obey-robots.txt
24 Juli 2017, 18:46
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken

Alice, BBNed, BBeyond?

moverweel
Nu al dagen lang een klapperlijn.
Hoe vaak en hoe duidelijk ik het ook naar de helpdesk mail, ze doen niets omdat ik ze MOET BELLEN!

Alice neemt de diensten af van BBeyond?
BBeyond = BBNed!

BBeyond heeft een e-mail adres om klachten te deponeren, echter dit adres (wat ze ZELF opgeven) werkt niet !?!

Heb eerst een vraag gesteld via een klachtenformulier op de website van BBeyond. Dit is wat ik terug kreeg:

* * * * * BEGIN EMAIL * * * * *

Verzonden vanaf IP: 78.27.55.92

Geachte #####

Op 31/07/2008 hebben wij de melding van uw klacht ontvangen. Wij betreuren het dat er iets is misgegaan en streven ernaar om uw klacht zo snel mogelijk af te wikkelen. Indien uw klacht over een factuur gaat, dan benadrukken wij dat de overige (correcte) facturen binnen 14 dagen voldaan dienen te worden.

Voor de goede orde ontvangt u onderstaand een bevestiging van de inhoud van de klacht.

Over uw klacht:
---------------
Uw klacht heeft betrekking op: Technische storing
De klacht betreft het volgende product: Internet Access

Uw contactgegevens:
-------------------
#####

U heeft uw klacht als volgt omschreven:
Geachte heer of mevrouw,
wat is de verhouding tussen U en internet provider Alice?

Indien u met deze \'groep\' te maken heeft, weet u dat ze klanten doelbewust aan het lijntje houden en totaal geen enkele belofte waarmaken?

Ik al eerder de situatie behoorlijk hoog op laten lopen bij BBNed omdat dit de enige mogelijkheid was om ervoor te zorgen dat ze HUN fouten op gingen lossen.

Moet ik dit weer gaan doen en speelt u dan mee in dit spelletje?

#####

Uw klacht staat bij ons geregistreerd onder het volgende ticketnummer: 100055

Wij verzoeken u om bij correspondentie over de klacht, altijd dit nummer te melden.

Tot slot willen wij benadrukken dat wij ernaar streven om een en ander binnen twee weken te hebben opgelost. Indien u nog aanvullende vragen hebt, dan kunt u met ons contact opnemen op klachtbeheer@bbeyond.nl, of 023-707 10 43.

Hoogachtend,
Surya Andrea
Coördinator klachtbeheer

* * * * * EINDE EMAIL * * * * *

klachtbeheer@bbeyond.nl?

Hier een mail naar toe gestuurd.

Wat krijg ik terug:

postmaster@bbned.nl

an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

klachtbeheer@bbeyond.nl

Final-Recipient: rfc822;klachtbeheer@bbeyond.nl
Action: failed
Status: 5.1.1

Cendris: customer contact, ofwel: de helpdesk van Alice.

Cendris reageert totaal niet op e-mail.
Misschien moet ik ze eens een commerciele vraag stellen, eens kijken hoe snel ze dan reageren???

BBNed: als je ze bel dan kunnen ze je direct doorschakelen naar de helpdesk wachtlijn Alice.

Maar de helpdesk van Alice zit bij Cendris?

Of zit de helpdesk in hetzelfde gebouw als BBNed?

In dat laatste geval: op mijn vraag of ze een fax in hun bedrijf hebben zegt de helpdesk van Alice keihard: "nee, wij hebben geen enkele fax".
Als ik ze vraag of ze me terug kunnen bellen dan zeggen ze "nee, dat kunnen we niet".

BBNed kan wel naar buiten bellen wel en het lijkt me sterk dat ze geen fax hebben.
BBeyond neem ik aan dat ze dat ook kunnen.
Cendris zelf lijkt me ook we naar buiten te kunnen bellen, hoe kunnen ze anders zaken doen?

Als ik ze vraag waarom ze me dat dan al meerdere malen beloofd hebben dat *iemand* me terug zou bellen dan vallen ze stil.

Leugens na leugens na leugens.. wat is dit voor tent????

Pff, ik wordt niet goed van die gasten.

8 augustus zou mijn telefoonverbinding weer normaal via kpn moeten lopen.
8 augustus zeg ik alice op.

Nu nog de vraag hoe snel ik er echt vanaf ben...
Van wat ik hier allemaal lees is dit een nachtmerrie die nog lang niet is afgelopen.....

Haha, iemand wel eens de film 'Falling Down' gezien met Michael Douglas?
Hahaha, nou, ik voel me nu ook zo!
"I am going home!" Grin
(loopt niet zo best af trouwens.. oooooh Frown)

MaXMhZ
Kan het me goed voorstellen moverweel. Die gekken hebben

DIT

serieus genomen en in praktijk gebracht.

Ondertussen vangen ze wel lekker.
Stuur ze een kaartje Grin
Gewijzigd door MaXMhZ op 05 augustus 2008, 01:12

moverweel
Hehe, leuke site Grin

moverweel
Een mailtje naar Cendris heeft blijkbaar toch geholpen.

Ben net door een manager van Alice gebeld en heb net een vriendelijk en goed gesprek gehad.
Deze man had ook duidelijk wel kennis van (technische) zaken.
Wel jammer dat het iedere keer zo hoog moet oplopen voordat je op een goede manier wordt geholpen voor problemen die overduidelijk niet aan de gebruiker liggen.

Goed, de conclusie van het gesprek: de terugkoppeling van de helpdesk is op dit moment een probleem en dat geven ze ook toe, maar dit willen ze verbeteren.

Om te citeren: "Alice heeft haar succes voorbij gestreven"

Uiteraard mooie woorden en natuurlijk een poging om de zaak te sussen maar ik heb wel een goed gevoel dat er in ieder geval aan mijn klapperlijn probleem wordt gewerkt.
(Zonder het 0900 nummer te moeten bellen Smile)

Laten we hopen dat ze nu wat harder na gaan denken over de manier waarop ze met klanten om moeten gaan.

Wordt vervolgt...

MaXMhZ
In ieder geval een stap in de goede richting.

Veel succes!

moverweel
Goed, we zijn weer een paar stappen verder.

De klapperlijn is zo goed als opgelost maar mijn snelheid is nu nog maar tegen de 8,5 Mbps.
Toch had ik twee dagen geleden nog twee keer vlak achter elkaar een korte uitvaller.. uiteraard weer in de avonduren.
Gisteren geen problemen gedetecteerd.
Ben ook weer netjes zoals beloofd teruggebeld en krijg voor de zekerheid een nieuw modem. Kostenloos.

Zo hoort het.. nu alleen nog de eerste lijns helpdesk duidelijk maken dat het zo moet.

decarrion
klapperlijn: bedoel je dat de lijn er af en toe uit ligt... om de 30 sec of zo ...

moverweel
af en toe? tja, om de 30 seconde is wel redelijk veel af en toe Smile

Maar inderdaad.

Of een hele tijd goed en opeens een uur lang om de vijf seconde.
Of een hele avond (enkele uren) lang achter elkaar iedere vijf tot tien minuten en dan de volgende ochtend en middag weer goed... tot bij de volgende avond alles weer van voren af aan begint...

Alles is mogelijk bij Alice Frown.

Heb ondertussen een nieuw modem gekregen.
Maakt niets uit.
ZE klapt nu niet vaak meer, maar toch nog iedere dag twee of drie keer. Zover ik heb kunnen zien dan. Zal dus nog wel iets meer zijn. Maar zover was ik ook al met het oude modem.

En ben nog verder geknepen.
Nu haal ik zelfs niet meer dan 7 Mbps. Zucht.

Vroeguh.. met xs4all en een simpel adsl ethernet modempje, toen haalde ik meer uit m'n supervet stabiele 8 Mbps lijn dan ik nu door een 20 Mbps lijn kan persen.

Ik had heel even de hoop dat dit nog goed zou komen, maar als dit zo doorgaat...

wise guy
moverweel schreef:
af en toe? tja, om de 30 seconde is wel redelijk veel af en toe Smile
..............................................................................

Een klapperlijn kan je zelf ook proberen te fixen, door middel van de admin login.
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: bb@l1cE322
Klik dan op DSL in het main tabje, verander de Max bits per bin optie van 15 naar 14 of lager. Save config, reboot en probeer dan even opnieuw.

Bij mij staat ie standaard op 15, maar je kan proberen om hem wat lager te zetten, zou gewoon eff testen.

moverweel
Ik weet niet of het nog nodig is.
Vandaag werkt alles weer op 8,5 Mbps down.
Nog geen uitvallers gehad.. ik kijk het even aan en als het toch nog klapt dan ga ik eens met die waarde stoeien.

Bedankt voor de tip wise guy!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice, BBNed, BBeyond?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief