obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:39
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Duurt lang

joost1965
Het duurt lang voordat mijn Alice account volledig werkt zoals het zou moeten werken.Mijn activeringsdatum was 13 mei 2008. Eerst zat ik zeven weken zonder telefonie en is mijn toenmalige telefoonnummer verloren gegaan . Ik zou een nieuw nummer krijgen.Dus na zeven weken kon ik eindelijk bellen en gebeld worden.Alleen met een ander netnummer dan mijn regio heeft , ik de helpdesk gebeld en zij snapten het ook niet , ik was een mistery voor hun . Ik vond het ook wel grappig.Maar ondertussen ben ik twee en een halve maand verder. En kom ik niet verder met mijn snelheid dan 3mb waar ik rond de 15mb zou moeten kunnen halen.Kan ik niet zonder een omweg in de lounge komen.Alleen via een truc die ik hier heb gelezen , namelijk de adresregel veranderen.een reset heeft ook niet geholpen.Ik kan nog steeds niet de splitters verwijderen , want dan valt alle verbinding weg en heb ik een telefoonummer waarvan de helpdesk ook niet snapt hoe ik eraan kom.Alles ligt nu weer bij de technische dienst..Ik zit erover te denken om over te stappen , maar omdat binnen afzienbare tijd hier glasvezel wordt aangelegt , wil ik niet ergens een jaarcontract afsluiten.Soms erger ik me eraan , maar soms zie ik de lol er ook wel van in.Met een beetje geluk bel ik gratis , omdat ze mijn naam niet kunnen koppelen aan het telefoonnummer.

MaXMhZ
Je zou kabel van Ziggo kunnen overwegen als je kabel hebt. Daar zit je geen jaar aan vast. Het is tegenwoordig per maand op te zeggen. Dat gratis bellen zal wel een droom blijven ben ik bang.
Gewijzigd door MaXMhZ op 31 juli 2008, 17:30

joost1965
Het is wel een lange droom, ik bel nog steeds gratis ook naar mobiel.Ik heb de eerste drie maanden volgens de Alice facturen nul keer gebeld.Ze denken daar nog steeds dat ik met een ander nummer ben aangesloten dan waarmee ik daawerkelijk bel.Ik heb het al verschillende keren doorgegeven , maar het kwartje wil daar maar niet vallen.Intussen is het nummer ook al een keer aan iemand anders toegekent geweest en die kon maar niet bellen.Logisch ik ben er op aangesloten.

JoostGrin

moverweel
Lach niet te hard.

Er werken daar een paar afdelingen langs elkaar heen maar ze zullen er op een gegeven moment achter komen dat er iets niet klopt en dan krijg je gegarandeerd een rekening voor de gemaakte telefoonkosten.

Ook schandalig dat je jou oude telefoonnummer kwijt ben geraakt.
Ik heb m'n alice nummer over laten nemen door kpn, dan maar wat extra maandelijkse kosten, maar zo blijft de telefoon tenminste gewoon werken.

Ik heb zelf al genoeg verhalen gehoord van mensen met slechte voip of vodsl verbindingen en van het verliezen van telefoonnummer tijdens overstappen.. het gebeurt te vaak.

MaXMhZ
Zo denk ik er ook over moverweel.

Ik heb per 1 juli opgezegd. Na een heleboel gemieter en onzinnige brief van Alice kreeg ik kortgeleden eindelijk een fatsoenlijke brief. Per 30/9/2008 stopt Alice. Ondertussen heb ik Ziggo Z2 +bellen (nog via @Home). De telefoon wordt vrijdag geactiveerd hopelijk. internet werkt, alleen email nog niet (ook vrijdag hoop ik maar). Heb ik in september de keus uit twee aansluitingen lol
Jammer dat het niet tegelijk kan 18Mb+4Mb = 22Mb Down en 2Mb upload Grin

Even getwijfelt om Ziggo te anuleren nu Alice de problem lijkt te hebben opgelost, maar zojuist lag m'n GMail notifier van Google Desktop er weer uit "No Connection!"... Het oranje misbaksel ge-reset en daar was 'ie weer.

Alice heeft het nog steeds niet voor elkaar. Angry

De 4Mb/1Mb van Ziggo/@Home is een veel betere keus voor mij. Alle providers hebben een call center in dienst voor hun "helpdesk" - dus dat is overal ellende.

Qua snelheid ken ik alleen Filefront.com die 18Mbps kan leveren, de rest zit allemaal onder de 4Mbps.

Ziggo heeft echter een hele strakke upload, en GEEN oranje misbaksel maar een fatsoenlijk ogende simpele modem, dus geen ge-emmer met portforwarding, dubbele routers, dicht getimmerde poorten en noem het maar op.

Dan is het maar iets duurder. :p
Gewijzigd door MaXMhZ op 26 augustus 2008, 03:04

nexagon
Bij ziggo staat meer dicht aan poorten als bij alice.
Zowiezo gaat ziggo aan het einde van het jaar ook port 25 weer compleet dicht zetten.

MaXMhZ
In ieder geval staan bij Ziggo/@home alle poorten die ik gebruik open.

Niet bij Alice. Daar staan ze allemaal zonder uitzondering dicht.

Ik moet alles zelf opengooien anders loopt hier niets. En zelfs nadat ik het open heb loopt het slecht. Ook heb ik nog steeds af en toe server not found/disconnected.

Het wordt voor mij ziggo.
Alice gaat eruit. Totaal onbetrouwbaar. Loze beloftes en zelfs een helpdesk die je keihard voorliegt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Duurt lang', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Het duurt wel even, maar toch. Algemeen 16 14 augustus 2008, 00:32
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief