obey-robots.txt
22 September 2018, 04:13
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Welk IP-adres aan mijn router/switch geven?

GerJ
Binnenkort wordt mijn Alice-aansluiting opgeleverd en omdat ik 2 PC's en een laptop gebruik, heb ik een Eminent EM4050 (release 2) accesspoint gekocht. Dit wil ik als switch instellen. Voor zover ik weet doe ik dit als volgt: DHCP uit, de EM4050 een adres geven binnen het bereik van de Copperjet, maar buiten de DHCP-range en tenslotte Copperjet op LAN-poort aansluiten. Maar ik kan hieruit niet opmaken welk IP-adres ik precies aan mijn EM4050 zou moeten geven. Bijkomend probleem is dat de EM4050 alleen een geldig klasse C IP-adres accepteert. Heeft iemand een suggestie voor een bruikbaar adres?

Oh, en een suggestie: iedere nieuwe gebruiker moet nu het hele forum doorploegen op zoek naar info over dit soort problemen. Kan iemand die er echt verstand van heeft, misschien een algemeen bruikbare handleiding schrijven over het aansluiten van meerdere PC's en dat bij de artikelen plaatsen? Ik denk dat er heel veel mensen mee geholpen zouden worden.

BMP
Volgens mij geeft de copperjet een ip aan je accespoint want de cj is als router ingesteld, dus hoef je niks te doenWink

Als je links kijkt onder navigatie dan zie je de zoekfunctie dat werkt primaWink

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

GerJ
Het werkt prima, dank je wel! Maar nu heb ik nog een vraagje: hoe kan ik nu mijn tot switch gedegradeerde accesspoint benaderen als ik daaraan instellingen wil veranderen? Of moet ik het ding dan even loskoppelen van de Copperjet?

BMP
Een switch acces point is alleen maar een doorgeef luik, maar om netwerk encryptie in te schakelen zal je hem even los moeten koppelen, voor de rest is er niks in te stellenWink

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk IP-adres aan mijn router/switch geven?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief