obey-robots.txt
28 Mei 2018, 03:29
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Nummergave inkomend werkt alleen voor mobiele nummers?

jqb
Een tijdje terug heb ik nummerweergave weer laten inschakelen, nadat Alice het eigenhandig had uitgezet. Na dit geintje werkt nummergave alleen als ik met een mobiel nummer wordt gebeld. Vaste nummers worden onderdrukt. Raar maar waar.

De Helpdesk bleef maar aangeven dat dit te maken moet hebben met mijn toestel, Siemens Gigaset 3000. Ondanks dat ik aangaf dat voor hun actie het altijd werkte, kreeg ik geen andere aanwijziging dat ik de settings van mijn toestel moet veranderen, want bij Alice staat nummerweergave aan en dus goed. Ik moest volgens de HD de settings zetten op DMTP of zoiets.

De gebruikshandleiding zegt echter niets over deze instellingen en ik vermoed zelfs dat de HD mij verwees naar instellingen voor een mobiel.

Weet iemand wat te doen, behalve Alice eruit te gooien?

MaXMhZ
Ze kletsen uit hun nek. Als mobiele nummers weergegeven worden staat de telefoon goed ingesteld.

Mijn DECT Profoon PDX6215 staat ingesteld op FSK. Ik had geen nummermelding of herkenning met het tijdelijk nummer. Het oude

Je telefoon moet dan wel beide systemen aankunnen en het moet instelbaar zijn natuurlijk.

Een provider zal altijd maar een systeem gebruiken. ofwel DTMF ofwel FSK. Vast of mobiel mag geen verschil maken of ze doen het beide of ze doen het beide niet.

nummer is nu geporteerd (na 2 maand) en melding & herkenning doen het beide.

Makkelijk genoeg uit te proberen dacht ik zo - schakel over en bel met/naar een mobieltje. Vraag een vriend met vaste telefoon even je te bellen, en klaar. Doet hij het niet? overschakelen op DTMF en nog eens proberen.

FSK: Frequency Shift Keying (Computer gekraak) - Siemens noemt dit IDK

DTMF: Dual Tone Modulated Frequency (melodieus) Siemens noemt dit TDK

Op Wikipedia kun je beide systemem vinden inclusief een audio voorbeeldje.

Handleiiding Siemens Gigaset 3000 Classic
hmmm probeer eens een google naar gigaset 3000 - Siemens laat kennelijk geen hotlink toe.
Misschien dat deze link werkt (zoeken op Siemens site)

Overschakelen doe je met "programmeren" sterretje (ruitje *)

eel succes!
Gewijzigd door MaXMhZ op 07 augustus 2008, 19:28

jqb
MaXMhZ, dank voor je bericht. Ik had al len beetje het vermoeden dat de HD onzin verkondigde... Ik heb je aanwijzingen gevolgd, maar kom er met de handleiding er toch niet uit. Blijkbaar kan ik deze instellingen niet veranderen?!

Ik heb wel ergens gelezen dat de Gigaset werkt op DTMF, maar kan niets vinden of iemand anders hetzelfde probleem, wat me een beetje sterk lijkt. Ik ga eens kijken of ik een setje kan lenen om eea te testen.

Of heeft iemand anders nog een suggestie. Hoor het graag!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummergave inkomend werkt alleen voor mobiele nummers?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet Storing 9 11 juni 2011, 12:55
e-mail werkt niet Algemeen 8 23 januari 2011, 23:37
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief