obey-robots.txt
15 November 2018, 03:53
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zitten we te ver van de centrale ??

BMP
De cross van de cj naar de pc maakt niks uit voor de snelheid.

De kabel van het isra punt naar de cj welSmile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Bandy
BMP schreef:
De cross van de cj naar de pc maakt niks uit voor de snelheid.

De kabel van het isra punt naar de cj welSmile

Ok maar als ik dus de kabel uit de muur naar de modem zo kort mogelijk hou zou ik daar (al is het maar iets) winst mee kunnen maken ?

Ff in begrijpelijke taal want al die afkortingen ben ik nog niet zo in thuis , ben al blij dat ik het verschil tussen een rj11 en 45 stekker weet Wink
Gewijzigd door Bandy op 07 september 2008, 20:58

BMP
cj is copperjetSmileSmile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Bandy
BMP schreef:
cj is copperjetSmileSmile

Daar moet je ook maar op komen Frown

nexagon
verschil van kabel tussen isra en modem van 2,5 naar 15 is ook erg overdreven.
Zoveel maakt het niet uit.
Kwaliteit van de kabel eerder.
Zou ook kijken naar de schroefjes op je isra of die goed zitten.
goed aangedraait.

Bandy
nexagon schreef:
verschil van kabel tussen isra en modem van 2,5 naar 15 is ook erg overdreven.
Zoveel maakt het niet uit.
Kwaliteit van de kabel eerder.
Zou ook kijken naar de schroefjes op je isra of die goed zitten.
goed aangedraait.

Heb een nieuwe crosskabel besteld dus ga van de week m'n modem zo dicht mogelijk bij het isra punt monteren en de rest overbruggen met een crosskabel ...

Kijken of dit wat verschil uit maakt (en als ik alle reacties begrijp zal dit wel het geval zijn ..)

Al met al vind ik resultaat wat ik verwachtte tegenover m'n ziggo abonnement nog wel iets tegenvallen ....

Trouwens net opnieuw een test bij bbned gedaan ...

Your current bandwidth reading is: 8.84 Mbps which means you can download at 1.1 MB/sec. from our servers.

En dat is toch wel een heeeel stuk sneller als normaal ... iemand hier een verklaring voor ???
Gewijzigd door Bandy op 07 september 2008, 21:05

Bandy
Net voor het eerst met de helpdesk van alice aan de lijn gezeten .

Het was even wachten maar moet zeggen dat ik erg netjes te woord werd gestaan door een gozer die er naar mijn idee nog verstand van had ook .

Volgens hem kan het zijn dat we last hebben van een klapperlijn (terwijl we al naar 8MB terug geschroefd zijn)

Alleen op het moment dat ik met alice aan de lijn zat was m'n snelheid nog nooit zo hoog geweest als daarvoor (zouden ze achter de schermen een knop hebben omgehaald??) , kreeg dus te horen dat zodra er weer problemen met de verbinding waren ik gelijk moest bellen ....(kom je bij de dokter zijn de pijntjes weg !! )

MaXMhZ
Hopen dat het in orde blijft.

Mocht er oxidatie op de ISRA connectie zitten, in geen geval contact spray gebruiken. Pak een inkt gommetje en wrijf daarmee de oxidatie weg. Wel gemier, maar contactspray laat residu achter dat zich na verloop van tijd in de metalen vreet en voor nog veel meer problemen zorgt.

Bandy
MaXMhZ schreef:
Hopen dat het in orde blijft.

Mocht er oxidatie op de ISRA connectie zitten, in geen geval contact spray gebruiken. Pak een inkt gommetje en wrijf daarmee de oxidatie weg. Wel gemier, maar contactspray laat residu achter dat zich na verloop van tijd in de metalen vreet en voor nog veel meer problemen zorgt.

Nou inmiddels staat de snelheid alweer behoorlijk te springen van 500 naar 200 naar 0 en weer terug naar 300 enz.....

Ga maar weer bellen met alice wordt hier een beetje gek van , het hoeft van mij allemaal niet super super snel maar een stabiele verbinding zou toch wel erg lekker zijn !!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zitten we te ver van de centrale ??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen internet vanweg omzetten kabel van A1 naar A2 in de centrale Opleveringsproblemen 3 26 maart 2010, 12:29
wijk centrale ??? Algemeen 13 24 maart 2010, 02:48
Lage snelheid. maar toch dicht bij de centrale Snelheid 13 09 februari 2010, 23:18
Is mijn Centrale Alice Ready ? Algemeen 5 03 mei 2008, 19:14
Hoe kan ik zien wat de afstand tot een centrale is? Snelheid 8 09 oktober 2007, 23:00
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief