obey-robots.txt
21 September 2017, 17:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

VPN

MacGyver
Ik wil graag een VPN-verbinding naar m'n thuisnetwerk opzetten. Nu las ik ergens dat de Copperjet 1616 dit ondersteunt, ik weet alleen niet hoe / waar ik dat moet instellen. (Ja, ik heb admin rights).

Alle hulp is welkom.

marcel
MacGyver schreef:
Ik wil graag een VPN-verbinding naar m'n thuisnetwerk opzetten. Nu las ik ergens dat de Copperjet 1616 dit ondersteunt, ik weet alleen niet hoe / waar ik dat moet instellen. (Ja, ik heb admin rights).

Zit niet standaard in dit modem, in dit datasheet hebben ze het over een upgrade:

ftp://ftp.alliedd...2p_2.1.pdf

Richard
Hoe kom je daar nou bij?

In de documentatie staat alleen:
Adding IPsec VPN functionality enables the CopperJet to perform as a full featured VPN router.

Maar dit betekent niet dat het optioneel is.
Sterker nog: De CopperJet 1616 heeft zelfs ondersteuning voor IPSEC VPN.

MacGyver
Heb ondertussen een mailtje van Allied Data terug, en helaas heeft Marcel gelijk...

L.S.,

Volgens de datasheet van de Copperjet 1616-2P is het mogelijk deze te laten functioneren als een IPSec VPN router. Echter, ik kan deze optie nergens vinden, kunt u mij hier meer informatie over verschaffen?
Helaas kan ik u momenteel niet vertellen welke firmware versie er op de router draait, ik kan vanaf mijn werk niet inloggen op mijn thuisnetwerk (vandaar de wens om VPN te draaien).

Met vriendelijke groet,

...

Hallo ...,

Wij doen alleen VPN pass through en geen IPSec, dus helaas behoort e.e.a. dan niet tot de mogelijkheden.

Met Vriendelijke Groet,
Allied Data Technologies Support Team

Hallo,

Waarom staat er dan in de datasheet van de copperjet 1616-2P:

"- Upgrade to IPsec VPN"

en iets daaronder

"Adding IPsec VPN functionality enables the CopperJet to perform as a full featured VPN router."

Kijk, als het niet mogelijk is is dat verder geen probleem, maar misschien moet dan wel de datasheet kloppend worden gemaakt.

Verder wil ik vragen hoe ik dan een VPN pass-through zou moeten opzetten. Zijn een aantal port-forwardings naar een lokale VPN-server genoeg, of komt daar meer bij kijken?

Met vriendelijke groet,

...

Hallo ...,

Ja dat is correct upgrade, alleen die is (nog) niet beschikbaar hardware is compatible dat wel. Momenteel zou Portforwarding een optie kunnen zijn.

Hoe u poorten kunt openen kunt u vinden in bijgevoegde handleiding (Pagina 39 Reserved Mappings).

<.KNIP (Hele uitleg over port forwarding).>

Met Vriendelijke Groet,
Allied Data Technologies Support Team

Richard, mocht jij andere info hebben, ik hoor het graag.

Richard
Ik kan momenteel alleen zeggen dat ik vlekkeloos met VPN werk. Als server dus. Ik heb het IPSEC gedeelte niet getest, maar dat was niet de opzet van de vraag in eerste instantie!

VPN werkt gewoon met een CopperJet 1616.... IPSEC denk ik ook.... alleen je moet dan wel handmatig forwarden... wat ik sowieso nu ook heb gedaan... hardware ondersteuning is leuk, maar ik heb liever het overzicht....
Wink

Richard
Configuration --> Security --> Advanced NAT configuration

Dit zijn mijn reserved mappings voor VPN:

De poortnummers voor GRE zijn correct.. enkel nullen invullen!

0.0.0.0 x.x.x.x gre 0 0 0 0
0.0.0.0 x.x.x.x tcp 1723 1723 1723 1723
0.0.0.0 x.x.x.x udp 1701 1701 1701 1701

bij x.x.x.x het lokale IP-adres van de server invullen.

Edit: Even niet vergeten na het invoeren de settings op te slaan!
Configuration ---> Save Config
Gewijzigd door Richard op 30 oktober 2007, 16:59

MacGyver
Tx, zal er naar kijken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenqute
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenqute: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenqute: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenqute: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enqute-archief