obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:42
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zijn er meldingen op de website van Alice. Zo ja wat wordt er gemeld.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet ligt steeds uit.

elloco
Van af 10-09-2008 ben ik nieuwe klant van Alice.

Op 12-09-2008 was ik nog niet geactiveerd en had dus geen internet, na een aantal telefoontjes met Alice heb ik het voor elkaar gekregen dat ze me activeerden.

Nu ik geactiveerd ben valt redelijk vaak mijn internet uit, vreemd, want mijn utorrent loopt lekker door ???.

Krijg explore --firefox en de nieuw Google chroom niet aan de praat.

Zodra ik de voeding van de modem Alice copperjet 1616-2p eruit haal van de stroom en daarna weer insteek heb ik weer internet.

Weet hier iemand of ik een of ander instelling in de modem moet veranderen.

De helpdesk van Alice adviseerd mij om de modem in de kelder kast te installeren zo dicht mogelijk bij de isra punt.

Vroeger met mijn anderen modems had ik helemaal geen last van deze geintjes.

Maar de leukste is dat als mijn internet eruit ligt Utorrent vrolijk doorgaat met downloaden-seeden, weet iemand hoe dit kan.

Kan het zijn dat ik misschien de nieuwste firmware moet binnenhalen en zo ja waar kan ik die vinden.

BMP
elloco

Die firmware is goed genoeg, als je de verkeerde er op zet kan je niet meer bellen.

Valt je adsl lampje ook uit? of word je internet heel erg traag de oorzaak daarvan is meestal een utorrent die op de achtergrond draait (veel connecties)

Plaats wel je modem dicht bij het israpunt dus met een zo kort mogelijke kabel aansluiten.

BMPWink

Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

elloco
Adsl lampje blift keurig branden.
Geen Internet Explorer aan de praat te krijgen, maar wel verbinding, te zien aan Utorrent die werkt als een speer, dus moet het in zitten in het modem die de verbinding tegenhoudt van Explorer.

Dit moet wel op te lossen zijn, ik lees op dit forum dat erg veel mensen hier mee problemen hebben.

Alice zou dit eigenlijk allang opgelost moeten hebben.

Modem op de isra aansluiting zetten houdt in dat ik dan een cross kabel moet kopen van pakweg 20 meter, houd in dat Alice dus te kort leverd met zijn 1,5 meter.

Dat doe ik dus als echt niets anders helpt, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat het probleem niet oplost, denk eerder aan portforwaarding van explorer of is dat nu iets heeeeel geks wat ik nu zeg.

Ik wil nog wat vragen, ik ben nieuw hier op dit forum, zit ik hier met mijn vraag op de verkeerde gedeelte van het forum ?

BMP
Geloof me maar, zet het modem bij het isra punt je wilt zo min mogelijk ruis

Je kan een gewone kabel kopen (geen cross) werkt het niet dan koop je een verbindings blokje en gebruikt de cross van alice met het blokje op de gewone straight dan heb je er lange cross van gemaakt.

Explorer geforward GrinGrin ja daar zeg je wel wat geks nee dat hoeft niet.

Een draadloze router is ook nog een optie natuurlijk WinkWink

Succes BMP

elloco
Oke zal volgende week zaterdag mijn kelederkast voorzien van stroom en de modem daar plaatsen.

Maar kan je misschien een verklaring voor geven dat explorer steeds er uit ligt maar dat Utorrent vrolijk doorgaat met downloaden-seeden.

De signaal is er dus wel degelijk, waarom zet de modem explorer buitenspel, daar ben ik benieuwd naar.

BMP
Het kan best zijn dat utorrent wat na ijlt, als je een netwerk monitor installeerd dan kan je het echte netwerk verkeer goed bekijken Wink
Gewijzigd door BMP op 14 september 2008, 17:53

wise guy
elloco schreef:
Oke zal volgende week zaterdag mijn kelederkast voorzien van stroom en de modem daar plaatsen.

Maar kan je misschien een verklaring voor geven dat explorer steeds er uit ligt maar dat Utorrent vrolijk doorgaat met downloaden-seeden.

De signaal is er dus wel degelijk, waarom zet de modem explorer buitenspel, daar ben ik benieuwd naar.

De éérste stap is idd je modem zo dicht mogelijk bij het IS/RA-punt en de kabel van het IS/RApunt naar je Copperjet max. 30 centimeter.

De tweede stap (zou ik doen) is je connectie's van Utorrent knijpen.
Sommige connectie's kunnen zelfs uren in je modem blijven hangen, schakel Utorrent eens helemaal uit en kijk dan morgen eens weer.

Suc7!

elloco
Utorrent helemaal uitgezet, nu kan ik de hele avond internetten zonder problemen.

kelederkast = kelder kastFrown

Hoe dan ook, Utorrent moet zo en zo op elke willekeurig modem-pc kunnen lopen zonder dat de boel plat gaat.

Mijn vorige provider Planet en modem Speedtouch hadden geen enkele probleem ermee en de modem was gewoon in de woonkamer geplaatst dus niet in de kelder kast 30 cm van isra.

Oke, nieuwe modem en nieuwe provider is dus nieuwe regels, dat ga ik volgende zaterdag uit proberen.

BMP
Je moet de aantal connecties van utorrent knijpen, of nog beter ga over op usenet dan heb je geen problemen meer.SmileSmile

BMP
Gewijzigd door BMP op 14 september 2008, 23:03

elloco
Laatste nieuw.s

Afgelopen zaterdag de hele dag in de weer om electra aan te leggen in de kelderkast en de modem daar te plaatsen zokort mogelijk bij de isra punt.

Terwijl ik bezig was werd ik gebeld door Alice of mijn verbinding goed was, ik was verbaasd en zei dat ik dat nog niet wist omdat ik bezig was met het aanleggen van electra, maar ik wel kon melden dat zodra Utorrent aanging het pc plat lag, dus ik zei tegen haar als ik nu utorrent aanzet dan kan ik zien of pc plat gaat, vond het vreemd dat Alice mij belde dus ik vroeg tegen haar of mijn verbinding een klaplijn had, dat bevestigde ze, dus ik vroeg of mijn verbinding was geknepen, dat bevestigde ze ook.

Goed, Alice ging verder met haar werkzaamheden GrinGrin en ik ging verder met mijn klus.

Modem is goed gek , zo had ik verbinding met internet en dan geen telefoon.

Ben dus de hele gaanse dag in de kelderkast gelegen Angry en al de troep in mijn woonkamer, moest toch ruimte hebben FrownFrown

Eind van de dag had ik de verbinding zover was dat het niet meer plat ging, utorrent kan ik wel gebruiken maar de internet verbinding gaat wel langzaam.

Er is vooruitgang maar het is lang niet optimaal.

Mocht iemand nog tips hebben over Utorrent beter laten lopen dan hoor ik het nog.

Ik heb nog een vraag als ik het goed heb beschikt ode modem ook over een router, kan dat uitgezet worden???.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet ligt steeds uit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief