obey-robots.txt
23 November 2017, 04:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

Geen ADSL op opleveringsdatum

Ecila
Op 17-09 zou Alice ADSL worden aangesloten, maar op geen van beide aderparen is er een ADSL-signaal. Gisteren gebeld, maar na 15 minuten wachten had ik nog niemand aan de lijn. Vanmiddag nog eens gebeld, nu 25 minuten gewacht en weer niemand aan de lijn. Dit heeft me nu dus al € 10,00 gekost zonder dat ik het probleem heb kunnen melden. Ik heb het ook per email gemeld, maar vrees het ergste.

Overigens heb ik ook nog niet kunnen inloggen in de Alice Lounge, terwijl in de brief d.d. 02-09 stond dat dat per direct mogelijk zou zijn. Mijn email daarover werd beantwoord met: "Er zijn op dit moment onderhoudswerkzaamheden in de lounge." En dat ze graag van me horen op het 0900-nummer.

Lantas
Hai Ecila,

Dit probleem heb ik ook gehad.
Ze wisten niet wat het was en hebben een ticket aangemaakt voor de technische helpdesk.
Na 8 werkdagen! werd er gebeld en de volgende dag kwam er een KPN monteur.
De oorzaak was dat er 2 draadjes niet in de centrale zaten waardoor we geen signaal hadden.
Dus denk toch dat je maar moet bellen.
Mailen heeft inderdaad geen zin en inderdaad meestel antwoorden ze met dat je moet bellen naar het 0900 nummer.
En de Alice lounge sja als ze daar mee bezig zijn kunnen hun daar ook weinig aan doen.

Succes!

Lantas
Gewijzigd door Lantas op 20 september 2008, 13:23

redlek
Kijk hier eens wellicht bied dit uitkomst

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=40&thread_id=888&pid=6134#post_6134

Ecila
redlek: het andere aderpaar had ik ook al geprobeerd. Niet in een wandcontactdoos, maar op de plaats waar de loden kabel het pand binnenkomt in het IS/RA-punt.

Lantas: inmiddels heb ik op mijn twee emails over dit probleem antwoorden van Alice ontvangen.

In de eerste reactie schrijven ze dat ze bericht hebben ontvangen van BBned dat de activatie is uitgesteld omdat er laswerkzaamheden moeten plaatsvinden. Als ze me dat vantevoren hadden laten weten had ik die € 10,00 aan telefoonkosten kunnen uitsparen!

In de tweede reactie staat dat dit probleem niet per email kan worden opgelost en wordt me gevraagd of ik toch de klantenservice wil bellen.

redlek
Ecila: op een ander forum word een email adres genoemd die je wellicht verder kunt helpen. "Denan"Wink

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307721/last

Wellicht zijn er ook op dit forum nog mensen die iets meer kunnen doen door hun een PM te sturen.
Gewijzigd door redlek op 21 september 2008, 20:55

Ecila
redlek schreef:
Ecila: op een ander forum word een email adres genoemd die je wellicht verder kunt helpen. "Denan"Wink

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307721/last

Wellicht zijn er ook op dit forum nog mensen die iets meer kunnen doen door hun een PM te sturen.

Hartelijk dank. Ik heb me ingelezen en een bericht geplaatst.

Ecila
Op 27 september belde Alice me dat de lijn "gewoon" sinds 22 september zou moeten werken en dat de eerder aangekondigde laswerkzaamheden niet nodig waren. Uiteindelijk heb ik de medewerker ervan kunnen overtuigen dat ik op de 24e alledrie de vrije aderparen nog eens had geprobeerd en dat er nog nergens ADSL op zat (er komen vier aderparen het pand binnen voor twee woningen, waarvan op 1 paar Tele2 zit). Er werd alsnog een KPN-monteur ingeschakeld.

KPN belde me op 30 september voor het maken van een afspraak en op 1 oktober 's ochtends is de KPN-monteur langsgeweest. Daarvoor was hij al even in de centrale geweest en constateerde dat daar de verkeerde lijn was aangesloten ("707" i.p.v. "807" of zoiets, in ieder geval een lijn die naar een heel ander huis ging). Dat had hij 10 minuten voordat hij bij mij thuis kwam opgelost en inderdaad vond hij het ADSL-signaal op het derde aderpaar dat hij uitprobeerde.

Twee weken na de oorspronkelijke opleveringsdatum en na een hoop nietszeggende of verkeerde informatie van Alice heb ik eindelijk een werkende verbinding. Rond 22 september is de lounge ook gaan werken.

Het downloaden van een 100MB-file vanaf BBned gaat met 1,78MB per seconde.
Gewijzigd door Ecila op 01 oktober 2008, 16:14

MisterSenseo
Hardstikke blij mee zijn,niets meer aan doen,dit is een mooie Alice snelheid

MrKoen
Jeejtje.. 1,78 MB/sec.. nice! Ik haal amper de 1MB/sec. Bij mij waren ze ook 2 weken te laat met realiseren van de aansluiting. Lag er aan dat het oranje/witte aderpaar niet goed was verbonden onder de lasdop van de KPN aansluiting. Ik vond het wel erg netjes dat ze ook pas abonnementsgeld gaan rekenen vanaf het eerste moment dat je modem verbinding maakt met hun server. Op zich niets meer dan terecht, maar ik zag het getouwtrek al voor me om dit recht te krijgen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen ADSL op opleveringsdatum', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief