obey-robots.txt
18 December 2017, 17:46
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

CopperJet 1616-2P portforward ramp

mkkillah
hallo,

sinds kort zit ik bij alice en ik heb nu geen goed woord meer over voor dat bedrijf. het is toch ronduit belachelijk dat een modem zo moeilijk is te portforwarden. heb alles gedaan dat moest maar de poorten blijven dicht. ik heb het met deze site gedaan en alles tot op de puntjes uitgewerkt maar nog steeds lukt het niet. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

http://www.portfo...orrent.htm
kijk aub ook even naar mijn screens

naamloos1bl4.th

naamlooswp8.th

naamloos2ni1.th

dit is mijn router (linksys wrt54gc)
naamloos3ip1.th

alvast bedanktSmile
Gewijzigd door mkkillah op 17 augustus 2008, 01:40

MaXMhZ
PortForwarding is een heel gevecht met dat oraje misbaksel.

Wat mij opvalt is dat je portforward naar een 192 lokaal IP.

Ik denk dat daar het probleem ligt.

Ik heb zelf mijn computer een statisch IP gegeven in de Alice reeks van het modem. Ik gebruik 172.19.3.10 (NIC TCP/IP properties)

Daarna heb ik Alice modem laten portforwarden naar dit IP.

EEN protocol per PF regel. Dus UDP ICMP TCP allemaal hun eigen regel.

Gebruik je een router achter het A modem? (ivm 192 IP)? - dan moet je die router op een 172 adres zetten, in AModem Portforwarden naar de router en in de router portforwrden naar de computer (192 IP). Je moet dan dus zowel in de modem als in de router portforwarden instellen. Alice ziet de router en niet de computer in dat geval.

Met sommige poorten lukt mij portforwarding ook niet. 21000 UDP pakt het modem b.v. niet.

Binnenkort (29/8) heb ik weer mooi @Home en ben ik van al het Alice ge-emmer af. 30/9 stopt Alice en ruk ik het oranje ding van de muur. Ze mogen die pruttel van mij hebben! Het werkt nog steeds niet helemaal (bezig sinds 2/6/08). Ik heb nog steeds server disconnected errors in firefox.
Gewijzigd door MaXMhZ op 17 augustus 2008, 09:55

BMP
Je hebt het internal ip adres verkeerd ingesteld in de CJ daar dien je de range van de CJ in te vullen de 172.19.3.1/2

Niks mis met Alice dusWink

Niet dat ik er meer gebruik van maak, maar bij wijze van test heb ik utorrent geforward op mijn wrt54g en de Copperjet het was binnen 5 minuten klaar.

In utorrent kan je dan testen of de poorten netjes open staan.

Ook kan Alice in dit geval er niks aan doen, standaard ivm met veiligheid staan de poorten dicht omdat het overgrote deel van de klanten nooit van p2p applicaties hebben gehoord laat staan gebruikenWink

BMPWink
Gewijzigd door BMP op 17 augustus 2008, 13:44
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MaXMhZ
Ik moet zeggen dat het dichtgooien van bijna alle poorten op het eerste gezicht als "veilig" lijkt. Het is dat echter alles behalve. Iedere hacker krijgt een melding terug dat de poort dicht staat en weet dan dus dat er een computer online is op dat IP. Dit leidt vaak tot verder hacken, port scans etc. En als die hacker beschikt over een botnet ligt je connectie er snel uit.

De enige goede beveiliging zal niet gebruikte poorten instellen op "Stealth" - zie grc.com's "Shields up!" internet security site.

Iemand die online games wil spelen heeft ook grote problemen als alle poorten dicht staan. Die moet dan uit gaan zoeken welke poorten het spel gebruikt en ze open zetten in de modem, wat bij Alice ook niet altijd lukt.
Ik heb Azureus ingesteld UPnP te gebruiken. Ik weet niet of uTorrent dit ook aankan. Even kijken in help/handleiding. UPnP werkt prima bij Azureus (dan verteld Azureus de modem welke poorten geforward moeten worden).
Gewijzigd door MaXMhZ op 17 augustus 2008, 14:49

mkkillah
danjullie voor de reacties... maar ik kom er nog steeds niet uit :p

MaXMhZ
Kun je aangeven wat onduidelijk is/waar het mis gaat?

mkkillah
ik snap niet hoe ik dat statisch ip moet maken met 172

Ik heb zelf mijn computer een statisch IP gegeven in de Alice reeks van het modem. Ik gebruik 172.19.3.10 (NIC TCP/IP properties)

Gebruik je een router achter het A modem? (ivm 192 IP)? - dan moet je die router op een 172 adres zetten, in AModem Portforwarden naar de router en in de router portforwrden naar de computer (192 IP). Je moet dan dus zowel in de modem als in de router portforwarden instellen. Alice ziet de router en niet de computer in dat geval.

dat deel kom ik niet uit Pfft

en ja ik heb router ertussen
Gewijzigd door mkkillah op 17 augustus 2008, 21:43

MaXMhZ
OK dan zijn we al een heel eind op weg. Allereerst - de Alce modem is als router ingesteld. Dit betekend dat het oranje ding IP adressen uitdeelt aan alle aangesloten apparaten. De opstelling Alice modem -> Jouw Router -> Computer maakt alles veel ingewikkelder dan Alice Modem -> Computer.

De modem (ingesteldals router) geeft nu een IP (172.19.3.xx) aan de router. Die router geeft dan weer een IP aan de computer (192.xxx.xxx.xxx). De Alice modem ziet die computer niet. Ze ziet alleen de router. Dus moet je port-forwarden naar de router (172.19.3.2 waarschijnlijk). In de router moet je nu OOK portforward doen. Dit keer naar de computer (192.xxx etc). Anders blijft de communicatie hangen in de router en ziet de computer nooit een inkomend bericht dat ge-portforward is.

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is nu. Mijn Statisch-adres oplossing werkt in dit geval niet. (alice ziet alleen jouw router en niet jouw computer).

Ook UPNP zal niet werken hierdoor. Over het algemeen geeft de opstelling Alice modem/router + router een heleboel narigheid en complicaties.

Als er een mogelijkheid is, stel de router dan in als switch/Access Point; dan worden de IP adressen en communicatie gewoon doorgegeven die het Alice modem uitdeelt/ontvangt.

Het is allemaal best ingewikkeld, en het zal een tijdje duren om te brgrijpen. Verbind desnoods de computer even tijdelijk direct aan de modem met de bijgeleverde Alice kabel (cross link).
Gewijzigd door MaXMhZ op 17 augustus 2008, 22:14

GuustFlater
ou op zich best handig zijn als je eerst op het forum zoekt op dit onderwerp. Is al lang geleden besproken en opgelost. Niet nodig een nieuw draadje te openen

volg deze link en doe er je voordeel mee.
http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=187

mkkillah
ok ben er uit gekomen dankzij MaXMhZ hulp! bedankt !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CopperJet 1616-2P portforward ramp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief