obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 03:09
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

modem kapot of gewoon storing?

suyi
beste forumleden,

ik zit hier met een storing(denk ik) dat al ongeveer een week aan de gang is.

mijn probleem:
als ik voor het eerst mijn firefox opstart en iets opzoek in google, gaat het nog goed, maar wanneer ik op een bepaalde link klik, dan duurt het heel lang voordat er een verbindigng is, maar vaak genoeg krijg ik geen verbinding, zelf op deze website komen moest ik me webbrouwser een aantal malen refreshen.

wat me wel verbaast is dat me download en upload wel normaal zijn, maar als ik de testsuite op speedtest.nl start, dan krijg ik bij de optie Connection geen resultaat en het gaat ook niet verder naar de volgende optie Ping Test Nederland.

nadat ik dit allemaal heb geconcludeerd, dacht ik misschien help het om me modem te restarten ,maar als ik 172.19.3.1 in me webbrouwer tik, dan word de verbinding niet tot stand gebracht, ik heb zelfs me laptop alleen erop aangesloten, maar kreeg geen verbinding.
wat me hier opviel is, wanneer ik 172.19.3.1 ping, krijg ik wel antwoord terug, daarom denk ik ook weer dat me modem defect kan zijn.FrownAngry

ik hoop echt dat iemand me kan helpen of wat goeie tips kan geven om het allemaal wat duidelijker te maken.

ik heb alleen internet van alice(easy).

alvast bedankt

Suyi

BMP
Suyi,

Trek de stroom ff van de CJ en start opnieuw op Wink

BMPWink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MaXMhZ
Lijkt me een DNS probleem. Misschien dat een reset van de CJ werkt. Die zul je toch moeten doen om de nieuwe DNS servers en een statisch IP te krijgen.

Wijs zelf even een statisch IP toe aan de computer. (TCP/IP eigenschappen van de netwerk kaart) Het IP moet in de 172.19.3.2 - 172.19.3.100 reeks liggen. Dan zou je via crosslink kabeltje naar de CJ wel toegang moeten krijgen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 21 augustus 2008, 19:47

suyi
als eerst bedank voor jullie aandacht en tijd, me probleem is opgelost door gewoon de stekken van me modem eruit te halen en wat minuten later weer erin stoppen.

Was gewoon te lui om het eruit te trekken Shock, voortaan zal ik wel minder lui zijnGrin.

Suyi

MaXMhZ
Goed gedaan. Probleem opgelost. Daar gaat het tenslotte om.
Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem kapot of gewoon storing?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief