obey-robots.txt
20 September 2017, 16:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Cross kabel en oplevering (edit email doet het ook)

jarjarbinks
GrinVandaag Alice opgeleverd gekregen. Historie was:Grin

8 september aangemeld (telefonisch) + melding 8 oktober actief.

12 september telefoontje KPN ze komen meeten op 10-10-07

12 september email en brief van bevestiging.

28 septermber nogmaals email bevestiging dat 8 oktober doorgaat en dat ik kon inloggen in de lounch (helaas tot op heden niet mogelijk)

4 oktober een door van Alice met modem en kabels, meteen alles aangesloten maar helaas geen verbinding (kon het toch proberen)

8 oktober geen verbinding besluit maar af te wachten tot KPN is geweest

10 oktober KPN voor de deur, was nog iets niet in orde in een 'tussen' kast en is meteen goed gezet. Alles werkt, snelheid naar verwachting.

Wacht met spanning dat ik de lounch in kan, weet nu niet mijn mail adres of is dit voornaam.achternaam@alice.nl ??

Tevens heb ik nog een vraag over de Cross kabel die in de doos zat.

Heb deze gebruikt op een laptop rechtstreeks op het modem en werkt meteen. Probeer nu zonder cross kabel op mijn router werkt ook meteen, maar iets langzamer.
Iemand een idee of de cross kabel nu wel of niet er tussen moet?

Bedankt voor jullie hulp.
Gewijzigd door jarjarbinks op 12 oktober 2007, 23:41

obi
Gefeliciteerd Jarjarbinks, ook weer eens goed om te lezen hoe het
wel kan werken met Alice!Smile

btw net nog gecheckt op Alice Lounge.....nada
Gewijzigd door obi op 10 oktober 2007, 22:40

vincentdv
Ik heb de cross-cable nog niet gebruikt. Lijkt me ook niet nodig gezien het feit dat de modem geschikt is om direct je pc op aan te sluiten. Als ik de standaard utp kabel direct vanuit het modem in mn pc prikt werkt het direct. Een router vertraagt altijd wel iets, dat heeft te maken met het feit dat hij elk pakketje gegevens even moet bekijken: waar komt het vandaan, waar moet het heen en vormt het een veiligheidsrisico. Dat doet een router razendsnel maar bij grotere bestanden merkte ik wel een kleine afname van de snelheid.

MacGyver
gezien het feit dat de modem geschikt is om direct je pc op aan te sluiten.

Oh? Mijn ervaring is anders... Zonder crosscable bleef hij stug volhouden dat er geen kabel was aangesloten.

Daniel
@macgtver.
klopt, ligt aan je nic in je pc.
Sommige nics herstellen zichzelf, andere geven aan kabel niet aangesloten.

jarjarbinks
Maar of het snelheidsverschil opleverd is mij niet bekend, bedoel cross kabel of niet.

jarjarbinks
Gisteren een mail gestuurd naar servicedesk. dat ik tevreden ben, echter niet in de lounch kom en dus geen email heb.

Zag dat meerderen de lounch konden gebruiken dus ik maar eens.
5 minuten geleden weer eens geprobeerd en en zie ik kan inloggen. Heb mijn email adres gewijzigd en pasw.

Meteen getest natuurlijk en werkt prima.

Na een paar dagen proberen nog steed tevreden, nu vooral omdat email ook werkt. Snelheid welke ik verwacht had en telefoon ook prima.

Had eerst wel last van het resetten van de lijn zodra je begon te bellen. Echter na het aansluiten van de telefoon rechtstreeks op mijn modem was dat ook opgelost. In huis loopt er dus een lijntje niet goed. Moet dat nog eens onderzoeken.
Gewijzigd door jarjarbinks op 12 oktober 2007, 23:43

GrrRon
Ik heb over het gebruik van een cross cable een mailtje gestuurd naar Allied Data.
En dit is antwoord wat ik kreeg:
"Alle 16XX CopperJet producten hebben geen Cross kabel nodig schakelen
zelf indien noodzakelijk. De 8XX serie CopperJet hebben wel een Cross
kabel nodig."

Dus het zou niet moeten uitmaken.
Gewijzigd door GrrRon op 15 oktober 2007, 15:02

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cross kabel en oplevering (edit email doet het ook)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Geen geldige ip config na ophalen email Instellingen 4 26 februari 2012, 11:40
Storing email Storing 5 15 november 2011, 11:06
Weer email storing en weer geen melding op de site?? Storing 8 30 augustus 2011, 00:32
4 huistelefoons op de copperjet = doet niet Eigen telefoon netwerk 34 11 juni 2011, 12:57
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief