obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Dit gaat tever! Alice moet gestopt worden!

Sil24
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naam mensen die soortgelijken problemen net als ons hebben gehad of hebben met internet provider Alice. Wij willen stappen gaan ondernemen maar met meerdere staan we natuurlijk veel sterker tegen een bedrijf. Ik zal uitleggen wat we allemaal al voor onze kiezen hebben gehad. Maar kan niet verzekeren dat het kort blijft Wink

In november 2007 hebben we een overstap gemaakt naar Alice van ADSL Direct van KPN. Dit omdat wij de kosten te hoog vonden en Alice een aantrekkelijke abonnement . Dit ging geheel probleemloos dus waren we zeer tevreden. De problemen kwam echter later. We hadden een abonnement van Alice Comfort. Dus met telefonie erbij. Ik ben nogal gek op bellen dus een mooie uitkomst. De eerste maanden kon ik rustig erop los bellen. Naar vaste nummer en af en toe mobiel. Maar na 1 specifieke nummer waar ik normaal altijd graag heen belde kon ik ineens niet meer bereiken. Echter is er met dat nummer niks aan de hand maar via de vaste lijn van Alice lukte het niet meer dus moest ik een alternatieve nummer bellen (mobiel dus) om contact te krijgen met diegene. De kosten werden dus hoger en mijn partner was daar niet bepaald blij mee. In deze periode hebben wij 1x storing gehad van een aantal dagen. Maar dat is goed afgehandeld. We werden toen zelfs 2 weken later door een medewerker gebeld in de avond dat onze snelheid niet optimaal was en dat hun hem wat omhoog zouden gooien zodat we van een optimale verbinding konden genieten. Nou dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk. De verbinding bleef daarna een goede maand stabiel. Ondertussen hadden mijn partner en ik besloten om over te stappen op Alice Easy om zo de telefoon kosten te beperken. Deze overstap zou gebeuren op 1 juli 2008. Echter ging een week voor de overstap alles mis. We hadden geen telefoon meer en ook geen internet. Wij hebben diversen keren gebeld naar Alice de mobiele kosten liepen in deze dagen al op tot 60 euro. De helpdesk nou daar zijn we totaal niet over te spreken. Wij hebben diversen keren uitgelegd wat het probleem was en dat we een storing hebben maar dat werd ontkend door hun. We moesten alles maar nakijken in de bedrading, router weghalen en noem maar op. Nu zijn we zelf ervaren internet gebruikers dus dat zit echt wel goed. Op dag 5 kregen we een monteur thuis van KPN om onze nieuwe abonnement te installeren. Zelfs deze man bevestigde dat alles goed zat. Hij is ook gewoon voor niks geweest, want we hadden immers al een lijn van Alice. Maar goed hier konden we wel wat mee dus weer Alice gebeld en eindelijk werd er iets gedaan en de dag erna hadden we internet. Ondertussen waren wij het al spuug zat dus we hadden onze diensten geheel opgezegd en xs4all aangevraagd. Dit ging eerst echter ook niet omdat Alice blijkbaar 2 lijnen open had staan en zo kon xs4all de juist lijn niet waarnemen. Maar goed 1 juli 2008 deed onze internet het weer en hebben we alsnog xs4all aangevraagd. Omdat wij veel kosten hadden gemaakt met onze mobiel hebben wij diversen keren een email gestuurd maar daar wordt gewoon niet op gereageerd. Uiteindelijk werden we gebeld door ene Alexander van Alice. Hij heeft ons overgehaald om Alice nog een kans te geven en dan zou hij zorgen dat alles weer op rolletjes zou lopen. Dit was op vrijdag 11 juli 2008. Hij zou ervoor zorgen dat we onze mobiele kosten terug zouden krijgen en dat het 1 en ander uitgezocht zou worden over de manier van zaken. Hij zou contact met ons houden om de gang van zaken door te nemen. Dus hebben we besloten om Alice nog 1 kans te geven. Wij zouden xs4all annuleren en hij zou ons schriftelijk mededelen dat we onze abonnement zouden behouden bij Alice. Dit is echter tot op heden niet gebeurd. Omdat we voorheen een overstap hadden gemaakt van Alice Comfort naar Alice Easy hebben we ook een nieuwe modem toegezonden gekregen. Schriftelijk werd ons medegedeeld dat we een retourbox zouden ontvangen en deze dan konden terug sturen. Dit gebeurde na een week niet dus weer telefonisch contact en toen werd ons verteld dat we hem zo konden terug zenden. Tot op heden geen bericht van ontvangst gekregen van Alice. Hier ga ik later nog op terug komen. Ongeveer eind juli werd er 3x verschillende bedragen van onze rekening afgehouden. Omdat wij van 2 hiervan geen facturen hadden gezien omdat we niet meer in de oude Lounge van onze vorige abonnement konden komen gingen wij niet akkoord met de automatische incasso. Deze bedragen hebben we terug laten halen door de bank en Alice tot 4x verzocht om ons een overzicht toe te sturen. Dit gebeurde echter niet, we kregen enkel herinneringen en later ook een aanmaning. Intussen had alweer een medewerker contact met ons gezocht en ook deze zou ervoor zorgen dat we alles toegezonden zouden krijgen. Nu was er ook een factuur bij waar wij wel inzicht in hadden en daar bleek dat ze ons dubbele aansluitingskosten hadden berekend. Dus deze hebben we ook terug laten boeken omdat we het gewoon zat waren. Keer op keer was er gezeur en nu zoeken ze het maar even uit. Maar ja als consument sta je tegenover zo’n bedrijf niet sterk dus na 1 week hebben we 2 facturen voldaan de 3e hebben we nog even achter gehouden omdat we daar onze vraagtekens bij hadden. Voor deze factuur kregen we gelijk een aanmaning in plaats van de gebruikelijke herinneringen. Nou dan ben je verkeerd bezig lijkt mij. Na veel wikken en wegen hebben we deze bedrag toch maar overgeboekt dus alles was voldaan van onze kant. De medewerker die we hadden gesproken had ons verzekerd dat we een aardig bedragje terug zouden krijgen en ook de facturen. Die kregen we inderdaad netjes thuis gezonden met een excuus brief erbij. Maar nu gaat het komen…Diezelfde dag kregen we een brief met de mededeling dat per direkt onze aansluiting afgesloten zou worden in verband met uitblijven van betaling. Maar goed die hadden we af betaald dus wat zeuren ze nu. Maar omdat wij toen ook een paar dagen weg waren hebben wij niet kunnen controleren of we daadwerkelijk afgesloten waren en dachten wij dat het misschien terug gedraaid was door die medewerker die wij diezelfde dag hadden gesproken. Dus hebben wij dit maar gewoon laten gaan. Op 12 augustus 2008 kregen we wederom een dreigbrief en dat als we de retourbox niet terug zouden zenden ook 75 euro kosten er boven op zouden krijgen. Maar wat ons ineens opviel was dat ze 2 verschillende klanten nummers gebruikte om te corresponderen richting ons. En nu zagen we dus ook dat ze ons gingen afsluiten van de Alice Comfort die per 30 juni 2008 al was omgezet in Alice Easy. Ook werd ons verzocht om de modem terug te verzenden die wij echter al lang terug hebben gestuurd. Wij hebben die dag ook contact gezocht met BBNet omdat dit gewoon schandalig is. Hun staan geheel achter ons en hebben besloten om een klacht in te dienen bij de hogere hand en dit geheel uit te gaan zoeken. Na dit gesprek hebben hun ons door verbonden met Alice en we zijn letterlijk flink tekeer gegaan. De medewerker daar wist niet waar we en hijzelf het ver hadden dus wijzer wordt je er niet van. Hij kon alleen maar lachen waardoor wij enkel alleen maar bozer werden. Gewoon te erg voor woorden. Zo ga je niet met je klanten om. Gelijk hebben we Alice opgezegd en diezelfde dag xs4all aangevraagd. Nu worden we volgens hun per 31 september afgesloten maar wij hebben zoiets van wij houden ons aan het opzeg termijn van 31 juli, want als hun spelletjes met ons spelen doen wij precies hetzelfde. Wij hebben nooit een bevestiging gekregen dat onze abonnement door zou lopen dus voor ons is het gewoon afgelopen. Nu is het 16 augustus en de medewerker van Alice beloofde dat zo snel mogelijk iemand contact zou zoeken maar na 4 dagen hebben we enkel een brief van bevestiging opzegging per 31 september gestuurd. We snappen nog steeds niet waar hun het lef vandaan halen om te dreigen met een deurwaarder terwijl wij meer geld van hun tegoed hebben dan hun van ons. We hebben het idee dat het hier niet bij gaat blijven. Dus met spanning wachten we af op wat ons nu te wachten staat. Wat trouwens ook wel opvallend was dat we een dag na onze boze telefoon gesprek een halve dag zonder internet hebben gezeten.

Nou het is een heel verhaal geworden en we zijn er helaas nog niet klaar mee. Maar heb jij zoiets van ik zie het wel zitten om Alice wat harder aan te pakken, laat het dan weten. Want samen staan we altijd sterker!!!

Gegroet.

MisterSenseo
Heel herkenbaar verhaal,zo zijn er velen,maar ik zou als ik jullie was nog maar een keer goed nakijken hoe de zaken ervoor staan,want sinds de kalendertelling BESTAAT 31 september niet !!!
Iemand anders zou ooit eens per 31 april afgesloten worden,daar hebben ze bij ALice erg om gelachen,hoewel alles op papier stond hoefden ze niet te beëindigen aangezien die data niet bestaan.
Stuur een aangetekende brief met bewijs van ontvangst naar Alice waarin je schrijft dat je per 30 september afgesloten wilt worden.
Doe dit wel vóór 1 september,want 1 september bij hen binnen betekent per 1 oktober opzeggen!!!

MaXMhZ
Alice weer - ECHT een dom blondje?

Erg vervelend allemaal, maar heel herkenbaar Alice. Chaos ten top. En "helpdesk" medewerkers die lukraak wat (niet bestaande) datums invullen en zo maar wat roepen zonder ook maar ergens verstand van te hebben of iets na te kijken. EEN grote doffe elende.

Veel sterkte toegewenst, en bewaar ALLE correspondentie van ze. mocht het echt vervelend gaan worden dan sta je sterker als je dingen zwart op wit hebt.

WTFIA
Wat een lap tekst, edit het even voeg wat returns en lege regels toe.

Maakt het wat leesbaarder.

copperjet
Nou, dan weten we nu wat ons te wachten staat. Wat dat betreft meld ik me graag aan om gezamelijk ten strijde te trekken tegen deze Dame Fatale. Wij hebben nooit een werkend internet van Alice gehad en zitten al in de problemen. Zou er al een boek over kunnen schrijven maar wacht nog eventjes want het einde is nog lang niet in zicht. Overigens ben ikwel gewend om met Onwilllende dames om te gaan.
Wink

DonvanVliet
Leuk. Ik heb hetzelfde met UPC gehad 2 jaar terug. Wat dat betreft zijn het allemaal sukkels die bij die ISP's werken want ze hebben de ballen verstand ervan.

Sil24
Nou voor ons is het toch niet nodig. We zijn sinds afgelopen donderdag klant bij XS4ALL en dat is probleemloos verlopen. Ook hebben we van Alice een brief gehad met excuses en krijgen ons geld terug. Ook krijgen we extra geld terug als compromise voor al het ongemak. Bye bye Alice...iedereen succes verder en heb je problemen bel an BBNet dat heeft bij ons echt geholpen.

biggetje
Ik krijg brieven waarin staat dat ik met spoed mijn geld terug krijg. Spoed is een ruim begrip bij Alice.

Ook krijg ik brieven dat ik moet betalen binnen 3 dagen !!!!. Een of andere vage factuur.

Nu een dreigbrief gehad dat het in handen van hun incasso gegeven werd en dat er aanzienlijke kosten bij kwamen.

Wat een prutsers daar zeg......

Maar ik heb nog een verrassing voor ze als ik niet snel mijn geld krijg.

Word dus vervolgd.

biggetje
Wel, het vervolg is er.Grin

Iemand net gesproken van een andere afdeling van Alice en die wist van wanten.
Nu heb ik er geloof in dat het geld wordt bijgeschreven. Grin

biggetje
Ik heb m'n geld terug gekregen, dus eind goed al goed. Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dit gaat tever! Alice moet gestopt worden!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief