obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 17:54
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Copperjet 1616-2P en router/switch???

bt4ever
Hallo allemaal,

Ik heb een copperjet 1616-2P en deze wil ik graag aansluiten op 2 netwerken, mijn eigen pc en een receiver (dreambox).
Ik heb vanalles geprobeerd, een router , een directe switch, maar het levert allemaal hetzelfde probleem op:
Ik heb tegelijkertijd wel internet, maar de volgende dag heeft de dreambox wel verbinding, maar de pc jammer genoeg niet. Zodra ik het stroom uit de copperjet erafhaal en weer erop doe heb ik meteen internet op beide apparaten, maar dat moet ik dan dus elke ochtend doen. Is er iemand met een oplossing die zeker werkt? Ik ben al een weekje bezig en heb nog steeds geen resultaat gehad.
Klopt het trouwens ook dat de modem van Alice maar internettoegang verleent aan 1 mac address en niet aan 2???

BMP
Ik snap het probleem niet echt, ik heb zelf een router en daar twee laptops draadloos op ook twee vaste computers aangesloten, ook vanaf de router nog een switch met daar op de Rapsody n35 (hd netwerk speler)

en het werkt allemaal vlekkeloosWink

mischien heb je wel een routering probleem,

Wat je wel kan proberen zet de CJ op zipb modus, daar zijn veel topics over, gebruik even de zoek functie, de CJ staat standaard op routed modus ingesteld en met een router er achter geeft dat problemen.

Sla instellingen wel op in de CJ als je dat niet doet dan zijn je instellingen na een stroomstoring weg.

na aanpassingen / veranderingen reset de router en de copperjet , en probeer het dan weer eens .

Nou meer tips heb ik zo 123 niet Wink

Succes.

BMP

Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

bt4ever
Het is net gebeurd weer. Sinds 9 uur ochtend heb ik internet op zowel pc als dreambox, maar net is internet op de pc weggevallen, terwijl het op de dreambox wel deed. Eventjes de copperjet gereset en ik had weer internet. Maar een switch erachter zou toch sowieso geen problemen moeten opleveren??

BMP
Gaat het adsl lampje op de cj dan ook uit? dan heb mischien wel een klapperlijn, wat is de afstand tot de centrale?

BMP

bt4ever
Nee, het ADSL lample gaat niet uit, dat is dus niet het probleem.

bt4ever
Zou het probleem mij Alice kunnen liggen?
Als ik naar de pagina van de modem ga zie ik bij primary en secundary dns niet de adressen staan die alice heeft gegeven. En volgens www.whatismyipadress.com is mijn ip ergens in gorinchem gevestigd, terwijl ik in amsterdam blijf, hoe is dit mogelijk???

BMP
Dit zou het moeten zijn Wink

Primary DNS: 217.149.196.6 .
resolve10.dns.internl.net
Secondary DNS: 217.149.192.6
resolve20.dns.internl.net

Je kan ze altijd handmatig toevoegen.

BMP.Wink

bt4ever
Het probleem ligt bij het dns idd, zowel msn messenger als windows geeft aan dat het een probleem met het dns is. Ik weet niet of anderen het ook hebben, maar ik heb ff gegoogled en kwam erachter dat meerdere mensen dit probleem hebben. Wel vreemd overigens, op de handleiding staat 62.177.144.11 en 82.204.127.40, terwijl ik een ander dns heb in feite. Maar ik heb twee andere dns ingevoerd in mijn netwerkkaart (208.67.222.222 en 208.67.220.220), kijken wat dit oplevert. Moet ik deze trouwens ook in ed modem invoeren????

BMP
Hmmm het lijkt wel of de instellingen ven de copperjet niet goed zijn.

Je moet niet de instellingen van je netwerkkaart veranderen, die laat je op automatisch verkrijgen staan (standaard instelling)

Wel hoor je de dns servers te zien zoals ik heb aan gegeven, wat je ook kan proberen is om de standaard instellingen van alice terug te zetten.

Die kan je hier http://alice.gebr...nload_id=8 downloaden, wel doel opslaan als, anders download hij niet.

Ga naar de webadmin van de copperjet en ga naar system / update
daar heb je wel het webadmin wachtwoord voor nodig dat is:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: bb@l1cE322

Selecteer via bladeren het Configuration Profile dat je hier hebt gedownload en update.

Vergeet niet (als alles naar behoren werkt bij configuration save config te doen , anders onthoud de copperjet de nieuwe instellingen niet na een stroom uitval.

En trek even de stekker uit de copperjeten reboot voor de nieuwste dns server instellingen die automatisch ge update worden.

Veel succes.

Gr BMPWinkWink
Gewijzigd door BMP op 05 oktober 2008, 21:20

bt4ever
Heb heb geupdate, na het saven had ik op de hoofdpagina disconnected en alle velden waren leeg, daarna stekker eruit en stekker erin en ik heb weer verbinding, klopt dit?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet 1616-2P en router/switch???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief