obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:22
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Het blijft rotzooi.

moverweel
Lange voorgeschiedenis kort samengevat:

Twee maanden geen e-mail, geen nummerweergave, geen inlog op de lounche. Een klein fakturatieprobleempje (met dreigbrieven over afsluiten en al).
Maar wel een zeer stabiele 12Mbps verbinding.

Na twee maanden eindelijk een werkende login voor de lounche en dus een werkende e-mail. En een week of wat later werkte nummerweergave ook opeens.

Snelheid nog steeds een goeie 12 Mbps.
En ook nog steeds superstabiel hè.

Een maandje later zomaar opeens een klapperlijn.

Na snelheid afkappen, nieuw modem, bezoekje van monteur, nieuwe wandcontactdoos in de muur (wat totaal NIET heeft geholpen) en als laatste de belofte dat ze (BBNed?) het nog verder gaan uitzoeken tot in de centrales: hebben ze het probleem opeens 'opgelost'.

Was te laat bij m'n mobieltje.. voice mail van medewerker van Alice met de boodschap dat de lijn nu stabiel is en het probleem dus opgelost lijkt te zijn.

Nou ja, wat je opgelost noemt.
5,5 Mbps, meer haal ik niet.

En stabiel? Noemen ze twee klappers per etmaal stabiel?
(ok, altijd nog beter dan honderden klappers per etmaal, maar toch...)

Waarom kan iets wat een ruime maand geleden nog wel werkte, nu opeens niet meer?

Ik heb jaren lang bij xs4all gezeten, dat was toen al 8Mbps, PROBLEEMLOOS! Zo goed als nooit een storing en als het eens fout ging dan was het nooit lang. Jarenlang strak 7,5+ Mbps.
Later Casema: twee jaar lang strak de maximum snelheid tot wel 15Mbps.

Totdat het helemaal fout ging bij Casema en ik besloot weer naar een adsl provider te gaan. Alice dus.

Jaren na adsl van xs4all nu dus bij Alice en het lijkt wel of de techniek alleen maar slechter is geworden.

Wat een ongelofelijk gezeur is dit toch.

Zijn er mensen die ook lage snelheden haalden bij Alice en naar een andere provider (ook via BBNed) zijn overgestapt?
Kan de snelheid dan wel omhoog?

Want ik ben er namelijk bang voor dat dit een infrastructureel probleem is, ergens tussen mijn appartement en de provider.

Als ik straks naar een andere adsl provider overstap en daar dezelfde ellende heb dan schiet ik er niets mee op. Dan maak ik weer onnodige kosten en met pech een contract van een jaar.

Terug naar Casema/Ziggo wil ik niet.
Heb ondertussen Digitenne en wil geen tv aansluiting meer van die gasten. Want dat blijkt een voorwaarde te zijn voordat je internet van ze kan krijgen.

Zou ik misschien beter naar een provider kunnen overstappen die via het KPN netwerk is aangesloten?

joost1965
Het is lastig advies te geven , omdat uit onderzoeken blijkt dat dit soort problemen bij veel providers zich voordoet zowel op het kpn als het bbned netwerk.Niet voor niets is de regering met richtlijnen gekomen waar mee providers rekening mee moeten houden . Maar als er teveel (overstap) problemen blijven , komt er strengere wetgeving.Ik heb persoonlijk het idee , dat door de moordende concurentie is er te weinig geld en personeel is , om niet standaard klachten snel en behoorlijk op te lossen.
Ikzelf heb 4 maanden na mijn aktiviatiedatum , ook nog niet alle problemen geheel opgelost.Ik heb nu al vaker met Alice gebeld , dan met welke andere vrouw dan ookWink

MaXMhZ
moverweel schreef:
Terug naar Casema/Ziggo wil ik niet.
Heb ondertussen Digitenne en wil geen tv aansluiting meer van die gasten. Want dat blijkt een voorwaarde te zijn voordat je internet van ze kan krijgen.

Ik weet niet wie je dat verteld heeft - het Ziggo call center?

Waag er nog een telefoontje aan naar een andere medewerker. Hopelijk een met verstand.

Ik heb nu al meerdere weken internet+telefonie can Ziggo (@home), en geen TV. Die heb ik nog steeds via Digitenne.
Het kan dus wel. Kijk even op ziggo.nl en doe de postcode check - Ik wil wedden dat internet en telefonie beiden apart genoemd worden als leverbaar. As internet leverbaar is, kun je dat nemen en later uitbreiden met telefonie Wink
Gewijzigd door MaXMhZ op 07 september 2008, 18:20

moverweel
Hoi MaXMhZ,

Op stap drie van de bestel pagina lees ik:

"Let op: Om gebruik te maken van de producten van Ziggo is het nodig dat Televisie Z1 van Ziggo is aangesloten op het aangegeven adres."

En ik zie nu net dat het ook bij de veelgestelde vragen staat vermeld.

Ik heb ze nog niet gebeld, zal dat deze week eens doen om het zeker te weten.

Weet jij welk standaardmodem ze tegenwoordig meeleveren?
Is dat nog steeds die zwarte Motorola?

Groetjes!
moverweel

MaXMhZ
Ziggo Internet+Telefonie Z2 (4M/1M) werd bij mij geleverd door @Home.

De geleverde modem is de Scientific Atlanta EPC2203 Zie hier (Cisco)

Mooi klein kastje, wordt niet warm (geen smelt gevaar zoals bij het onranje wangedrocht).

De verbinding deed het meer dan een week voor opleverdatum.

1 keer gebeld met Ziggo klantenservice (email wachtwoord instelling).
Ik had vrijwel direct een dame aan de lijn. Het email probleem was binnen 5 minuten opgelost. Sinds ik de verbinding overgezet heb op Ziggo geen enkel probleem gehad. razend strakke verbinding. De responsetijd is VEEL sneller dan bij Alice. De Download is langzamer, de Upload is sneller, de verbinding kan VEEL meer connecties tegelijk aan. Goed voor gaming en torrents Wink Ondanks dat het duurder is ben ik blij. Hopelijk sluit Alice de boel eind deze maand correct af. Duimen maar Wink

Die Alice verbinding werkt overigens nog steeds. Kwestie van kabeltjes omprikken, opstarten en ik zit op een andre provider/IP. Smile
Gewijzigd door MaXMhZ op 07 september 2008, 19:11

nexagon
in het @Home gebied worden nog oude modems geleverd.
Multikabel gebied levert de nieuwe motorola

MaXMhZ
Ze lijken van plan te zijn @home abonees deze maand over te zetten op Ziggo. Niet dat het mij iets uitmaakt. Ik ben tevreden op dit moment.

Misschien krijg ik dit jaar nog een nieuw modem. Deze is niet EuroDocSis 3 compatibel. En ze schijnen over te stappen op 3 dit jaar.

Wat betrefd dat televisie Z1 - Dat wil denk ik niet meer zeggen dan dat je kabel aangewsloten moet zijn en geschikt voor Ziggo diensten.
Gewijzigd door MaXMhZ op 07 september 2008, 21:39

moverweel
Net even gebeld met de bestellijn van Ziggo.
De dame aan de telefoon zei toch dat je geen internet kan hebben zonder een televisie abonnement.

Toen ik vroeg of ze dat zeker wist en of het niet voldoende was om alleen een kabelaansluiting van Ziggo te hebben zei ze nee, je moet ook echt minimaal een abonnement op televisie Z1 hebben.

Nou dan niet hoor, ze zijn toch duurder.
Ik wacht wel met overstappen tot er een keertje glasvezel in m'n stad te krijgen is Smile

Groetjes!

MaXMhZ
Goed om te weten. Wel raar hoor. Dan meten ze dus nog steeds met twee maten. Ik zie het verband niet tussen TV en internet/telefoon. Internet en telefoon werken bij mij prima zonder TV van Ziggo. - Alle correspondentie die ik heb is ook gewoon voorzien van Ziggo logo. Er is in totaal 1 zinnetje dat zegt dat de Ziggo dienst door @Home geleverd wordt. De rest van de voorwaarden etc. verwijst allemaal naar Ziggo. Ook de klantenservice is die van Ziggo. De Ziggo site verwijst mij wel direct door naar de oude @Home site, maar dat is dan ook alles.
Gewijzigd door MaXMhZ op 08 september 2008, 23:04

joost1965
Nou dan niet hoor, ze zijn toch duurder.
Ik wacht wel met overstappen tot er een keertje glasvezel in m'n stad te krijgen is

Als ik geluk heb , krijg ik over een maand galsvezel.Ze willen in mijn woonplaats binnen een jaar iedereen van glasvezel voorzien.En ze beginnen een straat verder dan waar ik woon , ik hoop dat ze wel de goede richting in de planning hebben.

Joost

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het blijft rotzooi.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
verbinding blijft eruit vallen Storing 5 08 augustus 2009, 01:19
Nieuw verbinding, ADSL lampje blijft knipperen Algemeen 6 02 januari 2009, 17:28
Mag je als klant weigeren te betalen als Alice in gebreke blijft? Helpdesk 2 05 juni 2008, 23:06
waar blijft mijn snelheid Algemeen 4 13 november 2007, 22:54
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief