copperjet
http://alice.gebr...nload_id=8

Succes.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

robm
Probleem lag dus niet bij mij, na een week begon alles weer normaal te werken. Snelheid was weer als daarvoor. Enkele euro gesponserd aan telefoonkosten naar alice zonder fatsoenlijk antwoord maar goed het werkt weer. Het enige wat me nog opvalt is dat de voeding van het modem best wel heet wordt, niet dat je je hand aan verbrand maar toch. Is dat normaal???

BMP
robm schreef:
Probleem lag dus niet bij mij, na een week begon alles weer normaal te werken. Snelheid was weer als daarvoor. Enkele euro gesponserd aan telefoonkosten naar alice zonder fatsoenlijk antwoord maar goed het werkt weer. Het enige wat me nog opvalt is dat de voeding van het modem best wel heet wordt, niet dat je je hand aan verbrand maar toch. Is dat normaal???

Dat is normaal Wink

moverweel
Tja, wat is 'best heet'?
Bij mij wordt de adapter 'aardig warm', maar niet iets om je zorgen over te maken.

Wel typisch dat van alle adapters in huis, deze de warmste is... heet ding hoor, die Alice Wink

BMP
moverweel schreef:
Tja, wat is 'best heet'?
Bij mij wordt de adapter 'aardig warm', maar niet iets om je zorgen over te maken.

Wel typisch dat van alle adapters in huis, deze de warmste is... heet ding hoor, die Alice Wink

GrinGrinGrin

RMulder
Dag Rob,

Hoe heeft alice je probleem opgelost? Ik heb nmlk ook een zeer trage verbinding en heb eigenlijk geen zin om geld te spenderen als het niet hoeft.

Alvast bedankt voor een reactie!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zeer traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Storing sinds 19.00? Internet ontzettend traag! Eigen netwerk 2 21 januari 2011, 20:44
Is er een storing het is super traag hier Eigen netwerk 1 21 januari 2011, 19:39
Zeer specifiek probleem met bepaalde site veroorzaakt door upstream router Webcare Alice 10 11 januari 2011, 10:10
Internet belachelijk traag Snelheid 3 06 januari 2011, 20:06
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief