obey-robots.txt
21 Juli 2017, 04:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Telefoon Perikelen

MaXMhZ
Ik snap er werkelijk niets meer van.

Heb sinds 2 juni Alice Comfort. Tot de aansluiting op 4-6-08 ging alles prima. De snelheid was dik in orde met 17,5 Mbps /1Mbps. Bruikbaar was het echter totaal niet doordat Alice alle poorten had dichtgetimmerd en de modem als router had ingesteld. email was niet in te stellen omdat ik de lounge niet in kwam.Dus zelf de poorten opengegooid. Ook de telefoon werkte alleen op het tijdelijke nummer, maar had geen nummermelding. Doordat ik een foutje had gemaakt in de modem instelling kon ik niet meer bij de instellingen en viel mijn internetverbinding uit. Volgens de "helpdesk" moest ik een nieuw modem aanschaffen. Dit zou binnen een week toegezonden worden. Niet dus.

Handleiding van de modem erbij. Statisch IP ingesteld, voila ik was weer in de modem en kon de fout herstellen. Dus de verbinding was er weer.

Ondertussen via dit forum uitgevonden hoe ik de lounge in kon komen en email in moest stellen. Dat werkte dus.
Per 1 Juli Alice opgezegd. Prompt staat de postbode met de modem aan de deur. Geweigerd dus. Tegelijkertijd een opgevouwen kartonnetje in de bus. De alice "retourbox". Vervolgens krijg ik een totale onzin brief dat ik mijn abo per begin februari opgezegd had (toen had ik nog geen Alice), verontschuldigingen dat het zo lang duurde (om onduidelijke redenen) en waarom ik mijn modem nog niet retour gestuurd had.

Sinds een paar weken niets dan problemen met browsen. Iedere keer "server disconnected while the page was loading". Vandaag kom ik er achter dat mijn telefoon niet werkt op het tijdelijke nummer. Ik denken. Toch maar even mijn oude nummer proberen dan. Ja hoor! verbinding! Ook de nummermelding/nummerherkenning werkt! Nog steeds internet problemen echter. Als ze het aan de linkerkant herstellen mollen ze de rechterkant weer. Ik ga terug naar @Home. Over de kabel heeft Alice niets te vertellen. Cool Die 4Mbps/1Mbps van @home die ik eerst had is stukken sneller en betrouwbaarder dan de 17Mbps/1Mbps van Alice. Die 10 euro extra kosten betaal ik graag om van al het gezeik af te zijn - Kan nog wel even duren. Op het moment dat Ziggo hier werkt ruk ik direct de modem van de muur en stuur het ding terug. Op dat moment accepteer ik dus ook geen rekeningen meer van Alice (ook die kloppen voor geen meter met wat was afgesproken).
Gewijzigd door MaXMhZ op 04 augustus 2008, 17:24

BMP
Max om problemen te voorkomen, betaal de rekeningen je krijgt het later wel terugWink

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MaXMhZ
Dat advies geef ik zelf ook altijd.

Ik zal dat dan ook zeker doen.

Ben op het moment een beetje aan het twijfelen.

De server disconnect on load kan ik kwijt raken door alleen de browser te draaien en alle andere applikaties die Internet gebruiken af te sluiten.

Heb in mijn net monitor net gezien dat ik vandaag een piek had van 1.5 Mbps upload. Als ik meet bij speedtest.net is het max 855 kbps.
Misschien dat dat een verklaring is. Lijkt mij logisch dat als de upload over de maximale capaciteit gaat, dat dan de browser de communicatie verliest met de site. Geen idee hoe dit mogelijk is trouwens. Ik zie wel in Google desktop's NetMeter dat de upload alle kanten opzwalkt.

Het is het enig overgebleven probleem dat echt irritant is.

email werkt
telefoon ok
nu internet nog stabiel krijgen.

Misschien moet ik Alice nog maar een paar weekjes de tijd geven.

Dit forum werkt in ieder geval veel beter dan de Alice helpdesk.

Het wordt tijd dat Alice eens doneert. Wink

Het duurt toch tot st. juttemus voordat ze doorhebben dat ik al per 1 juli opgezegd heb.
Gewijzigd door MaXMhZ op 04 augustus 2008, 19:37

BMP
Ik heb de dns aangepast in de cj nu geen problemen meer, en door de mtu verlaging een hogere downloadWink

MaXMhZ
OK ook de DNS servers van OpenDNS in de CJ gezet. De hele zooi oppnieuw opgestart en het lijkt te werken. Raar. Ik had openDNS al eerder geprobeerd via mijn NIC TCP/IP instelling en toen werkte het niet.

wat is "mtu"? Kan ik dat eten, en wordt ik er niet te dik van? Frown

OK ook gevonden en ingesteld.

Het lijkt alweer op een +1 voor het Alice forum van gebruikers.eu Grin

Dit is te gek voor woorden. Alweer bedankt!

Nog geen page load fouten gehad. Endat terwijl Azu nu met 95 kBps upload in plaats van 60. Grin

Ik denk dat ik mijn sigs maar eens van een link voorzie naar gebruikers.eu - die dingen worden door genoeg nederlanders en belgen gezien op de forums waar ik kom. Smile
Gewijzigd door MaXMhZ op 05 augustus 2008, 00:15

Alex
Ik denk dat ik mijn sigs maar eens van een link voorzie naar gebruikers.eu - die dingen worden door genoeg nederlanders en belgen gezien op de forums waar ik kom.

Dat zou geweldig zijn!!!! Grin

Natuurlijk is naar http://alice.gebruikers.eu al geweldig, helemaal mooi zou zijn ook een linkje naar http;//www.gebruikers.eu, waar het overzicht van alle gebruikersforums staat.Wink

Goed idee trouwens, misschien dat andere leden dit voorbeeld willen volgen.Smile
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

MaXMhZ
Sig voor UBI heb ik al aangepast. (naar gebruikers.eu met beschrijving "Dutch Network/ISP help forums"
Misschien dat ik daar nog "Independent" voorplak. Het duurt wel een tijdje voordat dat zich door alle forum postings heengewerkt heeft. Ik heb eens gehad dat een aanpassing 2 weken nodig had daar.
Gewijzigd door MaXMhZ op 05 augustus 2008, 11:59

Alex
Toppie!
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

BMP
MaXMhZ schreef:

wat is "mtu"? Kan ik dat eten, en wordt ik er niet te dik van? Frown

Hmmmmm hangt er van af hoeveel je naar binnen werkt GrinGrinGrinGrin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon Perikelen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
wachtwoord telefoon Instellingen 1 11 februari 2012, 21:14
telefoon valt uit Algemeen 3 27 augustus 2011, 10:51
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief