obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:40
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice gebruikers krijgen vast IP-adres

lastboyscout
Smile Gelezen op Tweakers (gepost door een Alice/bbeyond/bbned medewerker):

<c&p uit Alice-news>

Alice over op Statische IP-adressen

Momenteel is het zo dat alle IP-adressen bij Alice dynamisch zijn. Dynamisch wil zeggen dat uw IP-adres op vaste tijdstippen vervangen kan worden voor een ander IP-adres. Ook als u uw modem van de stroom haalt, of de verbinding verbreekt, zult u een nieuw IP-adres krijgen.

Vanaf 21-08-2008 zal Alice echter overgaan op Statische IP-adressen. Er zal op die dag een IP-adres aan uw verbinding gekoppeld worden en het IP-adres zal dus niet meer veranderen. Deze statische IP-adressen zullen vooral een uitkomst zijn voor Alice klanten die eigen servers draaien, of regelmatig een VPN verbinding opzetten met het netwerk van hun werkgever.

U hoeft hiervoor niets te doen, de wijzigingen zullen automatisch actief worden in de loop van de dag.

Als dit klopt dan ben ik weer een stuk blijer!!Grin Eindelijk verlost van die eeuwig wisselende IP-adressen Sad

ZeRo4u
Yesss eindelijks statische routes tussen me modem en me router :p
maar wel jammer geen rapidshare leeching meer hahahah Grin

MisterSenseo
Volgens mij zijn ze daar al een poosje mee bezig want ik heb modem al meer dan 20 keer gereset de afgelopen 6 weken en ik heb al die tijd al hetzelfde IP,weliswaar een 93.xxx.xxx.xx nummer maar goed......laten we hopen dat het inderdaad zo is en blijft dan is iedereen blij,ook ik,want dan kan ik mijn FTP weer opzetten,hihihi

lastboyscout
Had al de site van Alice afgestroopt naar het betreffende bericht; maar niets kunnen vinden...

nexagon
Helaas nog niks over bekend binnen bbned (hun regelen het uiteindelijk) uit betrouwbare bron vernomen

MaXMhZ
Daar krijgt bbNed 31 september bericht van Grin - Sorry, ik kon het niet laten.
Grin

lastboyscout
Hmm 't word wel spannend. Op het betreffende draadje bij Tweakers wordt er ook één en ander weersproken; dus ik weet het efkes niet meer. Blijf hopen dat jij erg dicht bij het vuur zit; en dat je gelijk hebtSmileSmileSmile

MisterSenseo
MaXMhZ schreef:
Daar krijgt bbNed 31 september bericht van Grin - Sorry, ik kon het niet laten.
Grin

Whahahahaha LOL,hij is weer zuiver......

nexagon
haha idd
Maar iedereen heeft idd nu vast ip adres.
Alle apparatuur is daar voor aangepast.

MaXMhZ
Het lijkt er wel op. Ik heb vandaag een paar keer gereset, nog steeds hetzelde IP adres. Ik ben nog steeds aan het testen. Om de boel flink onder druk te zetten draai ik Azureus en ben Ubuntu aan het seeden met 95 kBps. Ook nog even de AMD64 versie mbv Azureus gedownload (2MBps download speed) en tegelijkertijd browsen. Nog maar twee keer server disconnected fouten gehad. Het is dus in ieder geval stukken beter dan het was.
Gewijzigd door MaXMhZ op 21 augustus 2008, 22:29

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice gebruikers krijgen vast IP-adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief