obey-robots.txt
19 September 2017, 20:50
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid verdwijnt na binnenkomst in modem?

ThaFreak
Beste mede-forumgebruikers,

Ik heb sinds een paar weken Internet en telefonie van Alice en zit te balen van het grote snelheidsverschil wat ik heb met de inkomende snelheid en de werkelijke snelheid waarop ik kan Internetten en downloaden.

Bij Alice zeggen ze dat er een snelheid van 12,2 Mbit binnenkomt op mijn modem. Als ik in de Copperjet kijk (naar de ‘Rx Bit Rate’), dan klopt dit ook aardig. Windows bevestigt dit nogmaals door bij de verbinding met Alice netjes aan te geven dat de verbindingssnelheid 12,2 Mbit is (zie onderstaande screenshot). Ik neem aan dat ik er dus wel vanuit kan gaan dat het binnenkomende signaal 12,2 Mbit is! Wink

connection_speed

Als ik echter iets download, dan komt mijn downloadsnelheid altijd uit op 1,06 MB/s, wat een snelheid is van 8,46 Mbit volgens de speedtest van BBNed (zie onderstaande screenshot).

bbned_speedtest1

Zaken zoals virusscanner uitschakelen geven wel een positiever resultaat in de speedtest (zie onderstaande screenshot), maar geeft geen werkelijke verhoging van de downloadsnelheid (blijft 1,06 MB/s). Dit komt waarschijnlijk omdat de browser een hogere verwerkingssnelheid krijgt (minder checks van de virusscanner / firewall), maar de werkelijke snelheid blijft dus gelijk. Verder heb ik in het groepsbeleid van Windows XP ook al de gereserveerde bandbreedte van 20% uitgeschakeld, maar dit mocht ook niet baten. Zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie?

bbned_speedtest2

Ik heb de Copperjet in mijn meterkast hangen met de pc daar direct op aangesloten m.b.v. een UTP kabel. Ik heb zowel crossed UTP en normaal UTP geprobeerd en verschillende lengtes, maar dit maakt allemaal niets uit. De kabel tussen het ISRA-punt en de Copperjet is de standaard kabel die door Alice meegeleverd wordt.

Heeft iemand enig idee waar die overige 4 Mbit gebleven is?? Frown Angry

Alvast bedankt…
Gewijzigd door ThaFreak op 14 oktober 2008, 09:37

BMP
Je kan beter het 100 mb binaire file downloaden Wink http://speedtest....e100mb.bin

Gr BMPWink
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

ThaFreak
BMP schreef:
Je kan beter het 100 mb binaire file downloaden Wink http://speedtest....e100mb.bin

Gr BMPWink

Dat heb ik ook gedaan.
Zo kom ik namelijk aan die downloadsnelheid van 1,06 MB/s die ik hierboven noem.

Wat misschien ook belangrijk is om te vermelden, is dat mijn ping meestal rond de 300 ms is bij www.speedtest.net. Zou dit een oorzaak kunnen zijn van bovenstaand probleem?
Gewijzigd door ThaFreak op 15 oktober 2008, 14:15

MaXMhZ
Speedtest.nl is niet erg betrouwbaar foor snelle verbindingen, maar een ping van 300ms is wel erg hoog. Wat zegt www.speedtest.net? (tip: probeer server van Ziggo in Alkmaar).
Gewijzigd door MaXMhZ op 15 oktober 2008, 14:25

ThaFreak
MaXMhZ schreef:
Speedtest.nl is niet erg betrouwbaar foor snelle verbindingen, maar een ping van 300ms is wel erg hoog. Wat zegt www.speedtest.net? (tip: probeer server van Ziggo in Alkmaar).

Hieronder het resultaat van speedtest.net:

340609977

Duidelijk dus een zeer hoge ping! Frown
Gewijzigd door ThaFreak op 17 oktober 2008, 21:57

BMP
De speedtest van BBned is zeer betrouwbaar klik op de linkSmile die ik eerder aangaf, het gaat om een binair bestand van 100mb.
Gewijzigd door BMP op 17 oktober 2008, 23:02
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

ThaFreak
BMP schreef:
De speedtest van BBned is zeer betrouwbaar klik op de linkSmile die ik eerder aangaf, het gaat om een binair bestand van 100mb.

Heb ik al gedaan BMP (zie post #3), kwam op 1,06 MB/s uit.

Niemand die weet hoe die hoge ping veroorzaakt wordt of waar die 4 Mbit gebleven is?? Shock
Gewijzigd door ThaFreak op 18 oktober 2008, 09:26

Hax0r4d
ThaFreak schreef:
BMP schreef:

Heb ik al gedaan BMP (zie post #3), kwam op 1,06 MB/s uit.

Niemand die weet hoe die hoge ping veroorzaakt wordt of waar die 4 Mbit gebleven is?? Shock

Nou je mist wel wat maar geen 4 MbitWink
Je moet nl ook overhead aftrekken.

Ik heb gerekend dat je om en bij 1.27 MB/s moet halen als inkomende lijn 12.2 Mbps is.
Volgens onderstaande afbeelding is je speed 1.06 MB/s
Je mist dus zeg maar 0.11 MB/s en das geen 4 Mbit maar 0.88 Mbit

Wat betreft ping, check je wand contact van je ISRA punt aansluiting.
Sluit de 2 kabels opnieuw misschien helpt dat ietsFrown
bbned_speedtest1
Hax0r4d

ThaFreak
Hax0r4d schreef:
Ik heb gerekend dat je om en bij 1.27 MB/s moet halen als inkomende lijn 12.2 Mbps is.
Volgens onderstaande afbeelding is je speed 1.06 MB/s
Je mist dus zeg maar 0.11 MB/s en das geen 4 Mbit maar 0.88 Mbit

Wat betreft ping, check je wand contact van je ISRA punt aansluiting.
Sluit de 2 kabels opnieuw misschien helpt dat ietsFrown
bbned_speedtest1

Dat is altijd nog 0,21 MB/s (1,27- 1,06 = 0,21) Wink, maar zal die twee kabels in mijn ISRA-punt nogmaals checken. Verder geen idee waar die overige Mbit tegengehouden wordt? Frown
Gewijzigd door ThaFreak op 22 oktober 2008, 10:25

ThaFreak
ISRA-kabels inmiddels opnieuw bevestigd, maar maakt helaas niets uit. Sad

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid verdwijnt na binnenkomst in modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Tele2 neemt BBned over, Alice verdwijnt! Algemeen 1 18 juli 2011, 01:11
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief