obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 03:13
Navigatie
Onderwerp bekijken
Problemen met; SMTP, POP3, NNTP etc...
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ramp e-mail met andere SMTP

guuske
Wat een ramp dat alice.

ik wordt er gek van dan je om de haverklap een ander e-mail adres hebt, dus het een eigen domein aangevraagd met zodat ik een eigen e-mail heb voor altijd. Ik heb je al enige jaren en werken onder XS4all super, onder orange moest ik versturen via smtp van organe, maar werkt dan ook goed, maar onder alice een GROTE DIKKE RAMP!!!

als ik invul in outlook:

Gebruikers gegevens
Naam: guus geluk
E-mailadress guus@geluk.eu (mijn eigen email die ik al jaren heb)

Servergegevens:
Inkomende email (pop3): post.strato-mail.net (pop3 van mijn .eu account)
Server voor uitgaande e-mail (SMPT): out.alice.nl

Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: guus@geluk.eu (mijn .eu account om aantemelden op pop3 van .eu account)
Wachtwoord: xxxxx

Meer instellingen
Server voor uitgaande e-mail
Vinkje bij <voor de server is voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist>
Aanmelden met
Gebruikersnaam: guuske@alice.nl
Wachtwoord: xxxxxx

aanmelden via de smtp van alice met login en passwoord is niet genoeg, het wil niet werken. rara waarom.

na nog wat proberen is het geluk, je MOET percee het e-mail adres van alice gebruiken, ze vinden zichzelf wel heeeeeeel goed denk ik.

als ik het onderstaande gebruik:

Gebruikers gegevens
E-mailadress guuske@alice.nl (mijn domme alice email)

Servergegevens:

Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: guus@geluk.eu (mijn .eu account om aantemelden op pop3 van .eu account)

Meer instellingen
Vinkje bij <voor de server is voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist>
Aanmelden met

nu kan ik inloggen en mail versturen maar dan krijgt iedereen te zien dan ik ben overgestapt naar het domme alice en gaat iedereen mail sturen naar mijn alice acount. maar dit hele account gebruik ik niet, en wil ik ook niet gebruiken, ik heb mijn eigen e-mail op naam.

wie o wie kan mij helpen om toch mail te kunnen sturen via mijn .eu account ipv via .alice

groetjes Guuske die nu geen geluk heeft

heerten
Het heeft een hele tijd goed gewerkt, maar sinds twee of drie weken niet meer.

Volgens de Alice helpdesk hebben ze problemen met de SMTP-server, waardoor hij e-mail van andere adressen niet wil doorsturen, en zijn ze bezig dit probleem op te lossen.

Ik hoop dat ze er een beetje mee opschieten, anders gaan we toch maar weer eens denken over een andere provider. De problemen die we met Alice hebben gehad zijn weliswaar allemaal wel opgelost of door ons geaccepteerd, maar het houdt een keer op.

Harm

Alex
nu kan ik inloggen en mail versturen maar dan krijgt iedereen te zien dan ik ben overgestapt naar het domme alice en gaat iedereen mail sturen naar mijn alice acount. maar dit hele account gebruik ik niet, en wil ik ook niet gebruiken, ik heb mijn eigen e-mail op naam.

Je kunt bij meer instellingen op tabblad algemeen een antwoordadres instellen.
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

isikbenik
in augustus 2008 schreef guuske:
Wat een ramp dat alice.

ik wordt er gek van dan je om de haverklap een ander e-mail adres hebt, dus het een eigen domein aangevraagd met zodat ik een eigen e-mail heb voor altijd. Ik heb je al enige jaren en werken onder XS4all super, onder orange moest ik versturen via smtp van organe, maar werkt dan ook goed, maar onder alice een GROTE DIKKE RAMP!!!

als ik invul in outlook:

Gebruikers gegevens
E-mailadress guus@geluk.eu (mijn eigen email die ik al jaren he

Servergegevens:

Aanmeldingsgegevens

Meer instellingen
Aanmelden met

aanmelden via de smtp van alice met login en passwoord is niet genoeg, het wil niet werken. rara waarom.

na nog wat proberen is het geluk, je MOET percee het e-mail adres van alice gebruiken, ze vinden zichzelf wel heeeeeeel goed denk ik.

als ik het onderstaande gebruik:

Gebruikers gegevens
E-mailadress guuske@alice.nl (mijn domme alice email)

Servergegevens:

Aanmeldingsgegevens

Meer instellingen
Aanmelden met

Heerten antwoorde met:
heerten schreef:
Het heeft een hele tijd goed gewerkt, maar sinds twee of drie weken niet meer.

Volgens de Alice helpdesk hebben ze problemen met de SMTP-server, waardoor hij e-mail van andere adressen niet wil doorsturen, en zijn ze bezig dit probleem op te lossen.

Ik hoop dat ze er een beetje mee opschieten, anders gaan we toch maar weer eens denken over een andere provider. De problemen die we met Alice hebben gehad zijn weliswaar allemaal wel opgelost of door ons geaccepteerd, maar het houdt een keer op.

Harm

Kennelijk is er nog steeds, bijna een jaar later, een probleem met de SMTP server.
Je hebt een eigen domein, mooi fantastisch, vervolgens kun je niet je email versturen via een standaard mail-client omdat je ISP voor je netwerktoegang of niet goed functioneert of het niet toestaat dat je met een ander domeinnaam via zijn/haar smtp server emails durft te versturen.

Het werkte prima, geswitched naar alice en het werkt niet meer. Vervolgens zegt een dametje aan de helpdesk dat ze outlook niet ondersteund. HALLO!!! Ik heb het niet over m'n outlook, ik heb het over jullie smtp server. Waarom werkt het niet? En nee! Ik wil niet gaan mailen via webmail ik heb een heel mooie mailclient.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gewijzigd door isikbenik op 26 juni 2009, 23:58

MisterSenseo
Dit snap ik niet helemaal,ik heb zelf ook een eigen domein en ik heb in outlook hetvolgende:

inkomende server pop3.mijnnaam.nl
uitgaande server smtp.alice.nl
Gebruikersnaam en wachtwoord volgens gebruiksaanwijzing van de provider en werken met die hap.
Misschien heeft het te maken dat je out.alice.nl gebruikt,ik gebruik vanaf het begin smtp.alice.nl
Wie weet heb je hier iets aan.

Groet,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

isikbenik
Wat is er niet te snappen?

In de aanwijzingen van alice staat dat de smtp server: "out.alice.nl" is.

Het werkt niet dus ik bel de helpdesk.

Daar krijg ik een dametje aan de lijn dat mij steeds bij herhaling uitlegt dat het aan mijn outlook ligt en dat zij dat niet ondersteunt.
Mijn uitleg dat het om de smtp server gaat en niet outlook wilt het dametje niet snappen.

Inderdaad, ik kan het ook niet snappen. In plaats van te fixeren op het niet ondersteunen van outlook had het dametje mij misschien moeten vertellen dat ik smtp.alice.nl als uitgaande mail server moet gebruiken in plaats van out.alice.nl uit de handleiding. Want mijn vraag aan het dametje sloeg op de smtp server. Snappu?

Dit soort onduidelijke handleidingen zijn uiterst klantonvriendelijk en kosten de klant onnodig kostbare tijd. Snappu?

GerJ
Isikbenik, probeer de mensen hier je irritatie te besparen. Ze proberen je alleen maar te helpen.

MisterSenseo
Die kans is groot Frederik

@GerJ: We hebben juist die irritatie nodig zodat we met zijn allen de problemen kunnen oplossen,welke Alice nalaat.......Pfft
Alleen wel in een zo net mogelijk taalgebruik,met schelden schiet niemand iets op
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

AnoNyMous
out.alice.nl is een beveiligde smtp server. om er gebruik van te maken vraagt deze server om een gebruikersnaam en een wachtwoord. dit zijn de gegevens van het alice mail account.
dit moet dan ook apart ingevuld worden in outlook. op die manier zou je gewoon moeten kunnen mailen met een ander mail adres dan een alice mail adres. maar smtp.alice.nl zou je ook zonder problemen moetne kunnen gebruiken.

isikbenik
Ik heb het anders opgelost. Ik gebruik mijn eigen smtp server. Hetgeen alice wel toelaat en mijn vorige provider hier niet en mijn provider elders ook niet.

Desondanks had het dametje aan de helpdesk behoorlijk antwoord moeten geven. De alice handleiding is niet duidelijk/compleet en de FAQ beperkt tot elementaire zaken. Klantvriendelijkheid is te veel verschoven naar gedwongen zelfredzaamheid op gebruikersfora. Kosteneffectiviteit door de klant de kolen uit het vuur in de handen te duwen.
Gewijzigd door isikbenik op 29 juni 2009, 21:17

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ramp e-mail met andere SMTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Phishing Mail Algemeen 3 14 juli 2012, 11:11
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Help configureren met Live mail lukt niet meer! SMTP, POP3, NNTP etc... 8 12 oktober 2011, 14:07
wel mail versturen, niet ontvangen in outlook, staan wel op website ....? Algemeen 1 28 september 2011, 13:17
Mail problemen Algemeen 1 14 juli 2011, 21:11
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief