obey-robots.txt
20 September 2017, 16:30
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Alice, who the f..k is Alice

catman
Weten we wie wie is; Deze info kun je bij SIDN zo inzien. Als ze bij storingen de schuld aan BBNED geven, dan is dat dus gewoon waar!
:p

Domeinnaam alice.nl
Status actief
Houder BBN000063-BBYOD
BBned N.V.
Planeetbaan 4
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon ZWA005574-BBYOD
S Zwart
+31 (0)235659999
info@bbned.nl
Deelnemer BBeyond BV
Planeetbaan 4 44
2132HZ HOOFDDORP
Netherlands
Technische contactpersonen SCH037968-BBYOD
R.M. van schie
+31 (0)9002239663
rik.vanschie@bbned.nl
Domeinnaamservers ns1.bbeyond.nl 62.177.144.11
ns2.bbeyond.nl 82.204.127.40
Datum registratie 29-05-1995
Datum laatste wijziging 13-07-2007
Administratie door NL Domain Registry

vincentdv
Ben ik het niet mee eens.
Deze gegevens gaan over de host van de website van alice.nl, dat hoeft niets te maken te hebben met het bedrijf Alice. Ik kan me voorstellen dat de website er eerder was dan de hardware van Alice en dat daarom BBNed de host is.
Bovendien: BBNed levert de infrastructuur (het netwerk dus) waarop Alice haar diensten aanbiedt (zo klinkt het wel wat snollig, maar ach). Die diensten zelf (de servers voor bijv. authenticatie, de helpdesk, de 2e lijn etcetera) vallen onder de verantwoordelijkheid van ALice en niet van BBNed.

Als jij een winkelruimte verhuurt ben je ook niet verantwoordelijk voor de degelijkheid van de spullen die ze daar verkopen.

nl1gsd
catman schreef:
Weten we wie wie is; Deze info kun je bij SIDN zo inzien. Als ze bij storingen de schuld aan BBNED geven, dan is dat dus gewoon waar!

Vast veel moeite gekost deze informatie te verkrijgen?!, deze methode kent niemand nog. Terwijl iemand die 't goed wilt onderzoeken gewoon kijkt op www.kvk.nl Frown

catman
nl1gsd schreef:
catman schreef:

Vast veel moeite gekost deze informatie te verkrijgen?!, deze methode kent niemand nog. Terwijl iemand die 't goed wilt onderzoeken gewoon kijkt op www.kvk.nl Frown

KVK info Alice
Naam bbeyond B.V.
Vestigingsadres Planeetbaan 4
Vestigingsplaats:2132HZ Hoofddorp
KvK-nummer:34150953 0000
Soort Inschrijving:Hoofdvestiging

Contact Info BBNed
Service en dienstverlening staan bij bbned hoog in het vaandel.
Derhalve garanderen wij dat doordeweeks iedere inkomende e-mail bericht binnen 24 uur beantwoord wordt.

Correspondentie-adres:
Postbus 692, 2130 AR Hoofddorp

Bezoekadres:
Planeetbaan 4, 2132HZ Hoofddorp

Telefoon 023 565 9999
Fax 023 56 333 56
Email contact@bbned.nl

Ik zie hier enkele overeenkomsten. Mijn eerste bericht was naar aanleiding van het feit, dat ik op meerdere plaatsen/forums berichten tegenkom waarin Alice de schuld van de storingen schuift in de schoenen van BBned.

vincentdv
Uit het persbericht:
Alice is een dochteronderneming van Telecom Italia en wordt in Nederland door BBned – tevens dochter van Telecom Italia – op de markt gebracht. Het netwerk van BBned is een van de grootste DSL-netwerken in Nederland met een dekking van ruim 85%. Het breedbandnetwerk is primair gebaseerd op DSL-technologie en heeft koperen telefoonlijnen geschikt gemaakt voor ultrasnel dataverkeer. BBned is opgericht in juli 2000 en gevestigd in Hoofddorp. Daaronder vallen ook de service providers BBeyond en InterNLnet.

Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat het geen zin heeft bij bbned te klagen als je een probleem hebt, dan sta je bij het verkeerde loket, ze kunnen daar denk ik niet veel voor je doen.

catman
vincentdv schreef:
Uit het persbericht:
Alice is een dochteronderneming van Telecom Italia en wordt in Nederland door BBned – tevens dochter van Telecom Italia – op de markt gebracht. Het netwerk van BBned is een van de grootste DSL-netwerken in Nederland met een dekking van ruim 85%. Het breedbandnetwerk is primair gebaseerd op DSL-technologie en heeft koperen telefoonlijnen geschikt gemaakt voor ultrasnel dataverkeer. BBned is opgericht in juli 2000 en gevestigd in Hoofddorp. Daaronder vallen ook de service providers BBeyond en InterNLnet.

Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat het geen zin heeft bij bbned te klagen als je een probleem hebt, dan sta je bij het verkeerde loket, ze kunnen daar denk ik niet veel voor je doen.

Daarmee heb je gelijk! Maar zo duidelijk is Alice nu voor iedereen die dit topic leest. Met jouw persbericht erbij is het compleet. Wink

Hoppy
Het is toch simpel?

Alice wordt in NL door BBned geleverd, en wel voor de consumenten markt. De zakelijk markt van BBned is BBeyond.

Dit alles is gewoon Telecom Italia, dus het is allemaal hetzelfde bedrijf.
Natuurlijk is het zo dat ieder zijn eigen deel doet, en BBned in principe alleen de infrastructuur levert. De ISP's nemen deze diensten weer van BBned af zoals TweakDSL, SpeedXS, en Alice ook.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice, who the f..k is Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief