obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 04:09
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid en virusscanner NOD32

Lantas
Hallo iedereen
Ik heb vandaag meerdere malen mijn snelheid opgemeten bij speedtest en de speedtest van BBNed ik kwam niet verder dan 7-10 MBIT.
Dit vond ik onacceptabel en heb dus Alice gebeld en die adviseerde mij om de virusscanner uit te zetten heb ik gedaan ik meette de snelheid opnieuw meerdere malen en kreeg inderdaad de volle snelheid 16-20 MBIT.
Mijn vraag is verstoort NOD32 de snelheids testen of daalt mijn snelheid daadwerkelijk zoveel met NOD32?
Welke virusscanner heeft dit probleem niet en komen de tests wel goed door en daalt de snelheid niet?

BMP
Lantas,

Dat is een broodje aap verhaal van de virusscanner, nod32 is zelfs een van de betere en gebruikt de minste resources van windows.

Wel kan een p2p applicatie die op de achtergrond bezig is enorm de download snelheid doen afnemen.

BMP
Gewijzigd door BMP op 11 september 2008, 17:38
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Lantas
Ja ok maar die speedtest geeft echt 7-10 MBIT aan als de NOD32 aan staat maar als die uit staat geeft de speedtest de exacte weergave namelijk 16-20 MBIT.
Dus wat moet ik hier nu mee?
Dus de test die wordt verstoort door NOD32 en geeft 7-10 MBIT aan als aanstaat maar de snelheid is dus 16-20 MBIT ondanks die 7-10 aangeeft?

BMP
Mja bij mij maakt het helemaal geen verschil, wat nog wel zou kunnen zijn dat je een trage (oudere) pc hebt, en dat die het niet aan kan.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

futureal
ik heb ook NOD32, maar gewoon de volle 20mb als deze aanstaat

Yes
Ook ik kan bevestigen dat ik op geen enkele wijze hinder ondervind van NOD32.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

MaXMhZ
raar hoor - Ik gebruik al jaren NOD32 of ESS (Eset Security Suite). Ik heb nog nooit gemerkt dat mijn internet snelheid werd beinvloed. Heb je de boel wel goed ingesteld in NOD32? - kijk daar eerst eens naar. Helemaal zonder virusscanner lijkt mij toch ook niet lekker internetten.

Lantas
Kunnen jullie voor mij de test bij http://speedtest.bbned.nl/ de snelheid testen en daarna NOD32 uitzetten en dan nog een keer de test doen en dan hier snelheden posten alsjeblieft?
Vind dit toch raar.

MaXMhZ
NOD32 helemaal uit:
16652.3 kbps YOU

NOD32 Alles Aan:

16024.1 kbps YOU

Het verschil is te verwaarlozen. Ik zou niet zonder AV willen voor die paar kbps meer.

gedaan met NOD32 v3.0.669.0 met updates van 20080912

Legale versie.

AMD64 X2 4000+ op een Asus M2A-VM (RS690M chipset). Direct op de CJ

Ik hoop dat je geen oude Norton Internet Security hebt draaien (van voor 2007) of McAfee Internet Security/Firewall. Beide producten kunnen wel degelijk een halvering van internet snelheid geven. Niet NOD32.
Gewijzigd door MaXMhZ op 12 september 2008, 20:50

nexagon
Zou toch je instellingen eens nakijken.
Jij geeft eerst aan dat je NOD32 gebruikt maar dat is een ruim begrip je heb namelijk meerdere varianten een met internet security en gewoon alleen de virusscanner.
Als je de internet security versie heb zou ik deze instellingen eens goed nakijken en als je daa rniet uit komt NOD32 even bellen hiervoor (neem aan dat hij legaal is) haha

met alleen de virusscanner kan je geen vertraging krijgen met de Internet security versie dus wel

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid en virusscanner NOD32', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief