obey-robots.txt
21 Juli 2017, 04:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice knipperlicht ADSL

Red
Hoi,

Sinds juli j.l. zit ik bij Alice. In eerste instantie 4 weken lang een goede stabiele verbinding van zo'n 1.7 mBps Niets te klagen. Na veertien dagen heb ik ook mijn oude telefoonnummer weer werkend bij Alice en die lijkt ook stabiel.
Sinds 4 dagen is dit voorbij. Telefoon geeft geen kiestoon. Modem reageert wel door een ledje te laten branden. ADSL ledje knippert zo'n drie keer per seconde. Af en toe blijft hij 10 seconden branden, dan weer even uit en dan weer knipperen.
Modem herstarten geen effect. Ander werkend modem van een maatje proberen = dezelfde symptomen.
Als ik verbinding heb zit ik op zo'n 10% capaciteit down maar beland bijna direct in een nieuwe time out.
Is dit een "klapperlijn"?
Melding naar technische dienst Alice.... op donderdag. Zo lang heb ik nog nooit zonder verbinding gezeten. Hoe gaat Alice hier mee om?

Yes
Lijkt inderdaad erg op een " klapperlijn", althans zo was het bij mij voordat de verbinding werd gecapped op een lagere snelheid.
Aangezien het probleem met een ander (elders goedwerkend modem) blijft aanhouden lijkt me dat de oorzaak van het probleem voor het modem moet zitten. Frown
Wel vreemd dat het eerst wel een tijdje goed heeft gewerkt?

suc6 Wink

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Red
klapperde hij bij jou dan ook zo snel? het is echt een flikkerlicht en niet langer dan 10 sec stabiel.

moverweel
Hier idem.
In eerste instantie werkte niets bij alice behalve de internetverbinding zelf. Pas na twee maanden had ik e-mail, nummerweergave en een werkende inlogcode voor de lounge.

Het heeft daarna een ruime maand goed gewerkt.

Nu ook van de éne op de andere dag de symptonen van een klapperlijn, alleen niet de hele dag.
Als het begint dan duurt het enkele tientallen minuten tot een uur. En dan is alles opeens weer in orde en werkte de verbinding weer goed voor enkele uren.

Edit: de verbinding valt bij mij ook meerdere malen per minuut weg. Het adsl lampje van het modem gaat uit, knippert een tijdje, brand een seconde of drie en flop! de verbinding is weer weg.

Zo te zien geven ze dit kadootje aan iedereen die een tijdje klant is.

Hoe Alice hier mee omgaat?
Uiteraard doet die helpdesk weer helemaal niets als je ze het probleem overduidelijk en zeer uitgebreid via de mail uitlegt.

Je moet ze bellen.. vinden ze.
Dan kunnen ze een 'storingsanalyse' met je uitvoeren.
Dit houdt het volgende in:

Na lange wachttijd (telefoonkosten minstens 5 euro, want je moet ze natuurlijk mobiel bellen omdat je verbinding er steeds uitknalt)
Alice: waar kan ik u mee helpen?
Klant: mijn verbinding valt steeds weg.
Alice: ... vul hier een hele reeks onnodige vragen in ...
Klant: ... geef antwoord op al deze vragen ... nu ben je weer minstens 5 euro verder.
Alice: tja, het lijkt erop dat u een klapperlijn heeft, we zullen het doorgeven aan de juiste afdeling
Klant: maar alles wat u mij nu gevraagd heeft dat had ik toch ook al via de e-mail verteld?
Alice: dat weet ik niet mijnheer, ik kan hier geen e-mails terugzoeken.
Klant: nee, dat zeg ik u, ik heb alles duidelijk uitgelegt en verteld wat ik zelf al geprobeerd hebt, u heeft niets nieuws aan mij gevraagd
Alice: (even stil) jaaaa, dat komt omdat we uit privacy redenen niet zomaar alles via e-mail kunnen afhandelen Frown
Klant: nou bedankt dan, wanneer denkt u dat het probleem is opgelost?
Alice: Oh, dat zou wel een week of twee kunnen duren, het is op dit moment erg druk
Klant: twee weken? ok, krijg ik dan een berichtje als het probleem opgelost is?
Alice: Nee.
Klant: Nee? kan u me dan ook niet even een e-mail sturen zodat ik weet dat jullie eraan gewerkt hebben?
Alice: Nee, maar u mag zelf wel terugbellen na ruim twee weken. Ons 0900 nummer staat altijd voor u ter beschikking.
Klant: bedankt voor uw hulp! <-- deze is belangrijk, als je ze niet bedankt dan doen ze zeker niets!

En vervolgens wordt het probleem met een beetje geluk binnen twee weken opgelost. Of niet.

Zo duidelijk is Alice! Sad
Gewijzigd door moverweel op 02 augustus 2008, 18:55

Red
Als Alice geen product levert mogen ze dan wel abbo's innnen? Of kun je gewoon restitutie vragen als een bepaald aantal dagen buiten jouw schuld geen verbinding hebt (dit nog even los van de kosten die je maakt om hen mobiel op hun tekortkomingen te wijzen en alle andere prive telefoontje die noodgedwongen via je mobiel mogen..)?

moverweel
Het lijkt erop dat ze dat gewoon mogen.

Had al eerder bij consuwijzer (de opta voor consumenten) aangeklopt.
Het enige wat ze zeggen is: "stuur een aangetekende brief met uw klacht en als ze niet binnen enkele weken reageren dan mag u middels een tweede aangetekende brief eisen dat het contract wordt geannuleerd."

Je zou hooguit een rechtzaak kunnen starten, maar alleen indien ook de tweede aangetekende brief niet wordt behandeld.. en dan ben je al maanden verder. Want als consument MOET je het bedrijf in kwesite voldoende tijd geven om te reageren. Yeah right...

Daar was ik het niet mee eens, ben daarna naar de politie gegaan.
Die zeggen keihard "sorry mijnheer, dit is geen politiezaak, u dient het advies van de consuwijzer op te volgen."

Wat dat betreft was alice wel erg leerzaam voor me, ik weet nu hoe je als consument er juridisch voor staat: slecht en onbeschermd.

Bah, ik lijk wel aan depressies te lijden als ik mijn berichtjes zo terug lees.. maar dat valt wel mee hoor Smile

Ik hoop dat ze je fatsoenlijk helpen.
Gewijzigd door moverweel op 02 augustus 2008, 20:11

wise guy
moverweel schreef:

Daar was ik het niet mee eens, ben daarna naar de politie gegaan.
Die zeggen keihard "sorry mijnheer, dit is geen politiezaak, u dient het advies van de consuwijzer op te volgen."

Klopt helaas, het valt onder het civiel-recht en daar is oom-agent niet voor.

Red
In de vrije markt heeft Alice er lijkt me baat bij om mij als klant enigszins tevreden te houden want ik ben zo weer weg. Alice heeft maandelijks opzegbare contracten. Dit was voor mij een belangrijk punt aangezien ik als klant ook echt zo weer weg ben...
Gewijzigd door Red op 02 augustus 2008, 22:29

BMP
Red schreef:
In de vrije markt heeft Alice er lijkt me baat bij om mij als klant enigszins tevreden te houden want ik ben zo weer weg. Alice heeft maandelijks opzegbare contracten. Dit was voor mij een belangrijk punt aangezien ik als klant ook echt zo weer weg ben...

Mja het is denk ik ook geen onwil van alice, als starter zullen ze ongetwijfeld vele problemen hebben, maar het word wel een keer tijd dat het goed wordt aangepakt.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Red
6 dagen zonder telefoon en een niet bruikbare internetverbinding.
Dat het geen onwil is geloof ik wel maar al klant heb ik dus ook al 4 dagen niets meer van Alice vernomen. Geen enkele info over de staat van de melding vernomen.
Vanmorgen had ik weer even een verbinding en leek ik een gedowngrade internet verbinding te hebben (1500 kbps). Vijf minuten later is het weer bal. Ik ben al weer bang dat Alice denkt een klapperlijn verholpen te hebben.
Maar gaan ze het mij laten weten als zij er vanuit gaan dat het probleem verholpen is?
Wat is het protocol dat Alice volgt bij reparties en stongen m.b.t. informeren van klanten???
Gewijzigd door Red op 04 augustus 2008, 11:09

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice knipperlicht ADSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief