obey-robots.txt
24 Juli 2017, 18:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid nieuwsgroepen verschilt ?

Bandy
Hallo

Wij hebben sinds een week alice easy , nu hebben we nogal wat problemen met verbinding .(zie onze andere post )

Wij downloaden via nieuwsgroepen , nou viel het ons vandaag op dat als we een bestand via firefox downloaden de snelheid tot 800KB/sec gaat (ook het 100mb bestand van bbned komt binnen met ong deze snelheid )

Als we nu downloaden via newsleecher (via eweka of yabse ) dan gaat de snelheid met pieken naar hooguit 400KB/sec , gemiddeld zitten we op 250KB/sec ?

Is dit een verkeerde instelling , ligt dit aan het drukke verkeer , of misschien de payserver waarmee we downloaden ?

Alvast bedankt !

pianoman
Hallo,

800 KB vind ik vrij snel hoor.. je hebt het wel over KB en niet over kb (zit een verschil in) Kilobyte of KiloBit. kilobit (1000 bit, vroeger ook wel 1024 bit). Dus.. je hebt dan 8 MB per seconde.. Ik zit zelf niet bij een betaalde nieuwsserver. Helaas heeft Alice er geen.. maar met de Bittorrents kom ik daar zeker niet boven. Ik moet nog even in mijn router kijken.. of ik het een en ander kan openzetten. Dan hoop ik dat het ook wat sneller gaat met downloaden.

Bandy
pianoman schreef:
Hallo,

800 KB vind ik vrij snel hoor.. je hebt het wel over KB en niet over kb (zit een verschil in) Kilobyte of KiloBit. kilobit (1000 bit, vroeger ook wel 1024 bit). Dus.. je hebt dan 8 MB per seconde.. Ik zit zelf niet bij een betaalde nieuwsserver. Helaas heeft Alice er geen.. maar met de Bittorrents kom ik daar zeker niet boven. Ik moet nog even in mijn router kijken.. of ik het een en ander kan openzetten. Dan hoop ik dat het ook wat sneller gaat met downloaden.

Die snelheid ben ik ook best tevreden mee , al zijn daar ook problemen mee .

Het gaat mij er meer om dat ik die snelheid alleen haal als ik iets via firefox download , zodra ik via newsleecher download komt ie vaak niet hoger dan 400KB (en dat is dan nog de piek zeg maar ..)

Ik download via nieuswgroepen vanwege de snelheid alleen krijg ik die juist niet , terwijl hij er wel is ???

moverweel
Bij welke newsprovider zit je?
Misschien dat daar een limiet op de snelheid zit.
Wat ook kan helpen (je hebt het niet vermeld dus misschien weet je dit allang) is om meerdere connecties naar één newsserver te maken.
Drie of vier connecties ipv één geeft vaak een grote snelheidsverbetering.
(dat kan je bij newsleecher in de serverinstellingen opgeven)

Alice knijpt nieuwsgroep verkeer in ieder geval niet af.
(Verhip! Heb toch nog iets positiefs over Alice ontdekt! Grin)

Bandy
moverweel schreef:
Bij welke newsprovider zit je?
Misschien dat daar een limiet op de snelheid zit.
Wat ook kan helpen (je hebt het niet vermeld dus misschien weet je dit allang) is om meerdere connecties naar één newsserver te maken.
Drie of vier connecties ipv één geeft vaak een grote snelheidsverbetering.
(dat kan je bij newsleecher in de serverinstellingen opgeven)

Alice knijpt nieuwsgroep verkeer in ieder geval niet af.
(Verhip! Heb toch nog iets positiefs over Alice ontdekt! Grin)

Zat eerst bij yabsenews nu bij eweka ...

Heb net mijn connecties naar 4 verhoogd ,en nu staat de snelheid constant te ''springen'' van hoog naar nul en weer terug ......

moverweel
Dat is vreemd.

Heb ook een tijdje bij eweka gezeten en de data kwam toch altijd redelijk constant binnen.
Zit nu bij giganews en heb ook een constante lijn.

Hoe is je processorbelasting tijdens het leechen?

En hoe is je processorbelasting sowieso tijdens schrijven naar je harddisk?

En staat je harddisk misschien veel te ratelen tijdens het wegschrijven van de losse delen (parts)?

Misschien is je harddisk hier de bottleneck of staatie niet goed geconfigureerd. Dat 'voel' je dan namelijk meteen in dit soort programma's.

Yes
Ik heb hier een lijn die is gecapped om klapperen te voorkomen.

Download van 100MB file van speedtest.bbned.nl gaat met 1,6MB/sec
Download via hitnews.eu (payserver) gaat met een vergelijkbare, constante snelheid.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Bandy
Yes schreef:
Ik heb hier een lijn die is gecapped om klapperen te voorkomen.

Download van 100MB file van speedtest.bbned.nl gaat met 1,6MB/sec
Download via hitnews.eu (payserver) gaat met een vergelijkbare, constante snelheid.

Ik ben nu eerst met alice bezig om dat klapperen ook tegen te gaan , ik vermoed namelijk dat dat ook ons probleem is .

Maar goed dat gaat even duren , ga niet eindeloos zitten wachten aan de tel (en maar betalen 0.25 per min ! ) dus doe alles via de mail ...

Al met al wordt ik wel een beetje gek van die verbinding , wij zijn bij ziggo weggegaan vanwege slechte verbinding/service maar het begint nu bij alice ook niet echt lekker !
Gewijzigd door Bandy op 16 september 2008, 21:19

moverweel
Typisch.
Het lijkt wel of echt iedereen een klapperlijn krijgt.

Nou ja, veel succes, laten we hopen dat je verbinding nog een beetje acceptabel blijft wat betreft de snelheid.

Bandy
moverweel schreef:
Typisch.
Het lijkt wel of echt iedereen een klapperlijn krijgt.

Nou ja, veel succes, laten we hopen dat je verbinding nog een beetje acceptabel blijft wat betreft de snelheid.

Mmm ik kom hier even op terug ....

Heb net nog ff op het internet zitten neuzen wat nog meer de verbindings problemen bij mij zou kunnen veroorzaken .

Nu las ik op een forum dat sommige providers de lijn naar payservers knijpen , om hier achter te komen moet je inloggen via een ssl lijn

En laat eweka nou ook zo'n lijn hebben , heb net ingelogd en waarrempel heb nu al rium 15 min een stabiele lijn van 600KB !!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid nieuwsgroepen verschilt ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief