obey-robots.txt
21 November 2017, 03:35
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

isdn behouden van kpn en ernaast alice?

peterdejong8
hallo,

ik zit met een vraag (hoop dat hij hier goed staat.)

wij hebben nu hetnet internet over isdn, wij willen misschien over gaan op alice, maar alice ondersteunt geen isdn. kan dat wel via een andere manier? maar alleen internet van alice want ik wil het bellen nog gewoon bij KPN houden.

ik zal even zeggen hoe het er hier bijstaat:
onze kabel komt binnen word gesplitst en 1kabel gaat naar de router/modem voor internet. de andere kabel gaat door een kastje heen en dan naar de quatrofox. wij hebben 2telefoonlijnen in gebruiken en hebben er in totaal 4.

wat kan ik doen?Shock

hop dat jullie me kunnen helpenGrin

BMP
Als er een aderpaar in gebruik is, en de andere is niet aangesloten dan moet het kunnen.

Maar waarom zou je geen telefoon van Alice willen dan? het is veel goedkoper, mijn ervaring is tot nu toe twee uitvallers tijdens bellen sinds de aanmelding in februari dit jaar, valt erg mee ook de geluidskwaliteit van vodsl is goed te noemen.

Kijk wel even wat de afstand is tot de centrale, dat is belangrijk voor de snelheid,

kijk hier even http://pcdb.bbned...

Succes,

Gr BMPWink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

peterdejong8
ok fijn dat je wilt helpen, mijn vader (die alles regelt maar er eigenlijk geen verstand van heeft) die wil gewoon met bellen op kpn blijven. maar over welk aderpaar heb je het nu? in de quatrofox? of ergens anders? dan zal ik gelijk kijken Pfft. want ik ben dit slome internet van nu ZAT.

mvg peter

BMP
Peter, het isra punt is waar de groene kabel van de kpn in het huis komt.

vanaf dat punt gaat het in een verdeel kastje waar twee aderparen zitten
als er een aderpaar is gebruikt dan kan alice op het andere aderpaar worden aangeslotenWink

Nog even over de telefoon van alice, ze ondersteunen nog niet 2 lijnen, maar in de toekomst wel waarschijnlijk dat die optie er bij komt.

Gr BMPWink
Gewijzigd door BMP op 01 oktober 2008, 22:28

peterdejong8
klopt 2 draadjes zitten erin en er kunnen er volgens mij 5in.
(zie de foto die ik zo juist heb gemaakt)

daar kan ik dus alice op aansluiten krijg ik daar een aansluit pakket van alice bij? of moet ik er nog iets bij zeggen? en hoe zit het dan precies? gebruikt hij dan 1van mijn 4lijnen? en kan de splitter dan weg, want die is niet meer in gebruik aangezien dan mijn huidige router/modem weg kan.

BMP
Als er maar twee draden van het isra punt gebruikt zijn dan, komt alice op het andere aderpaar, maar dat weten ze bij kpn en bbned dan wel.

Waarschijnlijk kan je huidige splitter weg omdat je alleen maar isdn telefonie behoud, maar zeker weten doe ik het nietFrown

Je krijgt van alice een alicebox voor het internet, je sluit dan het vrije aderpaar van het israpunt daar op aan, vanaf de alicebox (copperjet 1616 -2p) doe je de lankabel in een switch of wifi/ router om vervolgens je netwerk te bedienenWink

Weet je al de afstand tot de centrale ???

Gr BMPWink
Gewijzigd door BMP op 02 oktober 2008, 16:37

peterdejong8
okey duidelijk, maar wat je daar ff zegt vat ik niet. want ik sluit dus gewoon de 2 adrekabels eraan en waar gaan die aderkabels heen dan? naar een kastje van alice? want je zegt dat ik die coperjet moet aansluiten aan een switch of woforouter, die heb ik niet.

of kan de coperjet soms gelijk aan die aderdraden?

de afstand tot de centrale bedraagt 298 meter. dat is dus denk ik geen probleemWink

mvg peter de jong

BMP
Peter,

298 meter man, dat is super, dan heb je minimaal 16/m/bit GrinGrin

de twee vrije ader draden sluit je aan op de adsl poort van de copperjet (het kastje van alice)

en de switch of router, of alleen de pc komt/komen op de ethernet poort van de copperjet,

Maar de handleiding zit wel bij het pakket, daar kom je wel uit.

Als je maar een computer hebt dan heb je niet een switch of router nodig, maar als je draadloos wilt wel een wifi router.Wink

Gr BMPWink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'isdn behouden van kpn en ernaast alice?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief