obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 04:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Opzeggen niet gelukt

Marcje
Wat ik al verwacht had, is nu uitgekomen:

- Alice half mei opgezegd
- 30 juni wordt het opgeheven (brief per mail en per post gehad)
- In juni wordt nog een keer abonnementsgeld afgeschreven voor juni
- En in juli mijn openstaande gesprekskosten voor juni _ abonementskosten voor juli, terwijl ik al op XS4all ben aangesloten...
- En ja hoor, in Augustus ook gewoon een rekening voor de abonnementskosten.

Mailtje naar Alice gestuurd, met de mededeling dat ik al ben overgestapt en dat als ze het niet snel oplossen, dan laat ik beide maandbedragen terugstorten. En dan nu de reactie van Alice ....rapapaaaa:
Bedankt voor uw e-mail.

We vernemen dat uw Alice order nog volledig actief is.

Indien dit niet de bedoeling is, dan vragen we u vriendelijk om spoedig telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk (0900-1560).

Één van onze medewerkers voert dan samen met u een grondige analyse uit van de situatie, om het probleem nader te bepalen en deze zo snel mogelijk op te lossen. Houdt u hierbij alstublieft uw klantnummer gereed.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Ik moet er ook eigenlijk wel om lachen hoor. Hoe controleren zij nou eigenlijk of iemand wel actief is of niet? Er is niet eens meer een verbinding actief van Alice op mijn adres, dus dit antwoord is niks meer dan knip/plakwerk. Het doel is dat ik de helpdesk ga bellen...dat doe ik dus niet.

Ik laat de bedragen terugboeken, maak het bedrag van de gesprekskosten over en stuur ze een mail met uitleg, en daar zullen ze het mee moeten doen.

Dit is dus een waarschuwing voor alle anderen...BEGIN NOOIT AAN ALICE!

MaXMhZ
Is de Alice modem al terug gestuurd? Het zou kunnen dat ze denken dat die nog steeds is aangesloten. De verschillende afdelingen bij Alice lijken er zeer goed in te zijn langs elkaar heen te werken. Ik zou alleen terug boeken/blokkeren als je het geld echt nodig hebt. Uiteindelijk zal alice teveel betaalde bedragen terug moeten storten. Maar hoe lang dat duurt? Geen idee. aan de andere kant weten ze incasso bureaus/deurwaarders wel bliksemsnel te vinden. ALLE correspondentie bewaren dus. voor het geval dat.
Gewijzigd door MaXMhZ op 17 augustus 2008, 18:17

Marcje
Ja, Alice modem is ook al teruggestuurd. Overigens ook goed geregeld *NOT*: er staat in de afmeldbrief dat er een Alice retourbox gestuurd zou worden, niet ontvangen. Uiteindelijk via een mail aan de helpdesk erachter gekomen dat je het modem naar een of ander antwoordnummer moet sturen...verder geen info wat voor informatie je daarbij moet leveren ofzo. Lekker duidelijk.

Waarom storneren? Omdat de macht dan aan mijn kant ligt. Ik heb bewijs hier (afzegbrief van Alice) dat ik per 30 juni ben afgesloten, en zij incasseren vrolijk 30 euro abo-geld. Ik vind het mijn goed recht om dat gewoon terug te boeken....

carl
Laat duidelijk zijn dat dit soort zaken gewoon niet goed zijn. Alleen ik ben onlangs overgestapt van xs4all naar alice. Ook bij xs4all werden mijn abonnementskosten van augustus nog afgeschreven, terwijl ik sinds half juli al geen signaal meer van ze heb.
Ook van de KPN heb ik mijn kosten voor de komende twee maanden moeten betalen, terwijl mijn oude KPN lijn er al weken uitligt.

Ik heb overigens wel netjes van XS4all en KPN een brief ontvangen dat ik t.z.t. een bedrag terug gestort krijgt (maar ja, geld ontvangen gaat bij de meeste bedrijven sneller dan geld terugstorten ...).
Kijk KPN en XS4all zijn bedrijven die al langer mee gaan en alles redelijk goed op orde hebben. Alice is relatief nieuw en heeft nog wat inhaalslagen te maken. Helpdesk van Alice komt op mij zeer onervaren over, met daardoor ook onervaren antwoorden. Dat is gewoon soms erg lastig.
Overigens vind ik dat je met een beetje geduld en begrip je een goede partner kunt hebben aan Alice. Het prijsverschil met bv KPN is aanzienlijk en als je deze site als naslagwerk gebruikt voor je problemen heb je een aardige (gratis) helpdesk achter de hand.

Marcje
Dat heb met XS4all ook gehad, maar daar kun je tenminste nog naar een gratis nummer bellen. Meestal wordt abonnementsgeld vantevoren afgeschreven, daarom storten ze het dan achteraf weer terug. Maar bij Alice blijven ze volhouden dat ik nog een verbinding van ze heb terwijl ik de afzegbrief naar ze heb gemaild.
Uit de antwoorden die ik krijg blijkt ook wel dat ze de emails niet lezen, en dat ze ook geen enkele moeite doen om het op te lossen. Als ik toch een mail stuur met de afzegbrief erbij, en ik zeg zelf dat ik al 2 maanden geen aansluiting meer heb, en ik heb al 2 maanden niet meer gebeld, hoe moeilijk is het dan om te begrijpen dat ik geen klant meer ben? Los het dan gelijk op zonder het af te schuiven op een andere afdeling! Dat scheelt zó veel werk!

Marcje
Vandaag, 3 maanden nadat ik Alice heb opgezegd en bij XS4all ben aangesloten, is er een lampje gaan branden bij Alice...ik kreeg zowaar een 2e opzegbrief via de mail! Ik word op 30 sept afgesloten. Grappig want ik zit dan al 4 maanden bij Xs4all. Heb ze een brief gestuurd met de opdracht om de incasso te stoppen. Ik ben benieuwd of ze zich daar aan houden!

hjm
Ook hier hetzelfde verhaal. Per 30-06 opgezegd. Schriftelijke ( en per e-mail ) bevestiging ontvangen. In juli weer afgeschreven en augustus weer. Ik heb beide gestorneerd en ook diverse keren gereageerd naar incasso@nl.alice.nl en info@nl.alice.nl. Helaas niets helpt ook al zeegen ze in hun aanmaningen contact met incasso op te nemen. Nu heb ik weer een brief gekregen dat ik per 30-09 afgesloten zal worden. Verder mailen ze nu terug dat ik maar een brief moet schrijven. Ze proberen echt het de klant zo moeilijk mogelijk te maken. Ik bestel bij de klantenservice, ik zeg op bij de klantenservice. Klantenservice maakt fout op fout en nu moet ik na alle telefoonkosten ook nog brieven gaan schrijven??????Shock

Marcje
Wij hebben inmiddels al weer een factuur gehad met de melding 'als u niet binnen 3 dagen betaald dan wordt u afgesloten Smile ' Knap want ik zit al 3 maanden bij XS4all (vanaf dag 1 werkt dat natuurlijk uitstekend)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opzeggen niet gelukt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief