obey-robots.txt
20 September 2017, 16:36
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zitten we te ver van de centrale ??

Bandy
Hallo

Wij zijn 2 kersverse overstappers van ziggo naar alice .

Sinds gisteren is het nieuwe alice abonnement aangesloten , we waren zeer benieuwd wat we er kwa snelheid op vooruit gingen ... (was bij ziggo 200KCool

Alleen nu met het alice abonnement hebben we volgens de speedtest
van bbned nogal verschillende ''teleurstellende'' snelheden ...

2.63 Mbps which means you can download at 337.16 KB/sec.
1.40 Mbps which means you can download at 178.66 KB/sec.

(tijdens test stond er geen andere programma's open , we hebben ook geen router enz enz ...)

Resultaat pcdb.bbned.nl zegt het volgende ....

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Rt-Mdw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 3680 meter.

Zou het misschien zijn dat we gewoon dikke pech hebben vanwege de afstand tot de centrale , of zou dit ook nog bijgeschaafd kunnen worden d.m.v instellingen ofzoiets ????

De snelheden verschillen nogal zo nu en dan zie het voorbeeld.... is hier iets aan te doen ?

Bedankt !
Gewijzigd door Bandy op 06 september 2008, 16:30

joost1965
Bij elke meting van de snelheid kan die wel iets lager en hoger uitvallen dan de vorige metingen.Je afstand is wel ver van de centrale , ik weet niet hoe veel verlies aan snelheid dit oplevert.Verder kun je thuis kijken of het modem dicht is aangesloten bij de plaats waar de grondkabel binnenkomt.Bij mij was dat niet het geval en was er een aftakking die al bestond en zelf was aagelegt door de kpn bij de bouw van de woning.Sinds ik die aftakking niet meer gebruik en dicht bij de grondkabel zit , is de snelheid bij mij zes keer zo snel geworden.

Joost

BMP
Eigenlijk vind ik het meevallen kwa afstand, de afstand die aangegeven wordt is meestal ook nog niet goed , vaak is het verder, ga maar uit van 4000 meter

Je hebt door de afstand gewoon meer ruis op de lijn wat resulteert in een lagere snelheid.

Persoonlijk had ik op die afstand liever kabel gehouden adsl is altijd afhankelijk van de afstand en de kwaliteit van het koper in de grond.

En net wat Joost zegt zorg er voor dat je het modem dicht bij het isra punt plaatst met een zon kort mogelijke kabel.

BMP
Gewijzigd door BMP op 06 september 2008, 16:40
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Bandy
joost1965 schreef:
Bij elke meting van de snelheid kan die wel iets lager en hoger uitvallen dan de vorige metingen.Je afstand is wel ver van de centrale , ik weet niet hoe veel verlies aan snelheid dit oplevert.Verder kun je thuis kijken of het modem dicht is aangesloten bij de plaats waar de grondkabel binnenkomt.Bij mij was dat niet het geval en was er een aftakking die al bestond en zelf was aagelegt door de kpn bij de bouw van de woning.Sinds ik die aftakking niet meer gebruik en dicht bij de grondkabel zit , is de snelheid bij mij zes keer zo snel geworden.

Joost

Ik heb van uit de muur een rj11 kabel naar de modem lopen die naast de comp ligt , die afstand is ruim 5 meter zou dit al verlies kunnen geven ( dacht zelf dat dat niet veel uit maakte )

Kan ik dit misschien beter oplossen door de rj11 kabel zo kort mogelijk te houden en de afstand naar de computer te overbruggen met een lange crosskabel ??

Weet zelf niet waar de meeste verliezen optreden ... maar ik gok zo dat dat voor de modem is , dus de rj11 kabel ?????

Bandy
Bandy schreef:
joost1965 schreef:

Joost

Ik heb van uit de muur een rj11 kabel naar de modem lopen die naast de comp ligt , die afstand is ruim 5 meter zou dit al verlies kunnen geven ?? ( dacht zelf dat dat niet veel uit maakte....)

Kan ik dit misschien beter oplossen door de rj11 kabel zo kort mogelijk te houden en de afstand naar de computer te overbruggen met een lange crosskabel ??

Weet zelf niet waar de meeste verliezen optreden ... maar ik gok zo dat dat voor de modem is , dus de rj11 kabel ?????

Bandy
BMP schreef:
Eigenlijk vind ik het meevallen kwa afstand, de afstand die aangegeven wordt is meestal ook nog niet goed , vaak is het verder, ga maar uit van 4000 meter

Je hebt door de afstand gewoon meer ruis op de lijn wat resulteert in een lagere snelheid.

Persoonlijk had ik op die afstand liever kabel gehouden adsl is altijd afhankelijk van de afstand en de kwaliteit van het koper in de grond.

En net wat Joost zegt zorg er voor dat je het modem dicht bij het isra punt plaatst met een zon kort mogelijke kabel.

BMP

Kabel snelheid was inderdaad altijd wel redelijk constant , alleen heel veel gez...k gehad met ziggo en daarom eigenlijk overgestapt naar alice .
Alice beloofde volgens de postcodecheck een snelheid van rond de 8 Mb aan en dat is een stuk sneller voor hetzelfde geld !

Maar goed ik begrijp uit je verhaal en aan een ander trhead in het forum dat mijn rj11 kabel veels te lang is ...... ga ik dat eerst maar eens oplossen !!

Bedankt voor de snelle antwoorden !
Gewijzigd door Bandy op 06 september 2008, 16:56

BMP
Ja dat klopt helemaal het is veel goedkoper Wink ik denk dat het enige wat je kan doen is de kabel van het isra naar de cj zo kort mogelijk houden.

Ik heb hem 30 cmWinkWink

Inmiddels een topic over snelheid /afstand geplaatst.

BMP
Gewijzigd door BMP op 06 september 2008, 16:55
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Bandy
BMP schreef:
Ja dat klopt helemaal het is veel goedkoper Wink ik denk dat het enige wat je kan doen is de kabel van het isra naar de cj zo kort mogelijk houden.

Ik heb hem 30 cmWinkWink

Inmiddels een topic over snelheid /afstand geplaatst.

BMP

Ja heb hem net zitten lezen ...... had ik dat eerder geweten als noob !! Frown

Maar toch bedankt !

joost1965
Die 5 mtr kan al veel uitmaken. Ik denk dat bij mij de afstand is verkort van zo'n 8 mtr naar 1 mtr . En de snelheid ging omhoog van rond de 2,5mb naar rond de 15mb.
Groetjes Joost

Bandy
joost1965 schreef:
Die 5 mtr kan al veel uitmaken. Ik denk dat bij mij de afstand is verkort van zo'n 8 mtr naar 1 mtr . En de snelheid ging omhoog van rond de 2,5mb naar rond de 15mb.
Groetjes Joost

Kijk dat klinkt al een stuk beter , heb net een crosskabel besteld dus hoop dat ik daar ook wat winst mee ga maken ...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zitten we te ver van de centrale ??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen internet vanweg omzetten kabel van A1 naar A2 in de centrale Opleveringsproblemen 3 26 maart 2010, 12:29
wijk centrale ??? Algemeen 13 24 maart 2010, 02:48
Lage snelheid. maar toch dicht bij de centrale Snelheid 13 09 februari 2010, 23:18
Is mijn Centrale Alice Ready ? Algemeen 5 03 mei 2008, 19:14
Hoe kan ik zien wat de afstand tot een centrale is? Snelheid 8 09 oktober 2007, 23:00
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief