obey-robots.txt
23 Mei 2018, 05:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken

waarom crosskabel?

Sindagon
Heej,
Sinds vandaag is mijn Alice installatie pakket binnen en had al ontdekt dat er toch wat problemen zijn als je een router wil gaan gebruiken. Ik ga der van de week wat tijd in steken om het voor elkaar te krijgen, dus ben benieuwd.

Mijn vraag is eigenlijk, waarom er gebruik word gemaakt van een crosskabel tussen de modem en de pc/switch/router.
Mijn ervaring met andere providers (zowel kabel als adsl) heb ik namelijk altijd normale kabels gebruikt. Een crosskabel is volgens mijn voor het communiceren tussen 2 computers, zit hier echter een router (oid) tussen, dan regelt deze het "heen-en-weer-verkeer" dus heb je toch geen crosskabel meer nodig?

bvd,
Erwin

BMP
Sindagon schreef:
Heej,
Sinds vandaag is mijn Alice installatie pakket binnen en had al ontdekt dat er toch wat problemen zijn als je een router wil gaan gebruiken. Ik ga der van de week wat tijd in steken om het voor elkaar te krijgen, dus ben benieuwd.

Mijn vraag is eigenlijk, waarom er gebruik word gemaakt van een crosskabel tussen de modem en de pc/switch/router.
Mijn ervaring met andere providers (zowel kabel als adsl) heb ik namelijk altijd normale kabels gebruikt. Een crosskabel is volgens mijn voor het communiceren tussen 2 computers, zit hier echter een router (oid) tussen, dan regelt deze het "heen-en-weer-verkeer" dus heb je toch geen crosskabel meer nodig?

bvd,
Erwin

Hoi Sindagon,

De copperjet staat standaard als routed ingesteld dat is de reden voor de cross cable, en omdat niet iedereen netwerkkaarten/ switches ,routers hebben die auto neguitation ondersteunen, de wat oudere apparatuur zeg maarWink

de nieuwere producten doen dat wel en daarom kan je er meestal wel een gewone straight tussen zetten.Wink

Gr BMPWink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Sindagon
ok Grin dat vind ik iig leuk om te horen.
Hoef ik niet mn hele kabel weg te gaan halen.

Nu nog kijken of het allemaal gaat werken met mn routertje Smile maar dat kan dinsdag pas.

tnx voor je antwoord.

BMP
Sindagon schreef:
ok Grin dat vind ik iig leuk om te horen.
Hoef ik niet mn hele kabel weg te gaan halen.

Nu nog kijken of het allemaal gaat werken met mn routertje Smile maar dat kan dinsdag pas.

tnx voor je antwoord.

mocht de cross alsnog nodig zijn dan hoef je alleen maar een verbindingsblokje te kopen de cross op de cj het blokje dan op de straight.

Dan maak je er ook een cross van WinkWink
Gewijzigd door BMP op 31 augustus 2008, 16:06
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'waarom crosskabel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
waarom geen service id? Webcare Alice 12 25 december 2009, 03:45
Waarom Alice..... Frequently Asked Questions 19 22 februari 2009, 14:48
Waarom staat de Copperjet firewall uit? Hardware instellingen 2 17 oktober 2008, 16:03
Wie kanmij vertellen waarom ik geen enkele e-mail verstuurd krijg SMTP, POP3, NNTP etc... 7 31 oktober 2007, 08:21
utp- crosskabel Storing 8 30 oktober 2007, 14:20
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief