obey-robots.txt
22 Januari 2018, 07:12
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Alice en ADSL splitter en A/B snoer

Lantas
Hallo iedereen,

Wie heeft hier ook ervaringen met opstartproblemen met Alice?
Wat heeft Alice hier aangedaan dat wil ik graag weten.
26 Augustus zou mijn internet en telefonie het doen maar niks deed het.
Klantenservice opgebeld en ze zeiden er zitten een paar draadjes niet goed in de contactdoos nou alle combinaties geprobeerd en alles bleef uit, geen signaal.
Nu belt er de technische helpdesk tussen 5 a 10 werkdagen maar wat moeten die nu verder mee doen kunnen die een monteur sturen of gaan hun daar niet over??
Graag ervaringen en hoor ook graag wat Alice hiermee gedaan heeft en wat uiteindelijk de oplossing was.

Alice aangevraagt en gelijk al veel gedoe.
Maar ja na die berichten die ik gelezen heb had ik ook niet veel anders verwacht.
Vandaag is alles geactiveerd maar geen internet en geen telefonie nu moest ik in de wandcontactdoos allerlei combinaties met die vrolijke gekleurde snoertjes proberen en echt alle combinaties geprobeert maar alles blijft uit alleen het lampje power brand.
Nou ja toch nog iets dat brand.
Nu lees ik hier dat de splitter met Alice niet werkt en ook dat de tekening voor veel gebruikers niet klopt Alice zegt dat de ADSL splitter sowieso geen zin heeft en het weg kan laten maar hoe zit dat nu met die A/B splitter/snoer kan ik die ook weglaten?
En is het sowieso wel verstandig om dat weg te laten krijg ik dan geen geruis op de telefoon of sloom internet?
Zijn er meer mensen die dit weg hebben gelaten en alles het toen wel ging werken?
Ik hoor wel.

Lantas

Edit BMP:

Beste Lantas ik heb je dubbele post hier bij gezet, graag voortaan in het zelfde draadje verder ivm de overzichtelijkheid.

Alvast bedankt voor je medewerkingWink
Gewijzigd door BMP op 29 augustus 2008, 17:56

nexagon
die kan je inderdaad weg laten heb je niet nodig.

Lantas
Ik heb het allemaal niet aan de praat gekregen met of zonder adsl filter.
Alles is wel geactiveerd volgens Alice maar niks doet het.
Alle draadjes die in de contactdoos zitten alle combinaties geprobeerd maar niks werkte.
Gebeld nu wordt ik door een technisch helpdesk gebelt binnen 5 A 10 WERKDAGEN!!
Pfffff ellende he.
Als daar niks uit voort komt opzeggen en gewoon weer terug naar Ziggo maar ja ook dat is niks meer dan ellende.
Waarom is dit zo moeilijk?
Ik dacht dat internet en telefonie tegenwoordig heel normaal was blijkbaar niet.

taysle
Het lijkt allemaal simpel, maar er zitten nogal wat schakels tussen.
Het begint bij de koperen telefoonlijn wat eigendom is van KPN. Zij moeten een kruisdraad (koppeling) leggen naar de ADSL apparatuur op de centrales.
De ADSL apparatuur moet worden geconfigureerd.
Op het achterliggende ATM netwerk moet een circuit worden aangemaakt.
De ISP ip routering moet worden aangemaakt.
Dan voor telefonie moet de configuratie ook worden aangemaakt.
Voor nummerbehoud, moet de nummerportering worden opgestart. De voorgaande ISP moet het nummer vrijgeven en een registratieaanpassing moet worden gedaan zodat het nummer bij Alice komt.

M.a.w. nogal wat kansen dat er wat fout kan gaan.
Hier heeft overigens nagenoeg elke ISP mee te maken. Smile

Lantas
Ik begrijp het wel maar wat als Alice hier niet naar luistert....
Ik heb al gevraagt om een KPN monteur die sturen ze niet want zeggen ze dat ik alles goed heb aangesloten.
Dan denk ik en hun niet als ik alles goed aangesloten heb moet ik er toch iets in de centrale niet goed zitten.
Nu belt er tussen 5 a 10 werkdagen een technisch helpdesk nou ik weet nu al zeker dat daar niks van terecht komt die zeggen bel Alice maar voor een KPN monteur.
Pffffff

MaXMhZ
Als de ADSL indicatie op de Alice modem niet knipprt en niet continu gaat branden lijkt het mij toch dat of de aansluiting op het ISRA punt verkeerd is, of dat iets op het netwerk/in de centrale verkeerd is. Of de modem is defect - Daar zou ik zelf op gokken als ook het Ethernet LEDje uit blijft. De Ethernet LED gaat bij mij branden op het moment dat ik de Alice cross-kabel in mijn netwerk aansluiting op de computer druk. De computer hoeft hiervoor niet eens aan te staan.

Overleg met de technische dienst van Alice - misschien sturen ze een technicus, misschien schakelen ze KPN in. Waarschijnlijk zijn daar wel kosten aan verbonden. Maar ja, als je zelf alles al geprobeerd hebt; je kunt toch moeilijk beginnen KPN kabels op te graven en terug te volgen naar de centrale Grin
Gewijzigd door MaXMhZ op 29 augustus 2008, 18:17

Lantas
Nee modem is niet stuk bij mij gaat ook het ethernet lampje branden en het power lampje brand.
Ik denk zelf dat er iets in de centrale niet goed is maar ik ga niet betalen voor iets wat niet aan mij ligt dus dan zeg ik meteen alles op.
Bedoel dat is de omgekeerde wereld niet?
Ik wacht wel totdat de technische helpdesk belt en ik zal Alice vaak lastig vallen met mij mailtjes om alles een beetje warm te houden.
Enigste wat ik kan doen.

Lantas
Eindelijk na veel gebel en gemail kwam er een KPN monteur.
Oorzaak: vorige bewoner had telefonie afgezegt en de draadjes zijn dus uit de centrale gehaald waardoor we geen signaal hadden.

Ander probleem:
De snelheid komt niet hoger dan 10 mbps terwijl we misschien 200 meter van de centrale af zitten echt de centrale staat pal voor ons huis.
Dus Alice maar weer bellen.
Maar gelukkig we hebben internet EN telefonie.
Oude is nummer is wel weg want nummerportering was mislukt.
De splitter werkte niet en hebben we er tussen uit gehaald kan dat de oorzaak zijn dat de internet trager is?
Op de speedtest.nl en de speedtest van bbned zit ik tussen de 7 -10 MBit maar als ik bestanden download dan gaat het met een snelheid van 2 MB/s dat is toch echt wel 20 Mbit
Waarom krijg ik dat bij de speedtesten niet te zien?
Gewijzigd door Lantas op 11 september 2008, 11:03

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice en ADSL splitter en A/B snoer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief