obey-robots.txt
20 September 2017, 16:35
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

FTP server draaien

beije019
hallo allemaal: ik heb altijd een ftp server (serv-u) kunnen gebruiken via Chello (notabene!) maar met Alice......no way!! direct na het verbinden komt er een time out. maar weer even via Chello voor de FTP...maar ja: die is binnen een maandje weg als Alice toch nog gaat bevallen....(alice bevallen???Frown

Black Tiger
Ik heb je posting even verplaatst want een ftp server draaien heeft niets met Alice storingen te maken.Smile

Een time-out? Wel de juiste port-forwarding gedaan?
En komt het ip adres van je pc overeen met het ip adres waarnaar de port-forward in je Copperjet verwijst?

Greetings, Black Tiger

vincentdv
Wel de juiste port-forwarding gedaan?
En komt het ip adres van je pc overeen met het ip adres waarnaar de port-forward in je Copperjet verwijst?

Bedoel je hiermee de 'reserved mapping'? Want dat werkt bij mij ook niet. En dat blijkt vooral door het feit dat als ik bij transport voor 'all' kies en dan het externe ipadres in mn browser typ, ik toch de login van het modem krijg (ipv mn webserver waar ik in de mapping naar heb verwezen).

beije019
hallo Black Tiger,
dank je voor je reply; ik verdwaal een beetje in het modem menu: alles wat je probeert moet je voor inloggen op de web-inlog.
hoe forward ik mijn echte ip adres naar mijn pc ip? in mijn sitecom staat mijn ip op DMZ, en in mijn ftpprogramma staat het echte IP doorgelinkt naar mijn pc ip. kun je me uitleggen hoe ik dat in de copperjet moet inregelen?Frownmijn situatie is als volgt:

*het alice modem is aangesloten op mijn Sitecom wl-153 router
*in de oude situatie was het UPC modem ook op de Sitecom, met DMZ naar mijn pc en in serv-U FTP "allow passive mode" naar het UPC IP adres.
concreet is mijn vraag dus: hoe pas ik de instellingen aan, zodat de FTP wil draaien?
Gewijzigd door beije019 op 10 oktober 2007, 23:02

Black Tiger
@Beije019:
De makkelijkste methode? Als het op je Sitecom werkte, dan je Copperjet (middels de admintool) in bridgemode zetten en koppelen op de WAN poort van je Sitecom, dan zou het weer moeten kunnen. Maar veilig is een DMZ niet.

Ik ken helaas de Copperjet niet van binnen in het usermenu. Daarnaast weet ik momenteel niet of je de sitecom via de Wan poort of via een van de LAN poorten op de Copperjet hebt aangesloten. Deze laatste methode zou het wel een stuk gemakkelijker maken.

Feitelijk kun je dan het beste je pc een vast ip adres geven, dus geen dhcp gebruiken. Daarna in de Copperjet echt een port-forward maken, dus poort 21 forwarden naar het interne ip adres van je pc.
De Serv-U kun je dan instellen dat hij zowel naar het externe ip adres alsook naar je interne ip adres van je pc moet luisteren.

Dus als je me kunt uitleggen hoe je exact de Copperjet op de Sitecom hebt aangesloten (via WAN of LAN poort) en hoe ze beide ingesteld staan (DHCP aan of uit) kan ik je wellicht een stuk verder helpen.
Of een van de andere gebruikers misschien hier die een Copperjet hebben.

@VincentDV: Het zou kunnen dat dit in de Copperjet dit "reserved mapping" noemt, dat zou ik in de handleiding moeten nakijken.
Het is vrij logisch dat als je gaat proberen naar je externe ip adres (zeker als je dat via een browser doet) dat je dan in de config van je modem uit komt i.p.v. op je ftp server.
Tenzij nat-loopback actief is, maar dat is alweer een technische term en ik kan je niet uitleggen waar deze in de Copperjet te vinden is.
Wat wel zou kunnen is dat je eens via een proxy probeert naar je externe ip te browsen, dat zou moeten lukken.
Doch dat is http server en deze thread gaat over een ftp server. Het zou dus fijn zijn als je voor je eigen vragen even een nieuw topic opent. Dan houden we het overzichtelijk.
Greetings, Black Tiger

beije019
de admintools zijn met succes doorgevoerd! ik kan dus als admin op de copperjet komen. Ik heb de sitecom via de wan port aangesloten. als ik je goed begrijp, moet ik de copperjet nu in bridge mode zetten? hoe doe ik dat (in welk menu onderdeel??) ik heb hier nog geen ervaring mee helaas!

je tweede optie is aansluiten op een lan poort; dat heeft geen gevolgen voor de andere pc's in huis, die via de draadloze sitecom zijn verbonden? hoe geef ik mijn pc in die 2e optie (via lan) een vast ip adres? ik heb nog even een jpg er bij gedaan: kan nu dus veel doen, maar hoe...dat laat ik me graag vertellenSmile

beije019 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door beije019 op 14 oktober 2007, 15:30

beije019
o ja: ik vond nog een NL handleiding van de Copperjet 1616-2p
ik post em hier maar even voor de liefhebber....misschien staat ie al ergens??? nou ja...beter dubbel dan helemaal niet!Wink
http://www.unet.n...616-2P.pdf
Gewijzigd door beije019 op 11 oktober 2007, 19:35

Black Tiger
Laten we het even op de WAN aansluiting houden, dus vanaf de Copperjet met de kabel naar de WAN poort van de sitecom.

Volgens het bijgevoegde plaatje, moet je de Copperjet dan in "Bridge only" zetten volgens mij. Dan moet je externe ip adres bij de WAN gegevens van je Sitecom komen te staan en in feite zou je dan alleen de Sitecom hoeven aanpassen.

Kijk hiervoor in de Sitecom naar de DHCP range. Indien bijv. staat dat de ip adressen van 192.168.1.10 tot 192.168.1.254 lopen, dan ga je daar net buiten zitten voor de zekerheid, dus bijv. stel je je pc in op ip adres 192.168.1.9.
Wel is het belangrijk om eerst te kijken welk ip adres de gateway en naamserver heeft, dat is normaliter het LAN ip van de Sitecom, dus 192.168.0.1 of 192.168.1.1 in de meeste gevallen.

===
Bij de tweede optie moet je er alleen naar kijken dat het LAN ip adres in hetzelfde netwerk zit als dat van de copperjet maar ook buiten de dhcp range.
Als de copperjet dus 192.168.2.1 heeft en de dhcp begint bij 192.168.2.5 zet dan het LAN ip van de Sitecom op 192.168.2.1 en schakel DHCP op de Sitecom uit.
Een vast ip voor een pc kun je altijd zelf instellen via de eigenschappen van je lan verbinding in windows en dan de eigenschappen van tcp/ip.
Indien je deze tweede methode neemt, kun je bijv. 192.168.2.6 nemen als de Copperjet 192.168.2.x als ip adres geeft automatisch.
Let ook hierbij weer op het instellen van de gateway en naamserver (DNS) die beiden in dat geval het interne ip van de Copperjet moeten hebben.
Bij mijn voorbeeld blijvende zou het dan 192.168.2.1 zijn vermoedelijk.

Wellicht is voor jou de eerste methode het gemakkelijkst, die bridgemode dus, omdat je de Sitecom beter kent dan de Copperjet en het in dat geval gemakkelijker is om in de Sitecom dingen in te stellen.

Greetings, Black Tiger

beije019
dank je!!
hoewel je uitleg niet bepaald onduidelijk is, lukt het me toch niet...
alles wat ik op de copperjet doe, reslteert in een foutmelding (error).
daarna slaat het modem gewoon helemaal op slot, en is een harde reset nodig. daarna werkt alles wel weer, maar ondanks de admin rechten, kan ik vrijwel niets veranderen....alsof het overruled wordt of zo vanaf de server?!?!? (zal toch niet kunnen???) overigens vroeg ik me zo af of ik het modem wel kan configureren via de router, of dat de pc regelrecht op de router moet??

maar goed: ik wacht nog even af tot iemand anders wellicht uit eigen ervaring met deze alice-copperjet heeft gefrutselt.....zo lukt het dus gek genoeg nietFrownter aanvulling: ook msn live geeft problemen met gedeelde mappen......binnenhalen gaat prima, maar verzenden doet ie niet! (maar dat ligt misschien aan msn hoor) of zou de copperjet net die uitgaande poort ook hebben afgesloten???
Gewijzigd door beije019 op 13 oktober 2007, 19:33

Black Tiger
Ik lees net in een ander topic (bij hardware instellingen) dat daar ook iemand problemen heeft met het op juiste manier in bridgemode krijgen van de Copperjet.
Misschien kun je dat topic even volgen om te bekijken of het inderdaad wel goed mogelijk is en wat de juiste wijze is om het te doen, want zoals gezegd heb ik zelf geen Copperjet en kan dus niet voor je testen.

Ik kan me niet voorstellen dat de Copperjet uitgaande poorten afsluit, het niet kunnen verzenden met MSN kan ook aan degene liggen waar je naartoe verzend of liever gezegd diens firewall bijv.
Wat je nog zou kunnen doen is kijken of de Copperjet een uPnP funktie heeft en zoja deze dan ook activeren, want dat is waar MSN gebruik van maakt.

Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP server draaien', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verliest connectie bij bepaalde server Helpdesk 6 28 maart 2012, 18:40
mail server niet bereikbaar 3 juni 2011 Storing 14 09 juni 2011, 11:09
Mail server ligt eruit! Eigen netwerk 1 17 februari 2011, 17:23
Geen mail te versturen via Alice server Algemeen 5 02 januari 2011, 13:18
Alice Email server niet bereikbaar? Storing 3 25 januari 2010, 16:49
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief