obey-robots.txt
21 Juli 2017, 04:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

153 keer klapperen in 4 dagen !

RobertP
Eigenlijk was ik wel eens nieuwsgierig hoeveel keer per dag mijn modem er uit ligt. Dus even een shell-scriptje geschreven welke elke 5 seconden een ping doet naar www.alice.nl (met een time-out van 4 seconden). Geheel in een database geladen (Oracle natuurlijk) en een querietje er op losgelaten..

153 keer in 4 dagen !

Symptomen: lijn plat, lampje uit, na 1 minuut weer connectie. Soms wel om de 10 minuten. Mijn vrouw wordt er gek van (en thuiswerken is er ook niet meer bij)..

Frappant detail, gebeurt het meeste op tijden dat veel mensen on-line zijn (tussen 08.30 en 10:00 uur + tussen 18:00 en 21:00 uur).. Zou er dan toch een relatie zijn tussen het internetgebruik en de stabiliteit van de lijn ?

Schoonmoeder (heb ik helaas ook naar Alice geholpen) heeft er ook last van, misschien moet ik daar ook maar een pingend laptopje neerzetten..

Aangemeld bij de helpdesk, of ik maar even de gegevens wil uitprinten en op wil sturen.. 6Mb aan pings = 6000+ Kb en 1Kb is een A4-tje. Na het voorrekenen mocht ik het ook per email opsturen.. Nog niets van gehoord, ik zal morgen weer eens een paar Mb opsturen met een samenvatting want ik zit nog steeds op gemiddeld 3 keer per uur een disconnect..

moverweel
153 keer in 4 dagen !

Nou? Dat valt dan nog wel mee toch?
Dat is maar 38 keer per dag.

Mijn advies: stop met Alice, het wordt toch niet beter.
Snel opzeggen voordat je er nog een maand aan vast zit.

groetjes,
moverweel

nexagon
@Robert zie PM
Stuur me je NL nummer en ik kijk voor je

moverweel
nexagon schreef:
@Robert zie PM
Stuur me je NL nummer en ik kijk voor je

Kan jij iets wat het hele team van Alice én BBNed niet kunnen dan?
Dan mag je gelijk mijn verbinding terugzetten van 5,5Mbps naar 12Mbps zodat ik de laatste paar dagen nog even fatsoenlijk kan internetten.
Oh en zet dan gelijk het vinkje bij de optie "klapperlijn enabled" uit als je wil.

Alice klantnummer: NL###########

Edit BMP: mischien niet handig om je klantnummer hier in het openbaar neer te zettenWink per pb word er gevraagd.
Gewijzigd door BMP op 18 oktober 2008, 12:21

suyi
ik heb laaste 4 dagen ook een klapperverbinding, maar dan extreem.
ik kan niet eens een website bezoeken en bedoel ik het letterlijk

heb gisterenmiddag een mail gestuurd, maar helaas nog niets gehoord.

als iemand ook bij mij ook de extreme klapper verbinding uit kan zetten graag.

mijn alice klantnummer NL###########

Edit BMP: mischien niet handig om je klantnummer hier in het openbaar neer te zettenSmile per pb word er gevraagd
Gewijzigd door BMP op 18 oktober 2008, 12:11

Omilija71
Hallo iedereen.

Nou, voor het eerst in maanden dat ik me hier uberhaupt kan registreren, deze site is zeer onstabiel omdat ik wel 6x moet refreshen wil ik iets kunnen lezen, maar goed...Alice....

Ik heb sinds JUNI een klapperlijn. Niet alleen qua internet (tijdens werkdagen), maar ook qua telefonie.

IK KAN OP WERKDAGEN NIET BELLEN/GEBELD WORDEN/TRAAG INTERNET.

Ik heb voor uren mobiel gebeld naar de helpdesk waar ik niet eens te woord word gestaan.
Ik heb meer dan 20 mails gestuurd met deze klacht.
Ik heb schriftelijk over deze klacht geschreven.
Zelfs een leuke brief gehad dat Alice geen abonnementsgeld gaat afhalen (dus wel)
Ik ben in het WEEKEND gebeld (3x) door ALICE KLANTENSERVICE, maar als ik goed nadenk, snap ik niet waarom, want ze komen niet met een oplossing, maar vragen onzin-dingen.

Ik ben ZWAAR ONTEVREDEN over ALICE, en het liefst zou ik een gezamelijke klacht willen indienen naar een instantie die hierover gaat, want dit kan niet meer getolereerd worden. Als je in de winkel een niet goed product koopt, heb je garantie. Als jij je werk niet goed doet, heb je een gesprek met je baas of je zit zonder werk. Als jij beroofd wordt, kun je naar de politie. Dat Alice op vakantie is, vind ik prima, maar ik ben het zat om MAANDENLANG op Alice te wachten.

omilija@yahoo.com

suyi
hmmm, als ik zo je berciht lees, denk ik niet dat ze me mail nog gaan beantwoorden voor de weekend.

iemand nog een aanrader voor een andere abo, liefst geen jaarabo en een stabiele verbinding(vraag ik nu heel veelSmile)

verwijdermij
Ook ik heb sinds 2 dagen een klapperlijn. Erg vervelend vooral omdat de telefoon niet werkt.

Vandaag gebeld met Alice, ze zouden het doorgeven aan de technische dienst. Het kan wel tot 10 werkdagen duren voordat ik teruggebeld wordt, Sad
Maar ja het meisje van de helpdesk kan daar ook niet veel aan doen.

Klantnummer is: #########

Edit BMP: mischien niet handig om je klantnummer hier in het openbaar neer te zettenWink
Gewijzigd door BMP op 18 oktober 2008, 12:07

BMP
Feut,

Je hebt een Persoonlijk bericht SmileWink

Gr BMP.
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

nexagon
Mensen laat het nu ook duidelijk zijn dat als je verbinding naar 12 mbit gezet wordt dit een reden heeft.

Wij (bbned) doen dit omdat de lijn anders gaat klapperen (dit is geen optie Wink)

ook wil ik sommige mensen erop wijzen als ze nu 10 mbit halen en ze eisen van alice hem op wide open te zetten dit geen zin heeft!! dit maakt je verbinding alleen maar instabiel. hoe lager wij het profiel zetten bij de intrain snelheid hoe beter de verbinding blijft.

mensen die dus beweren dat ze meer snelheid halen als wij hem hoger zetten als je vebinding nu al op 10 of 8 intrained zullen nooit hoger komen.

lijnlengte en koperkwaliteit spelen hier heel erg mee.

Je kan wel een lijn hebben van 500 meter en dan nog niet hoger komen als 10 mbit. dit is gewoon mogelijk als de kabels van kpn in de grond meerdere keren gelassed zijn doormiddel van breuken dan is dit gewoon mogelijk.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '153 keer klapperen in 4 dagen !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
2km in 2 dagen erbij en tragere verbinding! Snelheid 3 08 februari 2011, 14:25
Telefoon ringt pas na 3 keer overgaan!! Storing 3 30 januari 2009, 16:30
STORING? Al twee dagen geen kiestoon Storing 7 19 juni 2008, 14:14
Geen ADSL SYNC na 2 dagen/ OPGELOST Opleveringsproblemen 5 25 maart 2008, 19:55
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief