obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Snelheidstest

Bcool
Aangezien er veel verwarring is over de manier van snelheid testen heb ik ff gezocht op naar traffic monitor. Ik kwam uit bij een mooi programmaatje ISP monitor genaamd. Je kan daarmee je up-en download mee in de gaten houden maar er zit dus ook een mooie speedtest ingebouwd. Ik dacht ik deel het even met jullie... Ben benieuwd wat jullie scoren met dat programma. Je kunt het vinden op

http://www.ispmon...

Mijn resultaat:

ISP Monitor Speedtest (09-10-2007 16:53) / Provider:
Downstream: 11013 Kbps (1376,61 KB/s)
Upstream: 737 Kbps (92,09 KB/s)
Ping: 41 ms (0% Packet Loss)

vincentdv
Ik houd het op de verbindingssnelheid van het modem, die bepaalt vrij aardig wat je limiet is.

Bcool
Ja ok.... Geef ik je gelijk in maar ik heb geen admin rechten (heb dat tooltje nog niet gebruikt) dus ik kan dat niet zien he. Ik ben ook niet zo'n techneut namelijk. Ik weet wel wat van computers enzo... Ik kan vaak ook mensen helpen met hun problemen maar ik pretendeer niet alles te weten. En dan heb ik zoiets van.. Ik verdiep mij er eerst eens wat meer in voor ik ga kloten met dat modem. En opzich werkt alles nu wat ik van internet wil nu. Dus waarom iets "repareren" dat niet gemaakt hoeft te worden....

Als ik nu meet met die testfile http://test.tc2.l...1000mb.bin dan stabiliseert de download zich op 1,64 Mb/s Dat zou dan 13,2 Mbit maken? (8 x 1,64)

vincentdv
Door al die mensen die nu zitten te testen kom je misschien wel te laag uit Smile

Ik heb een paar verschillende servers geprobeerd, met gelijktijdige downloads en toen kwam ik vrij precies in de buurt van de RX rate in mn modem. Met één file testen is dus niet zo heel betrouwbaar.

Overigens werkt die tool prima, hij verandert eigenlijkk niets aan je modem behalve dan die admin rechten, kun je wel aan hoor!

Bcool
Misschien ga ik die tool ook wel ff doen ja.... Ben wel benieuwd wat het modem zelf voor waarde aangeeft. Het wijst zich vanzelf? Wat je moet doen enzo? Staat namelijk verder geen uitleg bij... ik wil graag mijn internet wel behouden he :p
Gewijzigd door Bcool op 12 oktober 2007, 00:12

Bcool
Ik heb vandaag toch ff dat tooltje uitgevoerd en dat ging in 1 keer goed Smile Bij powercycle heb ik via de webinterface het modem herstart en toen kon ik erin als admin. Mijn verbindings snelheid is dus volgens de modem : Rx Bit Rate 15208000

coke_nl
Verbindingssnelheid door 8 delen geeft niet echt accuraat je maximum downloadsnelheid weer, want het TCP protocol kent nog een pakket overhead van enkele bytetjes. Die worden niet meegeteld in de data download (alleen de TCP data body is dat). Dus je komt altijd iets lager uit dan delen door 8.

nl1gsd
Zelf hanteer ik meestal / 9 vanwege de overhead. Meestal is dit wel een realistisch getal.

nylz
Ik zit nu nog op UPC (power abo), heb vandaag Alice aangevraagd.
Met http://speedtest.bbned.nl scoor ik nu:

Your current bandwidth reading is: 5.49 Mbps which means you can download at 702.33 KB/sec. from our servers.

Ben benieuwd wat het straks wordt.

Ervea
Ben vandaag overgestapt op Alice en de snelheid valt me helemaal niet tegen. Ze hadden 16mbit belooft en dat is ook wat ik momenteel (nog) haal.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidstest', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief