obey-robots.txt
22 September 2017, 21:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Dit is volgens mij pure oplichting...

bakkie
Sinds 3 maanden heb ik mijn internet via Alice. Ik dacht; lekker snel voor weinig. Dat is ook hoe Alice haar product verkoopt volgens mij.

Volgens de postcodecheck zou ik een snelheid kunnen halen TOT 20Mbps. (ik ben mij bewust van het woord TOT en dat verschillende factoren de snelheid kunnen beperken)

Helaas haal ik (zoals velen) de beloofde snelheid niet. Met een beetje geluk haal ik de 7Mbps. Eerst lag dit volgens Alice aan mijn koper en/of ISRA. KPN gevraagd om dit te testen en niks mis mee, alus de KPN monteur. Ook de afstand naar de centrale is niet heel ver (1650 m). 16 - 20 Mbps moet echt te halen zijn.

Alice hiermee geconfronteerd en nu zeggen ze opeens dat het ligt aan de afstand naar de centrale en dat mijn profiel '' wide-open'' staat. Nu ben ik eens in mijn modem gaan kijken en het blijkt dat mijn profiel op 8Mbps is gezet. Alice geeft nu als uitleg dat zij dit gedaan hebben, omdat anders mijn verbinding misschien helemaal niet gaat werken. Maar hoe kunnen ze dat nu weten? Ze hebben het nog nooit geprobeerd!! Ik heb ze voorgesteld om mijn profiel op 20Mbps te zetten, zodat ik ZELF kan kijken of de lijn werkt of niet. Dat weigeren ze gewoon.

Het mooie is; Als ik de klantenservice bel en zeg dat ik klant wil worden en wil weten wat mijn snelheid zou worden op mijn postcode, dan zeggen ze rustig: tussen de 16 - 20 Mbps. Als ik vervolgens weer bel en zeg dat ik mijn snelheid niet haal, zeggen ze dat op mijn postcode een snelheid van 4 Mbps te halen is en dat ik dus nog van geluk mag spreken.

Is dit niet gewoon pure oplichting? Zeggen dat je iets verkoopt, maar dit uiteindelijk niet doen.

Lantas
Nee ze hebben gelijk.
Je mag uberhaupt blij zijn dat je dan uberhaupt verbinding hebt.
Met kabelinternet heb je hier geen last van dan heb je meestal de snelheden die op de site van de betreffende kabel maatschappij te zien zijn.
Hier kan Alice niks aan doen de snelheid ligt aan de afstand van de centrale naar je huis.
Gewijzigd door Lantas op 24 september 2008, 14:43

joost1965
De snelheid is inderdaad aan de lage kant , ik weet zo niet de oorzaak.maar vertrouw niet blindelings op de kpn monteur.Die had bij mij gekeurt en goed bevonden, terwijl waar hij meettte de snelheid heel laag was. Ik moest zelf de kabels verleggen om hogere snelheid te halen. En voor die kpn monteur betaalde ik wel 69 euro.
Joost

bakkie
@ Lantas: Maar hoe kunnen ze dan verkopen dat 20MBps haalbaar is, terwijl ze het limiet zelf op 8Mbps zetten? Stel je voor dat je via een advertentie een iPhone koopt en als je hem geleverd krijgt, krijg je een oude siemens o.i.d. Dan denk je toch ook niet: "ach, ik ben blij dat ik tenminste kan bellen''? Dat is niet de issue. Ze zeggen dat 20Mbps haalbaar is, maar ze zetten de max. op 8 Mbps. Dan is 20 dus nooit haalbaar.

tian_b
> Nu ben ik eens in mijn modem gaan kijken en het blijkt
> dat mijn profiel op 8Mbps is gezet.

Hoe doe je dat? Ik ben wel benieuwd hoe dat bij mij is ingesteld.

bakkie
tian_b schreef:
> Nu ben ik eens in mijn modem gaan kijken en het blijkt
> dat mijn profiel op 8Mbps is gezet.

Hoe doe je dat? Ik ben wel benieuwd hoe dat bij mij is ingesteld.

1. Inloggen op je modem via 172.19.3.1
gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

2. Ga naar ''configuration''

3. Ga naar ''Ports''

4. Ga naar "DSL"

5. Kijk bij: Rx Bit Rate

Dat getal is je maximale downloadsnelheid zoals Alice die in je profiel heeft gezet. Bij mij is dat 8053200. (8Mbps dus)

tian_b
Dank je!

Bij mij staat 'ie op 11484900 en dat is inderdaad wat ik maximaal haal. Terwijl ook mij 16-20 Mbit was voorgespiegeld.
Flauw zeg!
Vraag me af op basis waarvan ze dit instellen.

arno2402
Hoi allemaal,

Bij mij hebben ze dan via de mail gemeld dat ik terug ben gezet op 8MB omdat de 16..18MB die ik zou moeten halen tot het "klapperen van de lijn" zou leiden...
Ik heb het getest maar ik kom niet verder dan 5,9MB effectief...

Ik zie dit inderdaad als pure oplichting en heb schriftelijk verzocht tot teruggave van (een deel van) mijn abonnementsgeld.

Overigens blijf ik van mening dat niet de lijn, maar die lelijke Allied Data Coppernic 1616P de oorzaak is van de slechte verbinding. Die dingen werden ook aangeboden toen de lijnen nog maximaal 4MB haalden. Volgens mij ondersteunen ze hardwarematig de nieuwe standaard niet met hoge snelheden en worden ze nu veel te heet...

Greetz
Wink

redlek
Aan de hand van wat bepalen ze dit dan ?

Zou het ook niet te maken hebben met een klapperlijn in de wijk ? als er teveel mensen zijn die klagen in één bepaalde wijk dat er vantevoren al actie word ondernomen, en dat ze dan voor die wijk het profiel al lager zetten om nog meer problemen te voorkomen ?
Gewijzigd door redlek op 25 september 2008, 15:35

Lantas
De modem die hun leveren is inderdaad niet een van de beste modems, veel problemen mee ook de meeste dect telefoons kunnen er niet op aangesloten worden.
Maar aangezien de afstand van de centrale naar je huis denk ik toch dat je blij mag zijn met 8 mbps.
Volgens mij is dit redelijk normaal.
En die snelheidscheck van Alice en niet alleen van Alice van alle providers die z'n snelheidscheck hebben moet je heel ernstig met een ton zout nemen dat is allemaal onzin en dat geeft je nooit zekerheid dat je inderdaad die snelheid krijgt.
Plus dat het inderdaad is dat ze TOT 20 mbps leveren en niet dat je daadwerkelijk 20 mbps krijgt.
Op dit forum is ook iemand vinden kan het zelf niet zo gauw meer vinden die zit 1200 meter van de centrale af en heeft een snelheid van 12 MBPS aangezien jij nog verder zit dan 1200 meter is het ook logisch dat jij nog minder dan 12 mbps haalt.
Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben hoor dit is alleen wat ik denk dat het is.
Gewijzigd door Lantas op 25 september 2008, 15:44

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dit is volgens mij pure oplichting...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief